• Strefa LogopedyStrefa Logopedy
  • x

    Wyszukaj na stronie:

  • Zaloguj sięZamów »
  • x
  • Kreator
    kart pracy
  • Teoria
  • Certyfikowane
    e-szkolenia
  • Pytania Czytelników
  • Teczka logopedy
    • Wszystkie dokumenty
    • Logopeda w placówce oświatowej
    • Kwestionariusze, badania, testy
    • Kontakt z rodzicem
    • Badania przesiewowe
  • Artykuły

Aktualności

  • Aktualności

Dzieciństwo w cyfrowym świecie

  • 22 lutego 2021

Smartfony, tablety, telewizory – to mieszkańcy prawie wszystkich domów. Wielu rodzinom towarzyszą nieustannie, budzą, pomagają w myciu zębów, przypominają o ważnych wydarzeniach, stanowią tło codziennych czynności. Wydaje się, że rzeczywistość bez wysokich technologii nie istnieje, że świat analogowy zniknął wraz z pojawieniem się smartfonów i cyfryzacją kontaktów. Wielu rodziców zastanawia się, jak uchronić dzieci przed pułapkami cyfrowego świata, jak zapewnić bezpieczeństwo i dbać o prawidłowy rozwój. W dyskusjach w sieci, wypowiedziach specjalistów, programach radiowych i telewizyjnych często powtarza się hasło: media szkodzą rozwojowi dzieci. Głosom krytycznym odpowiadają zwolennicy korzystania z wysokich technologii, podając dowody anegdotyczne: „moje dziecko nauczyło się śpiewać po angielsku”; „a moje dzięki bajkom wie,skąd się bierze deszcz”; „moje ogląda dobranockę przed snem i przesypia całe noce”. Chciałabym, żebyśmy rozumieli, na czym ten negatywny wpływ na rozwój polega, by ogólne hasła zostały poparte wiedzą na temat skutków nadużywania wysokich technologii i wczesnej ekspozycji na media. »

  • Teoria
Więcej

Odmowa realizacji nauczania indywidualnego w trakcie nauki zdalnej

  • 29 stycznia 2021
  • Marzenna Czarnocka

Czy w zawiązku z ograniczeniem pracy szkół z powodu COVID organ prowadzący może odmówić przyznania godzin nauczania indywidualnego rodzicowi ucznia niepełnoletniego/pełnoletniemu uczniowi, który posiada orzeczenie poradni ze wskazaniem do nauczania indywidualnego? Organ prowadzący uważa, że przy zdalnym kształceniu nie ma sensu wydatkowania środków na takie kształcenie. Bardzo proszę o podstawę prawną. »

  • Pytania Czytelników
Więcej

Radykalne zmiany w egzaminach zewnętrznych w 2021 r.

  • 29 stycznia 2021
  • Małgorzata Celuch

Dnia 16 grudnia podpisane zostało rozporządzenie wprowadzające duże zmiany w organizacji egzaminów zewnętrznych, o których mowa była już od dłuższego czasu i towarzyszyło im wiele spekulacji. Zgodnie z zapowiedziami - zmiany są radykalne i wynikają z istniejącej sytuacji pandemii, która utrudnia przygotowania do tych ważnych egzaminów. »

  • Aktualności
Więcej

Uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego

  • 30 grudnia 2020

Od początku kwietnia 2020 r. 11-letnia dziewczynka przebywa na Oddziale Hematologii Szpitala Klinicznego w Zabrzu z rozpoznaniem ostrej białaczki limfoblastycznej. Końcem kwietnia, na skutek powikłań doznała wstrząsu, po którym trafiła na oddział intensywnej terapii, gdzie przebywała przez miesiąc. Po wybudzeniu nie odzyskała świadomości. Od czerwca nadal jest leczona na Oddziale Hematologii w związku z chorobą zasadniczą. W ubiegłym tygodniu doszło do dwóch napadów padaczkowych. Zosia początkowo lizała lizaka. Teraz nie chce otworzyć ust. Karmiona  jest pozajelitowo za pomocą PEG-a. Buzię otwiera podczas ziewania i gdy pojawią się silne bodźce, np. wizyta ulubionego kuzyna. Lekarze twierdzą, że Zosia nadal może być w śpiączce, stąd skierowanie do fundacji ,,Budzik''. Moje pytanie brzmi: dlaczego dziewczynka nie otwiera ust? Z czym to może być związane? Sporadycznie przełyka małą ilość śliny. Cały czas towarzyszy jej ślinotok. »

  • Pytania Czytelników
Więcej

JEST JUŻ DOSTĘPNY NAJNOWSZY NUMER MAGAZYNU!

