• Strefa LogopedyStrefa Logopedy
  • x

    Wyszukaj na stronie:

  • Zaloguj sięZamów »
  • x
  • Kreator
    kart pracy
  • Teoria
  • Certyfikowane
    e-szkolenia
  • Pytania Czytelników
  • Teczka logopedy
    • Wszystkie dokumenty
    • Logopeda w placówce oświatowej
    • Kwestionariusze, badania, testy
    • Kontakt z rodzicem
    • Badania przesiewowe
  • Artykuły

62

  • Wydania
  • 2024
  • 62

Stereognozja

  • 1 maja 2024

Cel: Utrwalanie wymowy głoski [š] w wygłosie wyrazów oraz stymulowanie układu dotykowego, doskonalenie stereognozji, usprawnianie pamięci wzrokowej, różnicowanie bodźców dotykowych, doskonalenie czytania. »

  • Karty pracy i ćwiczenia
Więcej

Tor przeszkód – ćwiczenia narządów artykulacyjnych

  • 1 maja 2024

Cel: Usprawnianie narządów artykulacyjnych, stymulowanie systemów: przedsionkowego, proprioceptywnego i dotykowego, doskonalenie mechanizmów planowania motorycznego, kształtowanie dystrybucji napięcia mięśniowego, usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej, stymulowanie reakcji równoważnych. »

  • Karty pracy i ćwiczenia
Więcej

Balony sensoryczne – poszerzanie zasobu leksykalnego dziecka

  • 1 maja 2024

Cel: Rozbudowa słownictwa, usprawnianie czucia powierzchniowego i stereognozji. »

  • Karty pracy i ćwiczenia
Więcej

Pojemnik z grochem – proste słowa

  • 1 maja 2024

Cel: Doskonalenie wymowy prostych słów i stymulowanie czucia powierzchniowego, stymulacja proprioceptywna, rozwijanie motoryki małej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej. »

  • Karty pracy i ćwiczenia
Więcej

Stymulacja wewnątrz jamy ustnej

  • 1 maja 2024

Cel: Usprawnienie czucia narządów artykulacyjnych (tzw. kinestezja artykulacyjna), doskonalenie motoryki sfery orofacjalnej, integracja zmysłu czucia powierzchniowego i somatognozji, stymulacja smakowa – rozwijanie zmysłu smaku i węchu. »

  • Karty pracy i ćwiczenia
Więcej

Trampolina i instrumenty – ćwiczenia słuchowe

  • 1 maja 2024

Cel: Usprawnianie zmysłu słuchu, doskonalenie uwagi słuchowej, stymulacja przedsionkowa i proprioceptywna, doskonalenie słuchu fonemowego, rozwijanie reakcji równoważnych, kształtowanie mechanizmów planowania motorycznego, usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej. »

  • Karty pracy i ćwiczenia
Więcej

Butelka i piłka – samogłoski

  • 30 kwietnia 2024

Cel: Utrwalanie wymowy samogłosek i usprawnianie motoryki małej, kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej. »

  • Karty pracy i ćwiczenia
Więcej

Odgłosy zwierząt i otoczenia – wyrażenia dźwiękonaśladowcze

  • 30 kwietnia 2024

Cel: Utrwalanie znajomości wyrażeń dźwiękonaśladowczych (odgłosów zwierząt), stymulowanie systemu dotykowego oraz percepcji wzrokowej. »

  • Karty pracy i ćwiczenia
Więcej

Równoważnia – sylaby otwarte

  • 30 kwietnia 2024

Cel: Utrwalanie wymowy sylab otwartych i stymulowanie układu przedsionkowego, usprawnianie czucia głębokiego, doskonalenie reakcji równoważnych i mechanizmów planowania motorycznego, kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, rozwijanie dystrybucji napięcia mięśniowego. »

