• Strefa LogopedyStrefa Logopedy
  • x

    Wyszukaj na stronie:

  • Zaloguj sięZamów »
  • x
  • Kreator
    kart pracy
  • Teoria
  • Certyfikowane
    e-szkolenia
  • Pytania Czytelników
  • Teczka logopedy
    • Kalendarz logopedyczny
    • Wszystkie dokumenty
    • Logopeda w placówce oświatowej
    • Kwestionariusze, badania, testy
    • Kontakt z rodzicem
    • Badania przesiewowe
  • Artykuły

Aktualności

  • Aktualności

RADOSNY CHIŃCZYK

  • 7 grudnia 2021

Przygotowanie do gry:• Do gry potrzebne są pionki (od 2 do 9), kostka do gry, kartoniki z obrazkami w ramkach (dostępnena stronie www.strefalogopedy.pl) oraz plansza.• Na początku każdy gracz wybiera pionek/ pionki i ustawia je na okrągłych polach z wybranym oznaczeniem.Jednemu oznaczeniu przypisane są pionki w jednym kolorze. W zależności od czasu, którymdysponujemy, możemy rozegrać grę przy użyciu jednego, dwóch lub trzech pionków dla każdegoz dwóch lub trzech graczy. »

  • Gry i dodatki
Więcej

Zapraszamy do obejrzenia prezentacji " Funkcje prawej i lewej półkuli mózgu"

  • 7 grudnia 2021

Zapoznaj się z materiałem, opracowanym przez naszego eksperta - dr Małgorzatę Błądek - Kolatorską.  »

  • Certyfikowane e-szkolenia
Więcej

Dlaczego oddychanie jest tak ważne podczas wywoływania głoski [r]?

  • 3 grudnia 2021

Głoska [r] jest głoską „wymagającą oddechowo”. Przy artykulacji głoski [r] oddychanie jest ważne przede wszystkim dlatego, że strumień powietrza wydychanego z płuc musi wprawić w drgania – najpierw – więzadła głosowe, a potem – apex. Wynika to z faktu, że dźwięczność głoski [r] powstaje przed wibracją apexu. Zatem, jeżeli pacjent wykona mały objętościowo wdech, może mu nie wystarczyć powietrza, aby rozwibrować apex.  »

  • Pytania Czytelników
Więcej

Kiedy i czy warto zastosować wibrator logopedyczny w terapii rotacyzmu?

  • 3 grudnia 2021

Wśród logopedów opinie na temat stosowania wibratora logopedycznego są podzielone. Niektórzy sięgają po to narzędzie bardzo chętnie. Inni używają go w ostateczności. Wibrator logopedyczny najczęściej jest stosowany do stymulacji wibracji języka podczas wywoływania głoski [r]. Rodzaj wibratora, który, moim zdaniem, się sprawdza podczas pracy nad artykulacją głoski [r] to tzw. rerek. Jest to narzędzie składające się z trzonu, którego amplituda wynosi 0,6 cm, oraz miękkiej lub twardej łopatki/ łyżeczki z tworzywa. Zasilane jest baterią 1,5 Volt. Jest skutecznym źródłem rezonansu mechanicznego, dzięki któremu można wywoływać bierne wibracje języka i wywoływać prawidłową artykulację głoski [r]. »

  • Pytania Czytelników
Więcej

Analogie językowe: sylaby - dodatek do nr 32

  • 22 listopada 2021

Cel: Doskonalenie umiejętności wnioskowania przez analogię na językowym. »

  • Karty pracy i ćwiczenia
Więcej

Relacje przestrzenne: na, pod (rozpoznawanie) - dodatek do nr 32

  • 22 listopada 2021

Cel: Doskonalenie umiejętności dostrzegania relacji. »

  • Karty pracy i ćwiczenia
Więcej

Analogie atematyczne: zmiana wielkości - dodatek do nr 32

  • 15 listopada 2021

Cel: Doskonalenie umiejętności wnioskowania przez analogię na materiale atematycznym. »

  • Karty pracy i ćwiczenia
Więcej

Analogie tematyczne: zmiana wielkości - dodatek do nr 32

  • 15 listopada 2021

Cel: Doskonalenie umiejętności wnioskowania przez analogię na materiale tematycznym. »

  • Karty pracy i ćwiczenia
Więcej

Jakie korzyści niosą ćwiczenia kodowania? Czy warto je wprowadzać do, niekiedy już i tak bardzo napiętego, programu terapeutycznego dziecka?

  • 10 listopada 2021

Kodowanie niesie ze sobą wiele korzyści rozwojowych, dlatego warto, aby ćwiczenia te znalazły swoje miejsce w programie pracy z dzieckiem. Wśród korzyści płynących z tej formy ćwiczeń można wymienić m.in.: »

  • Pytania Czytelników
Więcej

NUMER GRUDNIOWY "TWARRRDY ORZECH DO ZGRRRYZIENIA?! Terapia rotacyzmu – diagnoza, etap przygotowujący do prawidłowej artykulacji i wywoływanie głoski [r]"

  • 10 listopada 2021

  W grudniu oddamy w Twoje ręce czasopismo, którego treść poświęcona jest reraniu. Niniejszy numer otwiera cykl numerów, których tematem będzie terapia rotacyzmu. Mamy nadzieję, że zawarte w części teoretycznej informacje, będą pomocne w poszerzaniu i usystematyzowaniu wiedzy, zaś ćwiczenia okażą się atrakcyjnym uzupełnieniem warsztatu.    »

  • Co w kolejnych wydaniach
Więcej
  • « pierwsza
  • «
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • »
  • ostatnia »
1323132413211322128212831281128012791278

Karty Pracy i ćwiczenia

Plakaty i broszury

Gry i dodatki

Aktualny numer Pokaż listę wydań »

WĘDZIDEŁKA JAMY USTNEJ W PRAKTYCE LOGOPEDYCZNEJ. UTRWALANIE WYMOWY GŁOSEK TRZECH SZEREGÓW LOGOPEDYCZNYCH

WĘDZIDEŁKA JAMY USTNEJ W PRAKTYCE LOGOPEDYCZNEJ. UTRWALANIE WYMOWY GŁOSEK TRZECH SZEREGÓW LOGOPEDYCZNYCH
Sprawdź »
Bądź na bieżąco z nowościami dotyczącymi pracy logopedy. Zapisz się na bezpłatny newsletter „Strefa logopedy”

Odbierz e-book w
prezencie!

Terapia miofunkcjonalna – 8 pytań i odpowiedzi

Wideo Pokaż więcej »

Zapraszamy na szkolenie: O rozmowie w ujęciu diagnostycznym

Zapraszamy na szkolenie: O rozmowie w ujęciu diagnostycznym

Więcej »
Zapraszamy na szkolenie: Ciąć czy nie ciąć? Diagnoza wędzidełka języka

Zapraszamy na szkolenie: Ciąć czy nie ciąć? Diagnoza wędzidełka języka

Więcej »
RODO w gabinecie logopedycznym i prezentacja programu Logopeda+

RODO w gabinecie logopedycznym i prezentacja programu Logopeda+

Więcej »

Informacje

  • Oferta
  • Redakcja
  • Prezent powitalny
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Pomoc
  • Kontakt
  • Współpraca

Partnerzy

Kontakt

  • Wiedza i Praktyka
    ul. Łotewska 9a
    03-918 Warszawa
  • Centrum Obsługi Klienta
    Czynne: pn-pt w godz. 8:00-16:00
    Telefon: 22 518 29 29
    Fax: 22 617 60 10
  • Email: [email protected]

© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka

Logo WiP

Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?

Włącz powiadomienia

Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.