• Strefa LogopedyStrefa Logopedy
  • x

    Wyszukaj na stronie:

  • Zaloguj sięZamów »
  • x
  • Kreator
    kart pracy
  • Teoria
  • Certyfikowane
    e-szkolenia
  • Pytania Czytelników
  • Teczka logopedy
    • Kalendarz logopedyczny
    • Wszystkie dokumenty
    • Logopeda w placówce oświatowej
    • Kwestionariusze, badania, testy
    • Kontakt z rodzicem
    • Badania przesiewowe
  • Artykuły

Certyfikowane e-szkolenia

  • Certyfikowane e-szkolenia
rozmowa

Zapraszamy na szkolenie: O rozmowie w ujęciu diagnostycznym

Jakie cechy ma prawidłowa rozmowa? Które nieprawidłowości w jakości konwersacji mogą świadczyć o zaburzeniu? Jakie są konsekwencje braków poszczególnych istotnych elementów poprawnej wymiany zdań? Na te i wiele innych pytań odpowiedź można znaleźć w szkoleniu autorstwa dr Anny Zając pt. „O rozmowie w ujęciu diagnostycznym”. Ciekawe rozważania na temat „budowy” prawidłowej rozmowy pozwalają zrozumieć przyczyny dużych trudności komunikacyjnych pacjentów z różnymi zaburzeniami mowy, szczególnie z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. 

  • Data: 20.10.2025
szkolenie

Zapraszamy na szkolenie: Ciąć czy nie ciąć? Diagnoza wędzidełka języka

Zapraszamy do obejrzenia szkolenia pt. "Ciąć czy nie ciąć? Diagnoza wędzidełka języka" autorstwa Anny Jaźwińskiej-Chren. Ekspertka szczegółowo omawia temat wędzidełek języka w oparciu o najnowszą wiedzę. Porusza m.in. takie zagadnienia, jak: budowa anatomiczna wędzidełka języka, mity dotyczące wędzidełka języka, klasyfikacje – E. Coryllos i L. Kotlow’a, wywiad – o co warto zapytać w toku diagnozy, skale oceny ruchomości języka,  procedura badania wędzidełka języka – niemowlęta, dzieci starsze i dorośli.  Szczególnymi atutami szkolenia są liczne analizy sytuacji pacjentów oraz zdjęcia obrazujące najróżniejsze przypadki.  

  • Data: 05.09.2025
RODO

RODO w gabinecie logopedycznym i prezentacja programu Logopeda+

Prowadzisz gabinet logopedyczny? A może przygotowujesz się do otwarcia własnej działalności? Zastanawiasz się, jak zgodnie z prawem zorganizować kwestię zarządzania jednym gabinetem lub całą placówką? Zapraszamy do obejrzenia szkolenia, które składa się z dwóch części: RODO w gabinecie logopedycznym – radca prawny Michał Kowalski wyjaśnia, czym są dane osobowe, w jaki sposób można je przetwarzać oraz jak należy je chronić. Informuje, jakie działania powinien podjąć administrator w sytuacji naruszenia danych osobowych. Treści przygotowane są z myślą o potrzebach logopedów. Prezentacja programu Logopeda+ – Tymoteusz Szczepkowski i Paweł Ziółek, autorzy aplikacji dla logopedów, wyjaśniają, w jaki sposób Logopeda+ usprawnia terapię, organizację pracy i kontakt z pacjentami. Przedstawiają funkcjonalności tego nowego narzędzia: interaktywny kalendarz, przechowywanie i porządkowanie dokumentacji, rezerwacje wizyt online, automatyczne powiadomienia, generowanie faktur, obsługa płatności i inne funkcje. Zarządzaj swoją działalnością logopedyczną z łatwością!

  • Data: 05.08.2025
szkolenie logopedyczne

Zapraszamy na szkolenie: Oddech jako narzędzie relaksacji w terapii logopedycznej

Zapraszamy do udziału w szkoleniu autorstwa Sylwii Zasady, którego tematem jest wykorzystanie oddechu w terapii logopedycznej dzieci, szczególnie w celu relaksacji. Jaki jest wpływ jakości oddechu na układ nerwowy dziecka? Jak dobrać odpowiednie techniki oddechowe do wieku i potrzeb dziecka? Przy pomocy jakich ćwiczeń stymulować całościowy tor oddechowy? Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź podczas webinaru.   

