80
Konkurs dla logopedów
Rozwiąż wykreślankę. Znajdź i skreśl podane wyrazy (w pionie, poziomie, na skos w górę i w dół). Ułóż hasło (czytając od góry wersami w prawo) z liter zapisanych w nieskreślonych kratkach i wyślij je (wraz ze swoim imieniem i nazwiskiem) e-mailem na adres: [email protected] do końca bieżącego miesiąca. Wygraj atrakcyjne nagrody. »
Wprowadzenie do części praktycznej
Część praktyczna numeru została podzielona na pięć grup materiałów. Każda z nich odpowiada określonemu celowi terapeutycznemu i stanowi rozwinięcie zagadnień omówionych w części teoretycznej. Karty pracy mogą być stosowane zarówno podczas zajęć logopedycznych, jak i w pracy domowej dziecka z rodzicem. »
74
Bilans dwulatka. Ocena mowy i komunikacji
Drogi Rodzicu, brak mowy lub wyraźnie ograniczona mowa (jedynie kilka słów wypowiadanych w sposób znaczący) u dwulatka powinny być sygnałem ostrzegawczym. Warto to sprawdzić i w razie wątpliwości zgłosić się do specjalisty, który już na tak wczesnym etapie będzie mógł podjąć z dzieckiem pracę terapeutyczną. Należy także pamiętać, że umiejętności, takie jak wskazywanie palcem, dzielenie się radością czy jedzenie różnorodnych konsystencji pokarmów są ściśle związane z rozwojem mowy. »
71
Związki frazeologiczne
Związki frazeologiczne (frazeologizmy) – to utrwalone w języku związki wyrazowe, których znaczenie jest inne, niż wynika ze składających się na nie słów. Wyrażenia te mają więc charakter przenośny i nie możemy traktować ich dosłownie. Na przykład: pluć sobie w brodę, mieć z kimś na pieńku. »







