7. Trzy po trzy
Polecenie: wymień trzy przedmioty z kategorii zaznaczonej na polu.Przebieg gry: Do gry potrzebna będzie kostka i tyle pionków, ilu jest graczy. Gracze ustawiają swoje pionki na polu start. Grę rozpoczyna najmłodszy z graczy. Po rzucie kostką przesuwa swój pionek o liczbę pól wskazanych na kostce. Stanąwszy na polu, wymienia trzy elementy z kategorii przedstawionej za pomocą ilustracji. »
9. Cały ja
Polecenie: zastanów się, czy lubisz przedmiot przedstawiony na obrazku.Przebieg zabawy: Zadaniem graczy jest określić swój stosunek do obiektów przedstawionych na obrazkach. Gracze na przemian biorą ze stosu wyciętych kart kartę i mówią: „Lubię” lub „Nie lubię” i nazwę obiektu przedstawionego na obrazku. »
MUTYZM WYBIÓRCZY - CZĘŚĆ TEORETYCZNA
Mutyzm wybiórczy jest zagadnieniem budzącym bodaj najwięcej sporów kompetencyjnych pomiędzy specjalistami prowadzącymi diagnozę i terapię tego zaburzenia. Jest zaburzeniem komunikacyjnym o podłożu lękowym, stąd też leży w polu zainteresowań zarówno logopedii, psychologii, jak i pedagogiki. Również wśród logopedów nie ma zgody dotyczącej doboru metod i technik terapeutycznych, środowiska terapeutycznego czy chociażby charakteru zaburzenia.Przygotowane przez nas opracowanie na temat mutyzmu wybiórczego jest próbą spójnego opisania zaburzenia, jego przyczyn, diagnozy i postępowania terapeutycznego, jak również wskazania na trudności wiążące się z ujmowaniem go przez różnych badaczy i praktyków. Przedstawione zagadnienia teoretyczne oraz propozycje ćwiczeń stanowią jedynie wstęp do zagadnienia. Wierzymy, że staną się podstawą własnych badań nad zjawiskiem mutyzmu wybiórczego, kreatywnego szukania skutecznych rozwiązań dla borykających się z nim pacjentów. Zapraszamy do lektury! »
- « pierwsza
- «
- 1
- 2
- 3