  • Data: 01.08.2025
Jak być słuchanym

Jak być usłyszanym i słuchanym? Sztuka wystąpień publicznych

Nie każdy człowiek potrafi w pełni wykorzystywać możliwości swojego głosu i komfortowo czuje się podczas mówienia. Logopeda ma wiedzę i narzędzia, które pozwalają mu w skuteczny sposób doskonalić jakość komunikacji. Praca nie zawsze musi mieć wymiar terapeutyczny, a w dobie social mediów i powszechnego dostępu do narzędzi utrwalających wizerunek i głos wiele osób szuka odpowiedzi na pytania: Jak być usłyszanym? Jak mówić zrozumiale? Jak mówić interesująco? Zapraszamy do udziału w szkoleniu autorstwa Ewy Kozickiej pt. „Jak być usłyszanym i słuchanym? Sztuka wystąpień publicznych”. Ekspertka w przystępny sposób wyjaśnia, w jaki sposób i nad czym pracować, by poprawić jakość swojej komunikacji.  

  • Ewa Kozicka
  • Data: 04.02.2025
E-SZKOLENIE

Zapraszamy na szkolenie: Dziecko słabo mówiące po polsku w gabinecie logopedy

Zapraszamy do obejrzenia i wysłuchania szkolenia pt. „Dziecko słabo mówiące po polsku w gabinecie logopedy” autorstwa dr Urszuli Ciszewskiej-Psujek. Ekspertka w sposób wyczerpujący omawia kwestie związane z rozwojem mowy oraz diagnozą i terapią logopedyczną dziecka niepolskojęzycznego. Podczas webinaru poruszone zostały między innymi takie kwestie, jak: rodzaje dwujęzyczności, strategie nabywania/uczenia się języków przez osoby dwujęzyczne, korzyści płynące z posługiwania się dwoma lub większą liczbą języków, rozwój dziecka dwujęzycznego i funkcjonowanie osób dwujęzycznych, czynniki wpływające na przebieg dwujęzycznego rozwoju dziecka, diagnoza i terapia logopedyczna dziecka dwujęzycznego, metody, materiały i pomoce dydaktyczne do pracy z dzieckiem dwujęzycznym.  

  • Data: 15.11.2024
szkolenie

Zapraszamy na szkolenie: Dysfonia – cechy świadczące o nieprawidłowości w pracy głosem. Propozycje postępowania terapeutycznego

Podczas dedykowanego logopedom szkolenia pt. „Dysfonia – cechy świadczące o nieprawidłowości w pracy głosem. Propozycja postępowania terapeutycznego” ekspertka Jagna Trawniczek przedstawia najważniejsze informacje na temat głosu.  Słuchacz: Dowie się, jakie są cechy głosu zdrowego i głosu zaburzonego; Pozna zalecenia postępowania profilaktycznego w przypadku ryzyka zaburzeń głosu; Pozna możliwe sposoby diagnozy jakości głosu; Dowie się, jakie mogą być przyczyny dysfonii; Zapozna się z propozycjami różnych metod i technik oddziaływań terapeutycznych w pracy z pacjentem z zaburzeniem emisji głosu.  Do wideo dołączono wartościowe materiały dodatkowe, przydatne w pracy diagnostycznej: Kwestionariusz samooceny głosu, Kwestionariusz samooceny głosu dzieci.  Zapraszamy do udziału w webinarze na temat profilaktyki, diagnozy i terapii zaburzeń głosu. Przekazane w nim treści to kompendium wiedzy z zakresu dysfonii, przydatnej w praktyce zawodowej każdego logopedy.  

