Czy we wzmacnianiu pracy lewej półkuli mózgu ćwiczenia pamięci mają jakieś znaczenie? Czym jest pamięć symultaniczna a czym pamięć sekwencyjna?
Sprawne funkcjonowanie pamięci przekłada się nie tylko na efektywność prowadzonych oddziaływań terapeutycznych, ale również na jakość funkcjonowania codziennego. Warto więc wzmacniać pamięć poprzez różne ćwiczenia. Wśród wielu podziałów pamięci rzeczywiście możemy wyróżnić także pamięć symultaniczną i sekwencyjną. »
Czym są ćwiczenia kodowania? W jaki sposób ćwiczyć z dziećmi kodowanie?
Kodowanie to innymi słowy cechowanie znakami umownymi. Umożliwia dziecku zrozumienie, że dany znak może przedstawiać osobę, przedmiot, zwierzę, literę, czy też działanie. Ćwiczenia kodowania wymagają od dziecka umiejętności dokonywania wyboru ze zbioru symboli jakiegoś znaku, który ma zastępować dany obrazek. »
Wczesne wspomaganie rozwoju - logopeda ze szkoły czy z poradni
Organizacja wczesnego wspomagania rozwoju wymaga powołania stosownego zespołu, w skład którego wchodzi m.in. logopeda. Czy jednak musi być to logopeda zatrudniony w przedszkolu? A może wystarczy specjalista oddelegowany ze współpracującej z przedszkolem poradni psychologiczno-pedagogicznej? Sprawdzamy, jakie rozwiązania w tym zakresie obowiązują w przedszkolach publicznych i niepublicznych. »
NUMER LISTOPADOWY" „GRANICE MOJEGO JĘZYKA WYZNACZAJĄ GRANICE MOJEGO ŚWIATA.” Znaczenie wybranych technik lewopółkulowych wspierających rozwój mowy i funkcjonowania poznawczego
w numerze listopadowym - nr 32 kontynuujemy temat tzw. ćwiczeń lewopółkulowych (część pierwsza to nr 25, kwiecień 2021 r.). Autorka dr Małgorzata Błądek-Kolatorska szczegółowo opracowała pod względem teoretycznym i praktycznym zagadnienia dotyczące analogii i relacji. »
- « pierwsza
- «
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- »
- ostatnia »







