• Strefa LogopedyStrefa Logopedy
  • x

    Wyszukaj na stronie:

  • Zaloguj sięZamów »
  • x
  • Kreator
    kart pracy
  • Teoria
  • Certyfikowane
    e-szkolenia
  • Pytania Czytelników
  • Teczka logopedy
    • Kalendarz logopedyczny
    • Wszystkie dokumenty
    • Logopeda w placówce oświatowej
    • Kwestionariusze, badania, testy
    • Kontakt z rodzicem
    • Badania przesiewowe
  • Artykuły

Pytania Czytelników

  • Pytania Czytelników

Czy [r] gardłowe może być uznawane za normatywne?

  • 19 grudnia 2022
  • Dorota Dudzińska

Jestem wychowawcą w oddziale przedszkolnym i jednocześnie logopedą po studiach podyplomowych. Ostatnio mama mojego ucznia powiedziała mi, że syn jest po terapii logopedycznej, ale "r" będzie wymawiał gardłowo. Pani logopeda powiedziała, że taki będzie jego urok, ponieważ trudno było im wywołać dziąsłowo. Moja koleżanka z pracy, również logopeda powiedziała mi, że teraz jest to dopuszczalne, mnie uczono inaczej. Chyba, że coś mi umknęło, ale jestem po studiach podyplomowych, a to nie to samo co pięcioletnie studia logopedyczne. Proszę o odpowiedź w tej kwestii, czy zachęcać mamę do ćwiczeń czy rzeczywiście zostawić tak jak jest realizowane? »

  • Pytania Czytelników
Więcej

Wynagrodzenie za nadgodziny z logopedii

  • 9 listopada 2022
  • Michał Kowalski

Nauczyciel zatrudniony w szkole podstawowej realizuje pensum 18/18. Dodatkowo realizuje godziny specjalistyczne w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej z logopedii, z pensum 22 jako nadgodziny. Z jakiego pensum powinnam wypłacać stawkę za nadgodzinę - z 18 takich jak ma cały etat czy z 22 ponieważ nadgodziny realizuje typowo z logopedii? »

  • Pytania Czytelników
Więcej

Dodatek funkcyjny za wychowawstwo dla nauczyciela logopedy

  • 6 września 2022

Czy nauczyciel logopeda mający łączone pensum 16 h logopedii i 7,5 h z wychowania przedszkolnego jest uprawniony do dodatku funkcyjnego za wychowawstwo? Czy dodatek takowy przysługuje również nauczycielowi współorganizującemu kształcenie w grupie przedszkolnej? »

  • Pytania Czytelników
Więcej

Kierunki studiów na pedagoga specjalnego

  • 30 sierpnia 2022
  • Marta Wysocka

Które studia są potrzebne, by być pedagogiem specjalnym w szkole od 1 września 2022 roku? »

  • Pytania Czytelników
Więcej

Wymiar urlopu wypoczynkowego nauczyciela logopedy

  • 29 marca 2022

Nauczyciel jest zatrudniony w publicznym przedszkolu na 7 godz./tyg. jako logopeda. Ile urlopu wypoczynkowego mu przysługuje w ciągu roku szkolnego? »

  • Pytania Czytelników
Więcej

Wycieczka szkolna dla ucznia ze spektrum autyzmu

  • 24 marca 2022
  • Jacek Miklasiński

Dziecko ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera ma na lekcjach nauczyciela wspomagającego. Czy może pojechać na wycieczkę szkolną (organizowaną po lekcjach) do teatru bez dodatkowego opiekuna (rodzica, nauczyciela wspomagającego, wychowawcy)? »

  • Pytania Czytelników
Więcej

Kwalifikacje nauczyciela logopedy w przedszkolu

  • 24 lutego 2022

Czy nauczyciel logopeda zatrudniony w przedszkolu publicznym, poza wykształceniem logopedycznym i wykształceniem pedagogicznym, musi posiadać wykształcenie /studia lub studia podyplomowe/ z wychowania przedszkolnego? »

