PERFEKCYJNA OPINIA LOGOPEDYCZNA – WSKAZÓWKI DLA PISZĄCEGO
Ekspert od mówienia, jak zwykłam mawiać o sobie i swoich zawodowych koleżankach/kolegach, nie raz staje przed problemem zostania ekspertem od pisania. W naszej pracy zawodowej oprócz samych zajęć terapii gro czasu zajmuje prowadzenie dokumentacji. Jednym z dosyć częstych dokumentów jest opinia logopedyczna. Czy się taka opinia charakteryzuje? Co powinna zawierać? Co jest niezbędne i musi się w niej znaleźć a czego należy unikać? »
KARTY NA CZOLE. GRA „CZÓŁKO” DLA 2 – 3 OSÓB
Cel: Utrwalanie głoski [ź] w wyrazach.Polecenie: Wytnij wszystkie elementy. Gracz losuje kartę, a następnie nie patrząc na ilustrację przykleja ją do czoła. Przeciwnik ma za zadanie przekazać informację o ilustracji tak, aby osoba z kartą na czole mogła odgadnąć nazwę przedmiotu na obrazku. »
Jak długo może potrwać terapia wadliwej wymowy głoski [ź]?
Czas trwania terapii logopedycznej jest sprawą indywidualną każdego pacjenta. Aby nakreślić plan działania terapeutycznego, częstość spotkań z dzieckiem, a także trudność przypadku, logopeda musi przeprowadzić dokładną diagnozę. W pierwszym etapie diagnozy, specjalista przeprowadza wywiad z rodzicami. »
Elementy jogi jako wsparcie terapii logopedycznej u dzieci: W jakim wieku warto rozpocząć praktykowanie jogi z dzieckiem?
W swojej pracy logopedycznej wykorzystuję elementy jogi już u pacjentów trzyletnich. Wprowadzenie elementów ćwiczeń jogicznych w młodszym wieku pozwala na stworzenie prawidłowych nawyków ruchowych, a także sprzyja rozwojowi prawidłowej postawy ciała, znajomości schematu ciała i świadomości ciała. »
PRZEDSTAWIAMY NASZĄ RADĘ PROGRAMOWĄ! (aktualizacja maj 2021 r.)
Mamy przyjemność, poinformować, że w strefielogopedy.pl swoją wiedzą dziela się najlepsi eksperci. W radzie programowej magazynu zasiadają obecnie: dr. n. hum. Anna Walencik-Topiłko (poprzednio dr. n. hum. Danuta Emiluta-Rozya); Krzysztof Szamburski oraz Katarzyna Wysocka. Eksperci czuwają nad jakością każdego wydania, rekomendują też tematy, którymi warto się zająć w kolejnych numerach. »
- « pierwsza
- «
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- »
- ostatnia »