• Strefa LogopedyStrefa Logopedy
  • x

    Wyszukaj na stronie:

  • Zaloguj sięZamów »
  • x
  • Kreator
    kart pracy
  • Teoria
  • Certyfikowane
    e-szkolenia
  • Pytania Czytelników
  • Teczka logopedy
    • Kalendarz logopedyczny
    • Wszystkie dokumenty
    • Logopeda w placówce oświatowej
    • Kwestionariusze, badania, testy
    • Kontakt z rodzicem
    • Badania przesiewowe
  • Artykuły

Pytania Czytelników

  • Pytania Czytelników

Wynagrodzenie za nadgodziny z logopedii

  • 9 listopada 2022
  • Michał Kowalski

Nauczyciel zatrudniony w szkole podstawowej realizuje pensum 18/18. Dodatkowo realizuje godziny specjalistyczne w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej z logopedii, z pensum 22 jako nadgodziny. Z jakiego pensum powinnam wypłacać stawkę za nadgodzinę - z 18 takich jak ma cały etat czy z 22 ponieważ nadgodziny realizuje typowo z logopedii? »

  • Pytania Czytelników
Więcej

Dodatek funkcyjny za wychowawstwo dla nauczyciela logopedy

  • 6 września 2022

Czy nauczyciel logopeda mający łączone pensum 16 h logopedii i 7,5 h z wychowania przedszkolnego jest uprawniony do dodatku funkcyjnego za wychowawstwo? Czy dodatek takowy przysługuje również nauczycielowi współorganizującemu kształcenie w grupie przedszkolnej? »

  • Pytania Czytelników
Więcej

Kierunki studiów na pedagoga specjalnego

  • 30 sierpnia 2022
  • Marta Wysocka

Które studia są potrzebne, by być pedagogiem specjalnym w szkole od 1 września 2022 roku? »

  • Pytania Czytelników
Więcej

Wymiar urlopu wypoczynkowego nauczyciela logopedy

  • 29 marca 2022

Nauczyciel jest zatrudniony w publicznym przedszkolu na 7 godz./tyg. jako logopeda. Ile urlopu wypoczynkowego mu przysługuje w ciągu roku szkolnego? »

  • Pytania Czytelników
Więcej

Wycieczka szkolna dla ucznia ze spektrum autyzmu

  • 24 marca 2022
  • Jacek Miklasiński

Dziecko ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera ma na lekcjach nauczyciela wspomagającego. Czy może pojechać na wycieczkę szkolną (organizowaną po lekcjach) do teatru bez dodatkowego opiekuna (rodzica, nauczyciela wspomagającego, wychowawcy)? »

  • Pytania Czytelników
Więcej

Kwalifikacje nauczyciela logopedy w przedszkolu

  • 24 lutego 2022

Czy nauczyciel logopeda zatrudniony w przedszkolu publicznym, poza wykształceniem logopedycznym i wykształceniem pedagogicznym, musi posiadać wykształcenie /studia lub studia podyplomowe/ z wychowania przedszkolnego? »

  • Pytania Czytelników
Więcej

Jak sposób mówienia rodziców wpływa na naukę języka przez dziecko

  • 1 lutego 2022

To zagadnienie jest rozpatrywane głównie pod kątem nabywania i nauki języka przez dzieci. Sposób mówienia dorosłych, osób zajmujących się pielęgnacją i wychowywaniem małych dzieci w okresie niemowlęcym i wczesnym poniemowlęcym, jest zdecydowanie inny niż do starszych dzieci. Mowa skierowana do maluchów jest mniej skomplikowana, komunikaty są prostsze, przez co i łatwiejsze w odbiorze. Co ciekawe, niektóre elementy takiego sposobu mówienia nie są zarezerwowane tylko i wyłącznie dla małych dzieci. Dorośli w podobny sposób komunikują się z: osobami w podeszłym wieku, niedosłyszącymi. Mówią do nich wolniej i głośniej; obcokrajowcami niedostatecznie znającymi język. Proste i krótkie formy; osobami chorymi, z niepełnosprawnością intelektualną; ze zwierzętami domowymi. »

