• Strefa LogopedyStrefa Logopedy
  • x

    Wyszukaj na stronie:

  • Zaloguj sięZamów »
  • x
  • Kreator
    kart pracy
  • Teoria
  • Certyfikowane
    e-szkolenia
  • Pytania Czytelników
  • Teczka logopedy
    • Wszystkie dokumenty
    • Logopeda w placówce oświatowej
    • Kwestionariusze, badania, testy
    • Kontakt z rodzicem
    • Badania przesiewowe
  • Artykuły

Aktualności

  • Aktualności

Zapraszamy do zabawy z zimowymi kartami pracy!

  • 8 stycznia 2025

Już za dwa tygodnie zaczynają się ferie zimowe, więc zachęcamy i zapaszamy do wspólnej zabawy. Zebraliśmy dla Państwa zimowe karty pracy, opracowane przez naszych ekspertów, logopedów.  »

  • Karty pracy i ćwiczenia
Więcej

Legitymacja nauczycielska dla nauczyciela logopedy zatrudnionego w poradni

  • 27 grudnia 2024

Czy nauczycielom psychologom, logopedom, pedagogom i pracownikom administracji i obsługi zatrudnionym w poradni psychologiczno-pedagogicznej należą się legitymacje nauczycielskie? »

  • Artykuły
Więcej

Majowa konferencja logopedyczna - zapraszamy Państwa do wyboru tematów!

  • 20 grudnia 2024
  • Aktualności
Więcej

Rozmowa twarzą w twarz – komunikacja bezpośrednia i pośrednia

  • 17 grudnia 2024
  • Dorota Dudzińska

Ostatnie ok. 30 lat to okres gwałtownej zmiany w sposobie komunikowania się. Jeszcze w latach 90-tych ludzie rozmawiali przede wszystkim podczas spotkań osobistych. Dostępne były (choć jeszcze nie tak powszechne) telefony czy komunikacja listowna, jednak na co dzień człowiek miał częsty bezpośredni kontakt ze współrozmówcą. Obecnie obserwuje się konsekwencje szybkiego rozwoju niebezpośrednich form prowadzenia dialogu. Codziennością stały się bowiem różne formy elektronicznej rozmowy. Dn. 17 grudnia obchodzimy Ogólnopolski Dzień Rozmów Twarzą w Twarz. To nietypowe święto promuje bezpośrednią komunikację. Z artykułu dowiesz się: Czy różnią się komunikacja bezpośrednia i pośrednia? Dlaczego warto, by logopeda promował komunikację bezpośrednią? Jakie są wady i zalety komunikacji pośredniej? Jakie mogą być konsekwencje znacznego ograniczenia komunikacji twarzą w twarz? »

  • Artykuły
Więcej

Dodatkowe godziny pracy na stanowisku logopedy

  • 12 grudnia 2024
  • Agnieszka Rumik-Smolarz

W poradni psychologiczno-pedagogicznej jest zatrudniony na pełny etat psycholog. Osoba te ma również kwalifikacje do pracy jako logopeda. Czy można taką osobę zatrudnić na 0,5 etatu logopedy, kiedy ma już w placówce 1 etat psychologa? »

  • Artykuły
Więcej

Nieprawidłowe nawyki głosowe oraz nieprzestrzeganie zasad higieny głosu. Lista chorób stanowiących przeciwwskazania do pracy głosem

  • 9 grudnia 2024

Warto już przed podjęciem kształcenia logopedycznego poznać listę schorzeń będących przeciwwskazaniem do zawodowego wykorzystywania głosu, aby – w wypadku takiej diagnozy – nie inwestować czasu i energii w szkolenie do zawodu, którego nie da się bezpiecznie i efektywnie wykonywać. Przeciwwskazania do pracy głosem mogą mieć charakter względny lub bezwzględny. Mogą pojawić się w trakcie pracy zawodowej i być konsekwencją między innymi nieprawidłowych nawyków głosowych oraz nieprzestrzegania zasad higieny głosu. Z artykułu dowiesz się: Jakie zaburzenia głosu wymagają rehabilitacji i są bezwzględnym przeciwwskazaniem do pracy głosem, np. w roli logopedy? Jakie czynniki mogą przyczynić się do zaburzenia prawidłowej emisji głosu? Na czym powinna polegać profilaktyka zdrowia głosu? Jakie mogą być konsekwencje nieprzestrzegania zasad higieny głosu u osób pracujących głosem? W jakiej sytuacji można uznać dysfunkcję narządu głosu za chorobę zawodową? »

  • Artykuły
Więcej

Współpraca logopedy z rodzicem ucznia

  • 3 grudnia 2024
  • Malwina Wilczyńska

Terapia logopedyczna to proces, na którego końcowy sukces składa się wiele czynników. Zadowalające efekty oddziaływań logopedycznych zależą w przeważającej mierze od wiedzy i umiejętności logopedy. Niezwykle istotne są także częstotliwość spotkań, rodzaj i zakres zaburzenia pacjenta oraz zaangażowanie w terapię opiekunów dziecka. Postawy rodzica wobec terapii logopedycznej bywają różne – od biernej i wycofanej, nie wykazującej szczególnego zainteresowania, po wręcz nadmiernie zaangażowaną, a nawet wymuszającą na dziecku niemal natychmiastowe efekty. Niezależnie od tego, czy logopeda akceptuje nastawienie rodziców, czy też uważa je za trudne, nie powinien go oceniać. Często za nadgorliwością lub niechęcią do współpracy stoi strach rodzica przed popełnieniem błędu, świadomość własnych ograniczeń albo niewiedza na temat skutecznych form pomocy dziecku. Z artykułu dowiesz się: Jak skutecznie uświadomić rodzicowi jego rolę w terapii logopedycznej? Na czym powinna polegać współpraca z rodzicami dziecka będącego w terapii logopedycznej? Jakie postępowanie logopedy skutecznie motywuje rodzica do pracy z dzieckiem w domu? Czy warto dawać dziecku prace domowe z logopedii? W jaki sposób można zaangażować rodzica do wsparcia terapii logopedycznej, jeśli odbywa się ona w przedszkolu? »