  • Karty pracy i ćwiczenia
Więcej

ROZWÓJ MOWY A ZABURZENIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ

  • 29 kwietnia 2024

Właściwe działanie układu sensorycznego jest niezbędnie potrzebne do harmonijnego rozwoju człowieka. Wywiera korzystne działanie na sprawność umysłową, aktywność ruchową, twórcze myślenie, samoobsługę, funkcje poznawcze, na „(…) zdolność do nauki 1 oraz samoocenę. Nie należy lekceważyć związku integracji sensorycznej z rozwojem emocjonalnym i społecznym. Postrzeganie zmysłowe stanowi podstawę tworzenia wizerunku rzeczywistości” 2 . Ma też niebagatelny wpływ na rozwój mowy i języka, zdolności komunikacyjnych oraz funkcji oralnych i sprawności narządów artykulacyjnych. W artykule omówiono najważniejsze zagadnienia związane z pojęciem integracji sensorycznej, a także wyjaśniono wpływ zaburzeń przetwarzania zmysłowego na rozwój mowy, komunikacji, sprawności sfery orofacjalnej i artykulacji. W części praktycznej przedstawiono sposoby wspomagania rozwoju mowy, usprawniania sfery orofacjalnej i artykulacji z wykorzystaniem elementów terapii integracji sensorycznej. »

  • Teoria
Więcej
  • « pierwsza
  • «
  • 1
  • 2
  • 3
  • »
  • ostatnia »
2380237923762374237723752371237223732370

Kategorie

  • Wszystkie
  • 2025
    • 75
    • 74
    • 73
    • 72
    • 71
    • 70
  • 2019
    • 09
    • 08
    • 07
    • 06
    • 05
    • 04
    • 03
    • 02
    • 01
  • 2020
    • 21
    • 20
    • 21
    • 20
    • 19
    • 18
    • 17
    • 16
    • 15
    • 14
    • 13
    • 12
    • 11
    • 10
  • 2021
    • 33
    • 32
    • 31
    • 29
    • 30
    • 28
    • 22
    • 27
    • 26
    • 25
    • 24
    • 23
    • 22
  • 2022
    • 45
    • 44
    • 43
    • 42
    • 41
    • 40
    • 39
    • 38
    • 37
    • 36
    • 35
    • 34
  • 2023
    • 57
    • 56
    • 55
    • 54
    • 53
    • 52
    • 51
    • 50
    • 49
    • 48
    • 47
    • 46
  • 2024
    • 69
    • 68
    • 67
    • 66
    • 65
    • 64
    • 63
    • 62
    • 61
    • 60
    • 59
    • 58

Karty Pracy i ćwiczenia

Plakaty i broszury

Gry i dodatki

Aktualny numer Pokaż listę wydań »

METODY WSPIERAJĄCE TERAPIĘ LOGOPEDYCZNĄ (TAPING, ELEKTROSTYMULACJA, METODA BUTEJKI) TERAPIA WYMOWY GŁOSKI [d]

METODY WSPIERAJĄCE TERAPIĘ LOGOPEDYCZNĄ (TAPING, ELEKTROSTYMULACJA, METODA BUTEJKI) TERAPIA WYMOWY GŁOSKI [d]
Sprawdź »
Bądź na bieżąco z nowościami dotyczącymi pracy logopedy. Zapisz się na bezpłatny newsletter „Strefa logopedy”

Odbierz e-book w
prezencie!

Organizacja pracy logopedy w przedszkolu i szkole

Wideo Pokaż więcej »

Jak być usłyszanym i słuchanym? Sztuka wystąpień publicznych

Jak być usłyszanym i słuchanym? Sztuka wystąpień publicznych

Więcej »
Zapraszamy na szkolenie: Dziecko słabo mówiące po polsku w gabinecie logopedy

Zapraszamy na szkolenie: Dziecko słabo mówiące po polsku w gabinecie logopedy

Więcej »
Zapraszamy na szkolenie: Dysfonia – cechy świadczące o nieprawidłowości w pracy głosem. Propozycje postępowania terapeutycznego

Zapraszamy na szkolenie: Dysfonia – cechy świadczące o nieprawidłowości w pracy głosem. Propozycje postępowania terapeutycznego

Więcej »

Informacje

  • Oferta
  • Redakcja
  • Prezent powitalny
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Pomoc
  • Kontakt
  • Współpraca

Partnerzy

Kontakt

  • Wiedza i Praktyka
    ul. Łotewska 9a
    03-918 Warszawa
  • Centrum Obsługi Klienta
    Czynne: pn-pt w godz. 8:00-16:00
    Telefon: 22 518 29 29
    Fax: 22 617 60 10
  • Email: cok@wip.pl

2025 © Wydawnictwo Wiedza i Praktyka

Logo WiP

Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?

Włącz powiadomienia

Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.