Sprawdź, w jakiej formie zorganizować rewalidację w szkole
Pytanie: Czy zajęcia rewalidacyjne w szkole ogólnodostępnej muszą być realizowane indywidualnie, czy mogą być prowadzone np. w dwuosobowej grupie, jeśli uczniowie mają wydane orzeczenia z tego samego względu (np. słabosłyszący albo Asperger) i w związku z tym bardzo podobne zalecenia? »
Jaki jest czas trwania zajęć logopedycznych?
Zajęcia logopedyczne, zgodnie z § 6 ust. 2 pkt 5 rozporządzenia w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej są zajęciami specjalistycznymi. Zgodnie z § 16 ust. 1 przywołanego rozporządzenia godzina zajęć specjalistycznych, w tym logopedycznych trwa 45 minut, przy czym możliwe jest prowadzenie tych zajęć w czasie dłuższym lub krótszym niż 45 minut, z zachowaniem ustalonego dla ucznia łącznego tygodniowego czasu tych zajęć, jeżeli jest to uzasadnione potrzebami ucznia. »
Czym jest autyzm i jak go zdiagnozować?
Po raz pierwszy terminu „autyzm” (z greckiego: „autos” – sam) na określenie zaburzenia występującego u dzieci użył w roku 1943 Leo Kanner, amerykański psychiatra uznawany za twórcę psychiatrii dziecięcej. Co prawda, termin ten został już wcześniej, bo w roku 1911, zastosowany przez Eugena Bleulera dla określenia jednego z głównych objawów schizofrenii (polegał on na zamykaniu się we własnym świecie i odcięciu od płynącego zeń bodźców), niemniej to dopiero Kanner przypisał mu nowe, obowiązujące w zasadzie po dzień dzisiejszy znaczenie. Na podstawie obserwacji jedenaściorga dzieci Kanner określił występujące u nich zaburzenie właśnie mianem wczesnego autyzmu dziecięcego (ang. early infantile autism). »
Czy istnieje jedna, najlepsza metody wywoływania głosek cz i dż?
Istnieje wiele metod wywoływania prawidłowej artykulacji, a decyzja o wyborze metody i przebiegu terapii należy do logopedy. Logopeda powinien stosować podejście elastyczne, stosując istniejące metody oraz modyfikując je na różnych etapach terapii artykulacji w zależności od potrzeb i możliwości dziecka. »