  • Artykuły
Więcej

Dwulatek nie mówi – przyczyny, postępowanie, przykładowy kwestionariusz wywiadu z rodzicem

  • 26 listopada 2024
  • Dorota Dudzińska

Przełom końca drugiego i początku trzeciego roku życia to okres burzliwego rozwoju mowy czynnej. W tym okresie w mowie dziecka dwuletniego powinna pojawić się gramatyka. Sposób używania języka zmienia się zatem z jednowyrazowego nazywania czynności, potrzeb lub przedmiotów (np. „buju”, „lala”, „piciu”) na bardziej złożoną i precyzyjną formę (np. „Chcę buju”, „To jest lala”, „Daj piciu”). Niekiedy jednak dwulatek nie mówi. Z artykułu dowiesz się: Jakie mogą być przyczyny różnego tempa rozwoju mowy u dzieci? Czy każdy niemówiący dwulatek powinien korzystać z terapii logopedycznej? Na co zwrócić uwagę podczas obserwacji niemówiącego dwulatka? Jaki zasób słownika czynnego dziecka dwuletniego jest normatywny? Z jakich przyczyn niektóre dzieci zaczynają mówić później? »

  • Artykuły
Więcej

Rozmowa o budowaniu autorytetu przez mówienie

  • 19 listopada 2024

Artykuł pochodzi z grudniowego wydania magazynu „Strefa Logopedy”, który będzie dostępny już 28 listopada.   »

  • Artykuły
Więcej

Zapraszamy na szkolenie: Dziecko słabo mówiące po polsku w gabinecie logopedy

  • 15 listopada 2024

Zapraszamy do obejrzenia i wysłuchania szkolenia pt. „Dziecko słabo mówiące po polsku w gabinecie logopedy” autorstwa dr Urszuli Ciszewskiej-Psujek. Ekspertka w sposób wyczerpujący omawia kwestie związane z rozwojem mowy oraz diagnozą i terapią logopedyczną dziecka niepolskojęzycznego. Podczas webinaru poruszone zostały między innymi takie kwestie, jak: rodzaje dwujęzyczności, strategie nabywania/uczenia się języków przez osoby dwujęzyczne, korzyści płynące z posługiwania się dwoma lub większą liczbą języków, rozwój dziecka dwujęzycznego i funkcjonowanie osób dwujęzycznych, czynniki wpływające na przebieg dwujęzycznego rozwoju dziecka, diagnoza i terapia logopedyczna dziecka dwujęzycznego, metody, materiały i pomoce dydaktyczne do pracy z dzieckiem dwujęzycznym.   »

  • Certyfikowane e-szkolenia
Więcej
  • « pierwsza
  • «
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • »
  • ostatnia »
2657263226362635263326312629259825972596

Karty Pracy i ćwiczenia

Plakaty i broszury

Gry i dodatki

Aktualny numer Pokaż listę wydań »

ĆWICZENIA SŁUCHU FONEMATYCZNEGO

ĆWICZENIA SŁUCHU FONEMATYCZNEGO
Sprawdź »
Bądź na bieżąco z nowościami dotyczącymi pracy logopedy. Zapisz się na bezpłatny newsletter „Strefa logopedy”

Odbierz e-book w
prezencie!

Terapia miofunkcjonalna – 8 pytań i odpowiedzi

Wideo Pokaż więcej »

Jak być usłyszanym i słuchanym? Sztuka wystąpień publicznych

Jak być usłyszanym i słuchanym? Sztuka wystąpień publicznych

Więcej »
Zapraszamy na szkolenie: Dziecko słabo mówiące po polsku w gabinecie logopedy

Zapraszamy na szkolenie: Dziecko słabo mówiące po polsku w gabinecie logopedy

Więcej »
Zapraszamy na szkolenie: Dysfonia – cechy świadczące o nieprawidłowości w pracy głosem. Propozycje postępowania terapeutycznego

Zapraszamy na szkolenie: Dysfonia – cechy świadczące o nieprawidłowości w pracy głosem. Propozycje postępowania terapeutycznego

Więcej »

Informacje

  • Oferta
  • Redakcja
  • Prezent powitalny
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Pomoc
  • Kontakt
  • Współpraca

Partnerzy

Kontakt

  • Wiedza i Praktyka
    ul. Łotewska 9a
    03-918 Warszawa
  • Centrum Obsługi Klienta
    Czynne: pn-pt w godz. 8:00-16:00
    Telefon: 22 518 29 29
    Fax: 22 617 60 10
  • Email: [email protected]

© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka

Logo WiP

Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?

Włącz powiadomienia

Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.