• Strefa LogopedyStrefa Logopedy
  • x

    Wyszukaj na stronie:

  • Zaloguj sięZamów »
  • x
  • Kreator
    kart pracy
  • Teoria
  • Certyfikowane
    e-szkolenia
  • Pytania Czytelników
  • Teczka logopedy
    • Wszystkie dokumenty
    • Logopeda w placówce oświatowej
    • Kwestionariusze, badania, testy
    • Kontakt z rodzicem
    • Badania przesiewowe
  • Artykuły

Pytania Czytelników

  • Pytania Czytelników

Uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego

  • 30 grudnia 2020

Od początku kwietnia 2020 r. 11-letnia dziewczynka przebywa na Oddziale Hematologii Szpitala Klinicznego w Zabrzu z rozpoznaniem ostrej białaczki limfoblastycznej. Końcem kwietnia, na skutek powikłań doznała wstrząsu, po którym trafiła na oddział intensywnej terapii, gdzie przebywała przez miesiąc. Po wybudzeniu nie odzyskała świadomości. Od czerwca nadal jest leczona na Oddziale Hematologii w związku z chorobą zasadniczą. W ubiegłym tygodniu doszło do dwóch napadów padaczkowych. Zosia początkowo lizała lizaka. Teraz nie chce otworzyć ust. Karmiona  jest pozajelitowo za pomocą PEG-a. Buzię otwiera podczas ziewania i gdy pojawią się silne bodźce, np. wizyta ulubionego kuzyna. Lekarze twierdzą, że Zosia nadal może być w śpiączce, stąd skierowanie do fundacji ,,Budzik''. Moje pytanie brzmi: dlaczego dziewczynka nie otwiera ust? Z czym to może być związane? Sporadycznie przełyka małą ilość śliny. Cały czas towarzyszy jej ślinotok. »

  • Pytania Czytelników
Więcej

Jakie ćwiczenia percepcji słuchowej zainteresują przedszkolaka z ryzyka dysleksji?

  • 28 października 2020

Najlepszym, co można zrobić dla przeciwdziałania piętrzącym się w szkole trudnościom dyslektycznym, jest umuzykalnianie dzieci w wieku przedszkolnym. Poprzez słuchanie muzyki dziecko nabiera umiejętności, które pomogą mu w zapamiętywaniu, odtwarzaniu z pamięci, a nawet formułowaniu myśli. Doskonali ono analizę i syntezę, która  pełni ogromną rolę w procesie nabywania umiejętności wypowiadania się, skupieniu się nad tym, o czym chcę się powiedzieć i ubrania myśli w zdania.  »

  • Pytania Czytelników
Więcej

Ocena z zachowania dla ucznia objętego nauczaniem indywidualnym

  • 24 września 2020
  • Marzenna Czarnocka

Uczniowie objęci nauczaniem indywidualnym podlegają ogólnym zasadom klasyfikacji. Czy to oznacza, że powinna zostać dla nich ustalona również ocena z zachowania, mimo że zajęcia realizują w miejscu zamieszkania? Poznaj odpowiedź eksperta. »

  • Pytania Czytelników
Więcej

Termin przeprowadzenia badań przesiewowych w przedszkolu

  • 3 września 2020

Czy jest konkretny termin na przeprowadzanie badań przesiewowych wśród 3-latków? Mam praktykę, że przeprowadzam je w miesiącach późniejszych, koło listopada. Czy takie postępowanie jest prawidłowe? »

  • Pytania Czytelników
Więcej

Jak długo jest ważna opinia o dysleksji

  • 28 kwietnia 2020
  • Marzenna Czarnocka

Pytanie: Czy opinia o dysleksji wydana po klasie III szkoły podstawowej jest ważna na wszystkie etapy edukacyjne? »

  • Pytania Czytelników
Więcej

Ćwiczenia po podcięciu wędzidełka

  • 13 lutego 2020

Pytanie: Jakie ćwiczenia stosować u pacjenta po podcięciu wędzidełka? »

  • Pytania Czytelników
Więcej

Terapia u pacjenta zamieniającego szereg syczący i szumiący na ciszący

  • 13 lutego 2020

Pytanie: Od czego zacząć terapię u pacjenta, który zamienia szereg syczący i szumiący na ciszący? »

  • Pytania Czytelników
Więcej

Czy należy organizować zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w szkole niepublicznej

  • 27 grudnia 2019
  • Marzenna Czarnocka

Pytanie: Czy niepubliczne liceum specjalne powinno realizować zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, jeśli organizowane są zajęcia rewalidacyjne dostosowane do indywidualnych potrzeb uczniów zgodne z ich niepełnosprawnością i dodatkowo uczniowie mają zajęcia z psychologiem, logopedą i rehabilitantem? »

  • Pytania Czytelników
Więcej

Pomoc nauczyciela na radzie pedagogicznej – czy to możliwe

  • 27 grudnia 2019

Pytanie: Czy pomoc nauczyciela wchodzi w skład rady pedagogicznej? »

  • Pytania Czytelników
Więcej

Sprawdź, w jakiej formie zorganizować rewalidację w szkole

  • 27 grudnia 2019
  • Marzenna Czarnocka

Pytanie: Czy zajęcia rewalidacyjne w szkole ogólnodostępnej muszą być realizowane indywidualnie, czy mogą być prowadzone np. w dwuosobowej grupie, jeśli uczniowie mają wydane orzeczenia z tego samego względu (np. słabosłyszący albo Asperger) i w związku z tym bardzo podobne zalecenia? »

  • Pytania Czytelników
Więcej
  • « pierwsza
  • «
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • »
  • ostatnia »
908846762760636536537498497499

Karty Pracy i ćwiczenia

Plakaty i broszury

Gry i dodatki

Aktualny numer Pokaż listę wydań »

CIEKAWE WIERSZYKI PLĄCZĄCE JĘZYKI. LOGOPEDYCZNE WIERSZE DYKCYJNE

CIEKAWE WIERSZYKI PLĄCZĄCE JĘZYKI. LOGOPEDYCZNE WIERSZE DYKCYJNE
Sprawdź »
Bądź na bieżąco z nowościami dotyczącymi pracy logopedy. Zapisz się na bezpłatny newsletter „Strefa logopedy”

Odbierz e-book w
prezencie!

Terapia miofunkcjonalna – 8 pytań i odpowiedzi

Wideo Pokaż więcej »

RODO w gabinecie logopedycznym i prezentacja programu Logopeda+

RODO w gabinecie logopedycznym i prezentacja programu Logopeda+

Więcej »
Zapraszamy na szkolenie: Oddech jako narzędzie relaksacji w terapii logopedycznej

Zapraszamy na szkolenie: Oddech jako narzędzie relaksacji w terapii logopedycznej

Więcej »
Jak być usłyszanym i słuchanym? Sztuka wystąpień publicznych

Jak być usłyszanym i słuchanym? Sztuka wystąpień publicznych

Więcej »

Informacje

  • Oferta
  • Redakcja
  • Prezent powitalny
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Pomoc
  • Kontakt
  • Współpraca

Partnerzy

Kontakt

  • Wiedza i Praktyka
    ul. Łotewska 9a
    03-918 Warszawa
  • Centrum Obsługi Klienta
    Czynne: pn-pt w godz. 8:00-16:00
    Telefon: 22 518 29 29
    Fax: 22 617 60 10
  • Email: [email protected]

© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka

Logo WiP

Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?

Włącz powiadomienia

Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.