PANS/PANDAS – OBRAZ ZABURZENIA, DIAGNOZA I TERAPIA LOGOPEDYCZNA. STUDIUM PRZYPADKU

Katarzyna  Sikora-Liwacz

Autor: Katarzyna Sikora-Liwacz

Dodano: 28 kwietnia 2023

Pierwsze opisy PANDAS (ang. Pediatric Autoimmune Neuropsychiatric Disorders Associated with Streptococcal infection – pediatryczne autoimmunologiczne zaburzenia neuropsychiatryczne związane z infekcją paciorkowcową) pojawiły się dopiero pod koniec XX wieku i poprzedzone były ponad dekadą badań klinicznych. Próbowano ustalić związek pomiędzy objawami obsesyjno-kompulsyjnymi a infekcją paciorkowcem z grupy A.

Pozostało jeszcze 97% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto a otrzymasz m.in.:

• praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w prowadzeniu skutecznej terapii logopedycznej, nawet w bardzo skomplikowanych przypadkach
  • atrakcyjne graficznie materiały – gry, historyjki obrazkowe, scenariusze i karty pracy
  • dostęp do E-szkoleń
  • zaproszenia na certyfikowane webinaria
  • dostęp do E- mailowej poradni – konsultacje z doświadczonym logopedą
Sprawdź ofertę »

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Katarzyna  Sikora-Liwacz

Autor: Katarzyna Sikora-Liwacz

lekarz specjalista psychiatrii dzieci i młodzieży. Pracuje na stanowisku starszego astystenta w Klinice Psychiatrii Wieku Rozwojowego WUM w Warszawie. W pracy podchodzi do każdego pacjenta indywidualnie, dając mu duże poczucie zrozumienia i komfortu podczas wizyty. W pracy opiera się na EBM, jak również doświadczeniu codziennego życia.
logopeda