Karta pracy 29
Ćwiczenie:• Słuchowe: różnicowanie słuchowe samogłosek [e] i [y].• Gramatyczne:– odmiana przymiotnika: mianownik l. poj. rodzaju męskiego i nijakiego;– związek zgody pomiędzy rzeczownikiem a przymiotnikiem.Polecenie: Przyjrzyj się obrazkom, posłuchaj i odpowiedz, o czym (lub o kim) mówię. »
Karta pracy 31
Ćwiczenie:• Gramatyczne:– odmiana czasownika „pójść” w czasie przeszłym (aspekt dokonany);– przyimek „do” + dopełniacz.Polecenie: Znajdź wyjścia z labiryntów i odpowiedz, dokąd poszły wczoraj dzieci. Uzupełnij zdania pod obrazkiem oraz chmurki. Użyj odpowiedniej formy czasownika „pójść” w czasie przeszłym. »
Karta pracy 32
Ćwiczenie:• Słuchowe: rozumienie tekstu ze słuchu.• Słownikowe: urodziny, przyjęcie.Polecenie: Posłuchaj historii Franka. Przeczytam ją dwa razy. Potem rozwiążemy razem krzyżówkę. Sprawdzimy, jak dużo udało Ci się zapamiętać. Na koniec odczytaj hasło w krzyżówce i pokoloruj tort. Opowiedz, kiedy są twoje urodziny? Co chciałbyś/chciałabyś dostać w prezencie na urodziny? »
Karta pracy 33
Ćwiczenie• Komunikacyjne: rozwijanie umiejętności prowadzenia rozmowy w sytuacjach komunikacyjnych w sklepie, restauracji, kinie, kiosku.Polecenie: Posłuchaj krótkich dialogów i zastanów się, w którym z miejsc możesz usłyszeć taką rozmowę. Dopasuj usłyszane rozmowy do odpowiednich obrazków. Następnie spróbuj odegrać podobne scenki z logopedą, tym razem kup lub zamów coś innego niż w dialogach z ćwiczenia. »
Karta pracy 34
Ćwiczenie• Słuchowo-artykulacyjne: różnicowanie słuchowe i wymowa głosek [i] – [y] oraz [l] – [u̯ ].• Gramatyczne: odmiana czasownika, czas przeszły, różnicowanie rodzaju męsko i niemęskoosobowego w 3 os. l. mn.Polecenie: Posłuchaj fragmentu zdania. O kim mowa? O chłopcach, czy o dziewczynkach? Dorysuj postaciom odpowiednie fryzury i stroje. Wpisz „chłopcy” lub „dziewczynki” w brakujące miejsca w zdaniach. »
- « pierwsza
- «
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- »
- ostatnia »