TEORIA Głoski szumiące: Gdy nowa umiejętność ma stać się codziennym nawykiem
Po okresie wywoływania głosek szeregu szumiącego i nauki ich artykulacji na poziomie powtórzeń elementów systemu językowego (sylab, wyrazów, zdań) czas na etap wprowadzenia nowych dźwięków do mowy spontanicznej. Utrwalenie zdobytej umiejętności wymaga wielu powtórzeń, konsekwencji i systematyczności w działaniu. Logopeda potrzebuje zatem urozmaiconego bogatego materiału dydaktycznego, który pozwoli na zainicjowanie mowy dziecka – od pojedynczych spontanicznych zdań, po długie wypowiedzi. Uczymy się tego, co nas ciekawi, wciąga i wydaje się być potrzebne. Zaproponowane w tej publikacji karty pracy pomogą wzbudzić ciekawość dziecka, zaangażują je do wykonywania ćwiczeń i poszerzą jego wiedzę nie tylko o znajomość głosek. Praca nad wprowadzeniem nawyku realizacji „szumków” w mowie może być przyjemna, skuteczna i ciekawa, zarówno dla małego pacjenta, jak i terapeuty mowy.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto a otrzymasz m.in.:
- praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w prowadzeniu skutecznej terapii logopedycznej, nawet w bardzo skomplikowanych przypadkach
- atrakcyjne graficznie materiały – gry, historyjki obrazkowe, scenariusze i karty pracy
- dostęp do E-szkoleń
- zaproszenia na certyfikowane webinaria
- dostęp do E- mailowej poradni – konsultacje z doświadczonym logopedą