  • 29 grudnia 2020

Już można się zapoznać ze styczniowym numerem magazynu "Strefa Logopedy" pod tytułem: TERAPIA MIOFUNKCJONALNA - OD TEORII DO PRAKTYKI. Autorem wydania jest p. Aleksandra Rosińska.    »

  • Aktualności
Więcej

Ćwiczymy wargi z ufoludkami

  • 17 grudnia 2020

Zapraszamy do wspólnej zabawy! Karty prezentują ćwiczenia warg ze zmianą pozycji w sekwencjach dwuelementowych. Mogą być pomocne w doskonaleniu ogólnej sprawności warg, ale także w usprawnianiu umiejętności naśladowania, planowania i zapamiętywania ruchów w sekwencji. »

  • Karty pracy i ćwiczenia
Więcej

Realizacja części obowiązków zdalnie przez pedagoga szkolnego

  • 3 grudnia 2020
  • Dariusz Dwojewski

Czy w obecnej sytuacji epidemiologicznej dyrektor szkoły może polecić pedagogowi szkolnemu pracę zdalną częściowo z miejsca zamieszkania (online z uczniami), a częściowo stacjonarnie w szkole? »

  • Aktualności
Więcej

Organizacja zajęć logopedycznych w czasie epidemii

  • 18 listopada 2020
  • Marzenna Czarnocka

Charakter pracy logopedy często wyklucza możliwość zachowania bezpiecznej odległości między uczniem i nauczycielem. Z całą pewnością nie jest także możliwe pracowanie w maseczce. Jak zatem organizować zajęcia, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo tak nauczycielowi, jak i dzieciom i młodzieży? »

  • Aktualności
Więcej

MEN O ZDALNEJ NAUCE I SYTUACJI PLACÓWEK

  • 2 listopada 2020

Od 24 października br. uczniowie klas IV-VIII szkół podstawowych i wszystkich klas szkół ponadpodstawowych, a także słuchacze placówek kształcenia ustawicznego oraz centrów kształcenia zawodowego mają kształcenie zdalne. W trybie stacjonarnym uczy się teraz 1,4 mln przedszkolaków oraz 1,1 mln uczniów klas I-III szkół podstawowych. Taką naukę mają również uczniowie szkół specjalnych klas IV-VIII. Nauczanie zdalne zostało wprowadzone do czasu zahamowania wzrostu zakażeń. »

  • Aktualności
Więcej

Jakie ćwiczenia percepcji słuchowej zainteresują przedszkolaka z ryzyka dysleksji?

  • 28 października 2020

Najlepszym, co można zrobić dla przeciwdziałania piętrzącym się w szkole trudnościom dyslektycznym, jest umuzykalnianie dzieci w wieku przedszkolnym. Poprzez słuchanie muzyki dziecko nabiera umiejętności, które pomogą mu w zapamiętywaniu, odtwarzaniu z pamięci, a nawet formułowaniu myśli. Doskonali ono analizę i syntezę, która  pełni ogromną rolę w procesie nabywania umiejętności wypowiadania się, skupieniu się nad tym, o czym chcę się powiedzieć i ubrania myśli w zdania.  »

  • Pytania Czytelników
Więcej
  • « pierwsza
  • «
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • »
  • ostatnia »
922914915908907893892848847846

Karty Pracy i ćwiczenia

Plakaty i broszury

Gry i dodatki

Aktualny numer Pokaż listę wydań »

ĆWICZENIA SŁUCHU FONEMATYCZNEGO

ĆWICZENIA SŁUCHU FONEMATYCZNEGO
Sprawdź »
Bądź na bieżąco z nowościami dotyczącymi pracy logopedy. Zapisz się na bezpłatny newsletter „Strefa logopedy”

Odbierz e-book w
prezencie!

Terapia miofunkcjonalna – 8 pytań i odpowiedzi

Wideo Pokaż więcej »

Jak być usłyszanym i słuchanym? Sztuka wystąpień publicznych

Jak być usłyszanym i słuchanym? Sztuka wystąpień publicznych

Więcej »
Zapraszamy na szkolenie: Dziecko słabo mówiące po polsku w gabinecie logopedy

Zapraszamy na szkolenie: Dziecko słabo mówiące po polsku w gabinecie logopedy

Więcej »
Zapraszamy na szkolenie: Dysfonia – cechy świadczące o nieprawidłowości w pracy głosem. Propozycje postępowania terapeutycznego

Zapraszamy na szkolenie: Dysfonia – cechy świadczące o nieprawidłowości w pracy głosem. Propozycje postępowania terapeutycznego

Więcej »

Informacje

  • Oferta
  • Redakcja
  • Prezent powitalny
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Pomoc
  • Kontakt
  • Współpraca

Partnerzy

Kontakt

  • Wiedza i Praktyka
    ul. Łotewska 9a
    03-918 Warszawa
  • Centrum Obsługi Klienta
    Czynne: pn-pt w godz. 8:00-16:00
    Telefon: 22 518 29 29
    Fax: 22 617 60 10
  • Email: [email protected]

© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka

Logo WiP

Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?

Włącz powiadomienia

Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.