Bajka terapeutyczna „Domek emocji”
Cel: Rozumienie i nazywanie emocji poprzez narrację, uświadomienie dziecku, że wszystkie emocje są potrzebne i każda z nich ma swoje miejsce, pokazanie roli dorosłego jako koregulatora i przewodnika w świecie emocji, ćwiczenie rozumienia tekstu, odpowiadania na pytania i rozwijanie słownictwa emocjonalnego. »
Dźwięki emocji (dzieci 3.–4. r.ż.)
Cel: Doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji oraz wyrażania ich poprzez dźwięk, mimikę i gest, ćwiczenie naśladowania wzorców głosowych i ruchowych, rozwijanie koordynacji słuchowo–ruchowej oraz budowanie świadomości emocjonalnej u dzieci w wieku 3–4 lata. »
Emocje i sytuacje – opowiedz historię
Cel: Rozwijanie słownictwa emocjonalnego (w tym emocji złożonych: wstyd, zachwyt, zazdrość, wdzięczność, rozczarowanie, duma), ćwiczenie rozumienia sytuacji społecznych i ich konsekwencji, rozwijanie narracji: „co się wydarzyło – co ktoś poczuł – co mogło być dalej”, wspieranie empatii i umiejętności przyjmowania perspektywy drugiej osoby. »







