Kącik rodzica
Wsparcie płynności mowy dziecka – wskazówki dla rodziców
Konkurs dla logopedów
Sprawdź swoją wiedzę i rozwiąż znajdującą się poniżej krzyżówkę. Otrzymane hasło (wraz ze swoim imieniem i nazwiskiem) wyślij e-mailem na adres: [email protected] do końca bieżącego miesiąca. Wygraj atrakcyjne nagrody.
Porady dla logopedy
Jak komunikować się z uczniem jąkającym się? Wskazówki dla nauczycieli
KLUCZOWA ROLA RODZICÓW W TERAPII JĄKANIA DZIECI. JĄKANIE OKIEM PSYCHOLOGA
W terapii jąkania, szczególnie dzieci w wieku przedszkolnym, zwraca się uwagę na to, jak znaczącą rolę odgrywają rodzice. Biorąc udział w terapii pośredniej, mogą zaangażować się w terapię dziecka, zrozumieć jego trudności i problem, z którym się mierzy, a także wspierać je na co dzień poprzez własne interakcje, komunikację i umiejętności wychowawcze oraz postawy. Rodzice mają największą rolę w procesie ustępowania lub utrwalania się jąkania u dziecka. Dlatego tak ważne jest angażowanie ich w pracę na rzecz dobra dziecka, ale także własnej zmiany. Wzmocniony i świadomy rodzic to gwarancja sukcesu terapeutycznego dziecka. Terapeuta powinien zadbać o zasoby, regulację i kompetencje rodzica, tak by mógł on skutecznie realizować się we własnym rodzicielstwie i wspierać swoje dziecko. Bez dbałości o własne zasoby, na tzw. wyczerpaniu, może być to niezwykle trudne. »
PROGRAM CAŁOŚCIOWEJ ZINTEGROWANEJ AKTYWNOŚCI DZIECI CZAD©
Program Całościowej Zintegrowanej Aktywności Dzieci CZAD©65 to metoda terapii grupowej autorstwa Aleksandry Jastrzębowskiej-Jasińskiej wspierająca odporność psychiczną oraz, w wersji terapeutycznej, płynność mówienia u dzieci doświadczających jąkania i ich rodzin. Jej skuteczność w terapii jąkania i pracy z dziećmi wysoko wrażliwymi emocjonalnie została potwierdzona w badaniach naukowych. Przeznaczona jest dla dzieci w normie intelektualnej w wieku od 4. do 8. roku życia oraz ich rodzin. »
- 1
- 2
- 3
- »
- ostatnia »