Terapia logopedyczna pacjenta z zaburzeniem wzroku
Wśród pacjentów korzystających z terapii logopedycznej pewną grupę stanowią osoby z zaburzeniem wzroku. Wymagają one zindywidualizowanego podejścia, w tym dostosowania materiałów dydaktycznych. Niekiedy to właśnie logopeda jest tym ekspertem, który zauważy nieprawidłowości w sprawności wzroku i zasugeruje konsultację z odpowiednim specjalistą, np. okulistą, optometrystą, terapeutą integracji sensorycznej.
Terapia logopedyczna pacjenta z zaburzeniem wzroku
Zapraszamy do zapoznania się z artykułami i pomocami dydaktycznymi do terapii logopedycznej (m.in. kartami pracy, propozycjami ćwiczeń, plakatami), których tematem przewodnim jest zaburzenie wzroku.
Do kogo skierować pacjenta, u którego logopeda podejrzewa problemy ze zmysłem wzroku?
W jaki sposób dobrać wielkość liter na materiałach dydaktycznych dla osoby słabowidzącej?
W jaki sposób ocenić poziom sprawności wzrokowej dziecka, które wymaga terapii logopedycznej?
W jaki sposób rodzic może wspierać rozwój mowy dziecka niewidzącego?
O czym warto pamiętać, organizując terapię logopedyczną dla dziecka z zaburzeniem wzroku?
Jakie ćwiczenia warto zaproponować najmłodszym pacjentom słabowidzącym?
W jaki sposób rozwija się mowa dzieci z zaburzeniem wzroku? Jakie są przyczyny i objawy niepełnosprawności narządu wzroku? Jaką terminologię stosuje się w opisie tej grupy pacjentów?
Obejrzyj szkolenie:
Pacjent z zaburzeniami integracji sensorycznej w gabinecie logopedy