  • Jagna Trawniczek
  • Data: 17.09.2024
szkolenie

Zapraszamy na szkolenie: Pacjent z zaburzeniami integracji sensorycznej w gabinecie logopedy

Zapraszamy do udziału w szkoleniu pt. „Pacjent z zaburzeniami integracji sensorycznej w gabinecie logopedy” autorstwa Aleksandry Światowskiej. Specjalistka szczegółowo omawia następujące zagadnienia: cechy zachowania dziecka, które mogą świadczyć o zaburzeniu integracji sensorycznej, przyczyny wybranych zachowań dzieci z zaburzeniami SI, plan przebiegu zajęć i organizacja miejsca pracy dla dziecka z zaburzeniami SI, odczytywanie diagnozy od terapeuty integracji sensorycznej. Przedstawione informacje pozwolą logopedzie nawiązać owocną współpracę z terapeutą integracji sensorycznej, zrozumieć zachowanie podopiecznego i w możliwie najlepszy sposób zorganizować przebieg zajęć logopedycznych. 

  • Data: 06.08.2024
wypalenie zawodowe

Zapraszamy na szkolenie: Wypalenie zawodowe nauczycieli i terapeutów

W tym szkoleniu zachęcamy logopedów i nauczycieli do wglądu w siebie, oceny swoich zasobów i refleksji nad własnym stanem psychicznym związanym z wykonywaną pracą. Przedstawiciele zawodów wymagających stałego kontaktu z drugim – często będącym w potrzebie i prezentującym trudne zachowania – człowiekiem, są szczególnie narażeni na wypalenie zawodowe. Czym jest wypalenie zawodowe? Jak ocenić, czy ten problem nas dotyczy? Jak sobie radzić z syndromem wypalenia zawodowego? Co robić, by uniknąć wypalenia zawodowego? Zapraszamy do wysłuchania szkolenia autorstwa Katarzyny Płuski. Zachęcamy do zapoznania się z notatkami załączonymi w formie pliku PDF.

  • Data: 01.07.2024
szkolenie

Zapraszamy na szkolenie: Rola zabawy w terapii dziecka z ASD

Zapraszamy od udziału w szkoleniu autorstwa Agnieszki Stefaniak-Szołygi pt. „Rola zabawy w terapii dziecka z ASD”. Ekspertka zawarła w treści odpowiedzi między innymi na pytania: Czym dla dziecka jest zabawa? Jakie są rodzaje zabawy i jakie są jej cele? Jak wygląda zabawa dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu i z czego wynikają różnice względem zabawy dziecka rozwijającego się neurotypowo? W jakim celu i jak uczyć dziecko bawienia się?

  • Agnieszka Stefaniak-Szołyga
  • Data: 17.05.2024
  • « pierwsza
  • «
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • »
  • ostatnia »
3087303429872985267825962505246424182394

Karty Pracy i ćwiczenia

Plakaty i broszury

Gry i dodatki

Aktualny numer Pokaż listę wydań »

INTERWENCJA LOGOPEDYCZNA W AFAZJI. Od diagnozy do terapii

INTERWENCJA LOGOPEDYCZNA W AFAZJI. Od diagnozy do terapii
Sprawdź »
Bądź na bieżąco z nowościami dotyczącymi pracy logopedy. Zapisz się na bezpłatny newsletter „Strefa logopedy”

Odbierz e-book w
prezencie!

Terapia miofunkcjonalna – 8 pytań i odpowiedzi

Wideo Pokaż więcej »

Zapraszamy na szkolenie: O rozmowie w ujęciu diagnostycznym

Zapraszamy na szkolenie: O rozmowie w ujęciu diagnostycznym

Więcej »
Zapraszamy na szkolenie: Ciąć czy nie ciąć? Diagnoza wędzidełka języka

Zapraszamy na szkolenie: Ciąć czy nie ciąć? Diagnoza wędzidełka języka

Więcej »
RODO w gabinecie logopedycznym i prezentacja programu Logopeda+

RODO w gabinecie logopedycznym i prezentacja programu Logopeda+

Więcej »

Informacje

  • Oferta
  • Redakcja
  • Prezent powitalny
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Pomoc
  • Kontakt
  • Współpraca

Partnerzy

Kontakt

  • Wiedza i Praktyka
    ul. Łotewska 9a
    03-918 Warszawa
  • Centrum Obsługi Klienta
    Czynne: pn-pt w godz. 8:00-16:00
    Telefon: 22 518 29 29
    Fax: 22 617 60 10
  • Email: [email protected]

© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka

Logo WiP

Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?

Włącz powiadomienia

Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.