  • Pytania Czytelników
Więcej

Jak sposób mówienia rodziców wpływa na naukę języka przez dziecko

  • 1 lutego 2022

To zagadnienie jest rozpatrywane głównie pod kątem nabywania i nauki języka przez dzieci. Sposób mówienia dorosłych, osób zajmujących się pielęgnacją i wychowywaniem małych dzieci w okresie niemowlęcym i wczesnym poniemowlęcym, jest zdecydowanie inny niż do starszych dzieci. Mowa skierowana do maluchów jest mniej skomplikowana, komunikaty są prostsze, przez co i łatwiejsze w odbiorze. Co ciekawe, niektóre elementy takiego sposobu mówienia nie są zarezerwowane tylko i wyłącznie dla małych dzieci. Dorośli w podobny sposób komunikują się z: osobami w podeszłym wieku, niedosłyszącymi. Mówią do nich wolniej i głośniej; obcokrajowcami niedostatecznie znającymi język. Proste i krótkie formy; osobami chorymi, z niepełnosprawnością intelektualną; ze zwierzętami domowymi. »

  • Pytania Czytelników
Więcej

POSTĘPOWANIE LOGOPEDYCZNE W PRZYPADKU OPÓŹNIONEGO ROZWOJU MOWY

  • 10 stycznia 2022

Terapia logopedyczna bezpośrednio wiąże się nie tylko z kształtowaniem mowy dziecka, ale całej jego osobowości. Logopeda powinien uwzględniać całościowo przebiegający rozwój dziecka. Efekty terapii w dużej mierze zależeć będą od jego zaangażowania i podejścia do dziecka. Praca z dziećmi wymaga od logopedy umiejętności organizacyjnych, a ponadto życzliwości, taktu, umiejętności nawiązywania kontaktu werbalnego i emocjonalnego oraz rozumienia potrzeb dziecka. Nie bez znaczenia będą również konsekwencja terapeuty, jego wytrwałość i systematyczność. »

  • Pytania Czytelników
Więcej

Dlaczego oddychanie jest tak ważne podczas wywoływania głoski [r]?

  • 3 grudnia 2021

Głoska [r] jest głoską „wymagającą oddechowo”. Przy artykulacji głoski [r] oddychanie jest ważne przede wszystkim dlatego, że strumień powietrza wydychanego z płuc musi wprawić w drgania – najpierw – więzadła głosowe, a potem – apex. Wynika to z faktu, że dźwięczność głoski [r] powstaje przed wibracją apexu. Zatem, jeżeli pacjent wykona mały objętościowo wdech, może mu nie wystarczyć powietrza, aby rozwibrować apex.  »

  • Pytania Czytelników
Więcej
  • « pierwsza
  • «
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • »
  • ostatnia »
1707167916301602147914761426141913841321

Karty Pracy i ćwiczenia

Plakaty i broszury

Gry i dodatki

Aktualny numer Pokaż listę wydań »

WĘDZIDEŁKA JAMY USTNEJ W PRAKTYCE LOGOPEDYCZNEJ. UTRWALANIE WYMOWY GŁOSEK TRZECH SZEREGÓW LOGOPEDYCZNYCH

WĘDZIDEŁKA JAMY USTNEJ W PRAKTYCE LOGOPEDYCZNEJ. UTRWALANIE WYMOWY GŁOSEK TRZECH SZEREGÓW LOGOPEDYCZNYCH
Sprawdź »
Bądź na bieżąco z nowościami dotyczącymi pracy logopedy. Zapisz się na bezpłatny newsletter „Strefa logopedy”

Odbierz e-book w
prezencie!

Terapia miofunkcjonalna – 8 pytań i odpowiedzi

Wideo Pokaż więcej »

Zapraszamy na szkolenie: O rozmowie w ujęciu diagnostycznym

Zapraszamy na szkolenie: O rozmowie w ujęciu diagnostycznym

Więcej »
Zapraszamy na szkolenie: Ciąć czy nie ciąć? Diagnoza wędzidełka języka

Zapraszamy na szkolenie: Ciąć czy nie ciąć? Diagnoza wędzidełka języka

Więcej »
RODO w gabinecie logopedycznym i prezentacja programu Logopeda+

RODO w gabinecie logopedycznym i prezentacja programu Logopeda+

Więcej »

Informacje

  • Oferta
  • Redakcja
  • Prezent powitalny
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Pomoc
  • Kontakt
  • Współpraca

Partnerzy

Kontakt

  • Wiedza i Praktyka
    ul. Łotewska 9a
    03-918 Warszawa
  • Centrum Obsługi Klienta
    Czynne: pn-pt w godz. 8:00-16:00
    Telefon: 22 518 29 29
    Fax: 22 617 60 10
  • Email: [email protected]

© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka

Logo WiP

Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?

Włącz powiadomienia

Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.