• Strefa LogopedyStrefa Logopedy
  • x

    Wyszukaj na stronie:

  • Zaloguj sięZamów »
  • x
  • Kreator
    kart pracy
  • Teoria
  • Certyfikowane
    e-szkolenia
  • Pytania Czytelników
  • Teczka logopedy
    • Wszystkie dokumenty
    • Logopeda w placówce oświatowej
    • Kwestionariusze, badania, testy
    • Kontakt z rodzicem
    • Badania przesiewowe
  • Artykuły

Pytania Czytelników

  • Pytania Czytelników

Czym są ćwiczenia kodowania? W jaki sposób ćwiczyć z dziećmi kodowanie?

  • 3 listopada 2021

Kodowanie to innymi słowy cechowanie znakami umownymi. Umożliwia dziecku zrozumienie, że dany znak może przedstawiać osobę, przedmiot, zwierzę, literę, czy też działanie. Ćwiczenia kodowania wymagają od dziecka umiejętności dokonywania wyboru ze zbioru symboli jakiegoś znaku, który ma zastępować dany obrazek. »

  • Pytania Czytelników
Więcej

Wczesne wspomaganie rozwoju - logopeda ze szkoły czy z poradni

  • 21 października 2021
  • Marta Wysocka

Organizacja wczesnego wspomagania rozwoju wymaga powołania stosownego zespołu, w skład którego wchodzi m.in. logopeda. Czy jednak musi być to logopeda zatrudniony w przedszkolu? A może wystarczy specjalista oddelegowany ze współpracującej z przedszkolem poradni psychologiczno-pedagogicznej? Sprawdzamy, jakie rozwiązania w tym zakresie obowiązują w przedszkolach publicznych i niepublicznych. »

  • Pytania Czytelników
Więcej

Zajęcia logopedycznych dla dziecka 6-letniego - ile powinny trwać

  • 21 października 2021
  • Marzenna Czarnocka

Pytanie: Dziecko 6-letnie ma w opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej zalecenia - indywidualne zajęcia logopedyczne. Ile czasu trwają takie zajęcia? »

  • Pytania Czytelników
Więcej

Specjaliści w przypadku nieprawidłowości w rozwoju ruchowym ręki

  • 12 października 2021

Do jakich specjalistów warto skierować dziecko, u którego obserwujemy nieprawidłowości w rozwoju ruchowym ręki? »

  • Pytania Czytelników
Więcej

Zwiększone ślinienie dziecka – postępowanie

  • 12 sierpnia 2021

Dziewczynka z MPD ma zwiększone ślinienie po masażu logopedycznym. Czy może być to spowodowane tym, że masaż jest wykonywany po śniadaniu oraz zwiększoną aktywnością mięśni twarzy po takim masażu? »

  • Pytania Czytelników
Więcej

Terapia dziecka z niewyraźną mową

  • 3 sierpnia 2021

Co mam zrobić, kiedy pięciolatka ma bardzo niewyraźną mowę? Jakie wykonywać ćwiczenia? Jaką byście Państwo zaplanowali terapię?  »

  • Pytania Czytelników
Więcej

Jak długo może potrwać terapia wadliwej wymowy głoski [ź]?

  • 30 czerwca 2021

Czas trwania terapii logopedycznej jest sprawą indywidualną każdego pacjenta. Aby nakreślić plan działania terapeutycznego, częstość spotkań z dzieckiem, a także trudność przypadku, logopeda musi przeprowadzić dokładną diagnozę. W pierwszym etapie diagnozy, specjalista przeprowadza wywiad z rodzicami. »

  • Pytania Czytelników
Więcej

Elementy jogi jako wsparcie terapii logopedycznej u dzieci: W jakim wieku warto rozpocząć praktykowanie jogi z dzieckiem?

  • 28 czerwca 2021

W swojej pracy logopedycznej wykorzystuję elementy jogi już u pacjentów trzyletnich. Wprowadzenie elementów ćwiczeń jogicznych w młodszym wieku pozwala na stworzenie prawidłowych nawyków ruchowych, a także sprzyja rozwojowi prawidłowej postawy ciała, znajomości schematu ciała i świadomości ciała. »

  • Pytania Czytelników
Więcej

PORADY LOGOPEDY-PRAKTYKA

  • 1 marca 2021

Jakie ćwiczenia aparatu artykulacyjnego mogą pomóc wyeliminować boczną wymowę głoski [ś]? »

  • Pytania Czytelników
Więcej

Odmowa realizacji nauczania indywidualnego w trakcie nauki zdalnej

  • 29 stycznia 2021
  • Marzenna Czarnocka

Czy w zawiązku z ograniczeniem pracy szkół z powodu COVID organ prowadzący może odmówić przyznania godzin nauczania indywidualnego rodzicowi ucznia niepełnoletniego/pełnoletniemu uczniowi, który posiada orzeczenie poradni ze wskazaniem do nauczania indywidualnego? Organ prowadzący uważa, że przy zdalnym kształceniu nie ma sensu wydatkowania środków na takie kształcenie. Bardzo proszę o podstawę prawną. »

  • Pytania Czytelników
Więcej
  • « pierwsza
  • «
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • »
  • ostatnia »
12751228122912261145111010701067937914

Karty Pracy i ćwiczenia

Plakaty i broszury

Gry i dodatki

Aktualny numer Pokaż listę wydań »

CIEKAWE WIERSZYKI PLĄCZĄCE JĘZYKI. LOGOPEDYCZNE WIERSZE DYKCYJNE

CIEKAWE WIERSZYKI PLĄCZĄCE JĘZYKI. LOGOPEDYCZNE WIERSZE DYKCYJNE
Sprawdź »
Bądź na bieżąco z nowościami dotyczącymi pracy logopedy. Zapisz się na bezpłatny newsletter „Strefa logopedy”

Odbierz e-book w
prezencie!

Terapia miofunkcjonalna – 8 pytań i odpowiedzi

Wideo Pokaż więcej »

RODO w gabinecie logopedycznym i prezentacja programu Logopeda+

RODO w gabinecie logopedycznym i prezentacja programu Logopeda+

Więcej »
Zapraszamy na szkolenie: Oddech jako narzędzie relaksacji w terapii logopedycznej

Zapraszamy na szkolenie: Oddech jako narzędzie relaksacji w terapii logopedycznej

Więcej »
Jak być usłyszanym i słuchanym? Sztuka wystąpień publicznych

Jak być usłyszanym i słuchanym? Sztuka wystąpień publicznych

Więcej »

Informacje

  • Oferta
  • Redakcja
  • Prezent powitalny
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Pomoc
  • Kontakt
  • Współpraca

Partnerzy

Kontakt

  • Wiedza i Praktyka
    ul. Łotewska 9a
    03-918 Warszawa
  • Centrum Obsługi Klienta
    Czynne: pn-pt w godz. 8:00-16:00
    Telefon: 22 518 29 29
    Fax: 22 617 60 10
  • Email: [email protected]

© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka

Logo WiP

Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?

Włącz powiadomienia

Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.