ROZWÓJ KOMUNIKACJI U DZIECKA Z ZESPOŁEM CHARGE. STUDIUM PRZYPADKU

Aleksandra  Bogacz

Autor: Aleksandra Bogacz

Dodano: 28 kwietnia 2023

Jeszcze w łonie matki dziecko zaczyna odbierać bodźce ze świata zewnętrznego i potrafi się komunikować. W okresie prenatalnym można wykryć liczne nieprawidłowości w rozwoju płodu czy też zaburzenia różnicowania organów (nozdrza, oczy, przegroda serca, ucho wewnętrzne). Pierwsze chwile po narodzinach bardzo mocno wpływają na przyszły rozwój mowy i komunikacji. W chwili gdy dziecko urodzi się z wrodzonym zaburzeniem i wadami genetycznymi, bardzo ważna jest opieka wielu specjalistów i terapeutów, którzy zaczną w odpowiedni sposób terapię. Zespół CHARGE charakteryzuje wiele wad wrodzonych, takich jak: rozszczep wargi i/lub podniebienia, uszkodzenia OUN, zniekształcenia twarzy, anomalie rozmiaru języka, wady oczu i inne. Defekty te stanowią podłoże dla zaburzenia komunikacji.

Pozostało jeszcze 97% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w prowadzeniu skutecznej terapii logopedycznej, nawet w bardzo skomplikowanych przypadkach
  • atrakcyjne graficznie materiały – gry, historyjki obrazkowe, scenariusze i karty pracy
  • dostęp do E-szkoleń
  • zaproszenia na certyfikowane webinaria
  • dostęp do E- mailowej poradni – konsultacje z doświadczonym logopedą
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Aleksandra  Bogacz

Autor: Aleksandra Bogacz

z zawodu pielęgniarka. W 2019 r. ukończyła z wyróżnieniem studia pielęgniarskie w Krakowie. Prowadziła zajęcia z dziećmi w wieku przedszkolnym z zakresu profilaktyki oraz udzielania pierwszej pomocy w krakowskich przedszkolach. Opracowała poradnik dla pacjenta i jego rodziny pt.: „Żywienie w zaburzeniu połykania - Dysfagia”. W 2021 r. ukończyła z wyróżnieniem studia magisterskie na kierunku Kultura Fizyczna Osób Starszych - AWF w Krakowie. Absolwentka studiów podyplomowych na kierunku „Logopedia” w Akademii Ignatianum w Krakowie. Obecnie pracuje na stanowisku pielęgniarki w Narodowym Instytucie Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie - Państwowy Instytut Badawczy Oddział w Krakowie.
Słowa kluczowe:
logopeda

„TO, ŻE MILCZĘ, NIE ZNACZY, ŻE NIE MAM NIC DO POWIEDZENIA”. KOMUNIKACJA WSPOMAGAJĄCA I ALTERNATYWNA (AAC)

„TO, ŻE MILCZĘ, NIE ZNACZY, ŻE NIE MAM NIC DO POWIEDZENIA”. KOMUNIKACJA WSPOMAGAJĄCA I ALTERNATYWNA (AAC)
Sprawdź »