CZĘŚĆ TEORETYCZNA - Charakterystyka głoski [ć], diagnoza i terapia zaburzeń jej artykulacji
Głoska [ć] obok głosek [ś], [ź], [ʒ́] należy do szeregu głosek ciszących. Ten zazwyczaj pojawia się w rozwoju artykulacji wcześnie, a jego użycie powinno zostać utrwalone do końca trzeciego roku życia1. Głoski szeregu ciszącego zdecydowanie rzadziej wymagają korekcji niż głoski szeregów szumiącego i syczącego. Na pewnym etapie rozwoju artykulacji ich frekwencja w mowie jest bardzo duża, a ich brzmienie kojarzy się dorosłym z mową małego dziecka. W niniejszej publikacji czytelnik znajdzie kompletne informacje potrzebne do diagnozy i rozpoczęcia terapii wymowy głoski [ć]. »
GRA „MEMORY”
Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ć] w wyrazach.Polecenie: Gra jest przeznaczona dla 2–3 osób. Wytnij obrazki. Potasuj karty i rozłóż na stole obrazkami do dołu. Zaczyna najmłodszy gracz. Każdy na przemian odkrywa dwie wybrane karty, pokazuje i nazywa. Kto odkryje parę takich samych kart, zabiera je ze stołu. Wygrywa ten, kto zbierze najwięcej par. »
- « pierwsza
- «
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- »
- ostatnia »