Kiedy i czy warto zastosować wibrator logopedyczny w terapii rotacyzmu?
Wśród logopedów opinie na temat stosowania wibratora logopedycznego są podzielone. Niektórzy sięgają po to narzędzie bardzo chętnie. Inni używają go w ostateczności. Wibrator logopedyczny najczęściej jest stosowany do stymulacji wibracji języka podczas wywoływania głoski [r]. Rodzaj wibratora, który, moim zdaniem, się sprawdza podczas pracy nad artykulacją głoski [r] to tzw. rerek. Jest to narzędzie składające się z trzonu, którego amplituda wynosi 0,6 cm, oraz miękkiej lub twardej łopatki/ łyżeczki z tworzywa. Zasilane jest baterią 1,5 Volt. Jest skutecznym źródłem rezonansu mechanicznego, dzięki któremu można wywoływać bierne wibracje języka i wywoływać prawidłową artykulację głoski [r]. »
Jakie korzyści niosą ćwiczenia kodowania? Czy warto je wprowadzać do, niekiedy już i tak bardzo napiętego, programu terapeutycznego dziecka?
Kodowanie niesie ze sobą wiele korzyści rozwojowych, dlatego warto, aby ćwiczenia te znalazły swoje miejsce w programie pracy z dzieckiem. Wśród korzyści płynących z tej formy ćwiczeń można wymienić m.in.: »
Czy we wzmacnianiu pracy lewej półkuli mózgu ćwiczenia pamięci mają jakieś znaczenie? Czym jest pamięć symultaniczna a czym pamięć sekwencyjna?
Sprawne funkcjonowanie pamięci przekłada się nie tylko na efektywność prowadzonych oddziaływań terapeutycznych, ale również na jakość funkcjonowania codziennego. Warto więc wzmacniać pamięć poprzez różne ćwiczenia. Wśród wielu podziałów pamięci rzeczywiście możemy wyróżnić także pamięć symultaniczną i sekwencyjną. »
Czym są ćwiczenia kodowania? W jaki sposób ćwiczyć z dziećmi kodowanie?
Kodowanie to innymi słowy cechowanie znakami umownymi. Umożliwia dziecku zrozumienie, że dany znak może przedstawiać osobę, przedmiot, zwierzę, literę, czy też działanie. Ćwiczenia kodowania wymagają od dziecka umiejętności dokonywania wyboru ze zbioru symboli jakiegoś znaku, który ma zastępować dany obrazek. »
Wczesne wspomaganie rozwoju - logopeda ze szkoły czy z poradni
Organizacja wczesnego wspomagania rozwoju wymaga powołania stosownego zespołu, w skład którego wchodzi m.in. logopeda. Czy jednak musi być to logopeda zatrudniony w przedszkolu? A może wystarczy specjalista oddelegowany ze współpracującej z przedszkolem poradni psychologiczno-pedagogicznej? Sprawdzamy, jakie rozwiązania w tym zakresie obowiązują w przedszkolach publicznych i niepublicznych. »
Jak długo może potrwać terapia wadliwej wymowy głoski [ź]?
Czas trwania terapii logopedycznej jest sprawą indywidualną każdego pacjenta. Aby nakreślić plan działania terapeutycznego, częstość spotkań z dzieckiem, a także trudność przypadku, logopeda musi przeprowadzić dokładną diagnozę. W pierwszym etapie diagnozy, specjalista przeprowadza wywiad z rodzicami. »
- « pierwsza
- «
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- »
- ostatnia »







