Karta pracy 14
Ćwiczenie:• Słownikowe: środki transportu lądowego.• Gramatyczne:– odmiana i użycie czasowników „jeździć” i „jechać”;– odmiana rzeczownika – narzędnik l. poj.Polecenie: Odczytaj zdania, wybierz właściwy czasownik („jeździć” lub „jechać”), wstaw wyrazy w odpowiedniej formie zamiast obrazków. »
Karta pracy 2
Ćwiczenie:• Gramatyczne:– odmiana czasownika „brać” w czasie teraźniejszym;– odmiana rzeczownika – biernik l. poj.Polecenie: Dzieci wybrały się do sklepu. Znajdź wyjścia z labiryntów i odpowiedz, co każde z nich bierze z półki.Uzupełnij zdania pod obrazkiem oraz chmurki. Użyj odpowiedniej formy wyrazu „brać” w czasie przeszłym. »
Karta pracy 3
Ćwiczenie:• Słownikowe: ubrania, czasowniki i zwroty odnoszące się do ubioru (nosić, mieć na sobie, wkładać, ubierać się w).• Gramatyczne: odmiana rzeczownika – biernik l. poj. i mn.Polecenie: Rozszyfruj kod i odnajdź na mapie wyrazy, których brakuje w zdaniach. Uzupełnij zdania wyrazami w odpowiedniej formie (biernik). »
Karta pracy 6
Ćwiczenie:• Gramatyczne: odmiana rzeczownika – dopełniacz l. poj. rodzaju męskiego – różnicowanie na rzeczowniki żywotne i nieżywotne.Polecenie: Pobawimy się w pokaz magii. Czarodziej ma dwa magiczne kapelusze, w których wszystko znika.Do jednego kapelusza schowa tylko przedmioty (np. ubrania, pojazdy), a do drugiego tylko istoty żywe (np. osoby, zwierzęta). Połącz wyrazy znajdujące się na dole strony z odpowiednim kapeluszem. Powiedz: „Czary-mary! Jest kot i nie ma kota!”. »
Karta pracy 7
Ćwiczenie:• Gramatyczne: konstrukcje „lubię” + rzeczownik w bierniku l. poj. i mn., „nie lubię” + dopełniacz l. poj. i mn.Polecenie: Jacek i Ola to bliźnięta. Choć urodzili się tego samego dnia, są zupełnie inni. Jacek nie lubi tego, co lubi Ola, a Ola nie lubi tego, co lubi Jacek. Popatrz na rysunki i połącz obrazki w kółkach z Olą, a obrazki w trójkątach z Jackiem. Uzupełnij tabelkę według wzoru. Powiedz, co ty lubisz, a czego nie lubisz. »
Karta pracy 9
Ćwiczenie:• Gramatyczne: odmiana rzeczownika – mianownik l. mn. rodzaj niemęskoosobowy (końcówka -y oraz –(k) i, -(g)i).• Słuchowo-artykulacyjne: słuchowe różnicowanie oraz wymowa głosek [y] : [i].• Percepcji słuchowej: analiza sylabowa.Polecenie: Wpisz brakującą literę -i lub -y. Podziel wyrazy na sylaby. Powiedz, ile sylab słychać w każdym wyrazie. »
- « pierwsza
- «
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- »
- ostatnia »