  • Pytania Czytelników
Więcej

POSTĘPOWANIE LOGOPEDYCZNE W PRZYPADKU OPÓŹNIONEGO ROZWOJU MOWY

  • 10 stycznia 2022

Terapia logopedyczna bezpośrednio wiąże się nie tylko z kształtowaniem mowy dziecka, ale całej jego osobowości. Logopeda powinien uwzględniać całościowo przebiegający rozwój dziecka. Efekty terapii w dużej mierze zależeć będą od jego zaangażowania i podejścia do dziecka. Praca z dziećmi wymaga od logopedy umiejętności organizacyjnych, a ponadto życzliwości, taktu, umiejętności nawiązywania kontaktu werbalnego i emocjonalnego oraz rozumienia potrzeb dziecka. Nie bez znaczenia będą również konsekwencja terapeuty, jego wytrwałość i systematyczność. »

  • Pytania Czytelników
Więcej

Dlaczego oddychanie jest tak ważne podczas wywoływania głoski [r]?

  • 3 grudnia 2021

Głoska [r] jest głoską „wymagającą oddechowo”. Przy artykulacji głoski [r] oddychanie jest ważne przede wszystkim dlatego, że strumień powietrza wydychanego z płuc musi wprawić w drgania – najpierw – więzadła głosowe, a potem – apex. Wynika to z faktu, że dźwięczność głoski [r] powstaje przed wibracją apexu. Zatem, jeżeli pacjent wykona mały objętościowo wdech, może mu nie wystarczyć powietrza, aby rozwibrować apex.  »

  • Pytania Czytelników
Więcej

Kiedy i czy warto zastosować wibrator logopedyczny w terapii rotacyzmu?

  • 3 grudnia 2021

Wśród logopedów opinie na temat stosowania wibratora logopedycznego są podzielone. Niektórzy sięgają po to narzędzie bardzo chętnie. Inni używają go w ostateczności. Wibrator logopedyczny najczęściej jest stosowany do stymulacji wibracji języka podczas wywoływania głoski [r]. Rodzaj wibratora, który, moim zdaniem, się sprawdza podczas pracy nad artykulacją głoski [r] to tzw. rerek. Jest to narzędzie składające się z trzonu, którego amplituda wynosi 0,6 cm, oraz miękkiej lub twardej łopatki/ łyżeczki z tworzywa. Zasilane jest baterią 1,5 Volt. Jest skutecznym źródłem rezonansu mechanicznego, dzięki któremu można wywoływać bierne wibracje języka i wywoływać prawidłową artykulację głoski [r]. »

  • Pytania Czytelników
Więcej
  • « pierwsza
  • «
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • »
  • ostatnia »
1679163016021479147614261419138413211322

Karty Pracy i ćwiczenia

Plakaty i broszury

Gry i dodatki

Aktualny numer Pokaż listę wydań »

EMOCJE DZIECKA A ROZWÓJ MOWY I KOMUNIKACJI – PRZEWODNIK DLA LOGOPEDÓW

EMOCJE DZIECKA A ROZWÓJ MOWY I KOMUNIKACJI – PRZEWODNIK DLA LOGOPEDÓW
Sprawdź »
Bądź na bieżąco z nowościami dotyczącymi pracy logopedy. Zapisz się na bezpłatny newsletter „Strefa logopedy”

Odbierz e-book w
prezencie!

Terapia miofunkcjonalna – 8 pytań i odpowiedzi

Wideo Pokaż więcej »

Zapraszamy na szkolenie: O rozmowie w ujęciu diagnostycznym

Zapraszamy na szkolenie: O rozmowie w ujęciu diagnostycznym

Więcej »
Zapraszamy na szkolenie: Ciąć czy nie ciąć? Diagnoza wędzidełka języka

Zapraszamy na szkolenie: Ciąć czy nie ciąć? Diagnoza wędzidełka języka

Więcej »
RODO w gabinecie logopedycznym i prezentacja programu Logopeda+

RODO w gabinecie logopedycznym i prezentacja programu Logopeda+

Więcej »

Informacje

  • Oferta
  • Redakcja
  • Prezent powitalny
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Pomoc
  • Kontakt
  • Współpraca

Partnerzy

Kontakt

  • Wiedza i Praktyka
    ul. Łotewska 9a
    03-918 Warszawa
  • Centrum Obsługi Klienta
    Czynne: pn-pt w godz. 8:00-16:00
    Telefon: 22 518 29 29
    Fax: 22 617 60 10
  • Email: [email protected]

© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka

Logo WiP

Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?

Włącz powiadomienia

Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.