NR 65 - SIERPIEŃ 2024: "Zamknięta twierdza - wiedza o głoskach [z] i [ʒ]"
W 65. numerze naszego miesięcznika zapraszamy do zgłębienia wiedzy na temat dwóch głosek tzw. szeregu syczącego – [z] oraz [ʒ]. W teoretycznej części czasopisma autorka Malwina Wilczyńska udziela odpowiedzi m.in. na pytania: Czym charakteryzują się fonemy spółgłoskowe /z/ i /ʒ/? Czy wszyscy badacze są zgodni w kwestii miejsca normatywnej artykulacji głoski [c]? Jakie mogą być przyczyny i formy nieprawidłowej artykulacji głosek [z] i [ʒ]? Które ćwiczenia warto zastosować, by przygotować pacjenta do wywoływania [z] i/lub [ʒ]? »
NUMER 61 - KWIECIEŃ 2024: „To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia”. Komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC)
Tematem przewodnim wiosennej, kwietniowej „Strefy Logopedy” jest AAC – komunikacja alternatywna i wspomagająca. Wokół niniejszego zagadnienia funkcjonuje, szczególnie wśród rodziców, wiele mylnych przekonań. AAC budzi pewne obawy. W 61. wydaniu gazety podejmujemy próbę „odczarowania” go – udowadniamy, że jest to potrzebna, wartościowa i nieograniczająca rozwoju mowy werbalnej forma komunikacji. Numer będzie dostępny 28 marca! »
JUŻ W KWIETNIU: SPECJALNE 50 WYDANIE MAGAZYNU "STREFA LOGOPEDY"
Pomimo postępu nauki i zdumiewającej wiedzy najlepszych lekarzy i specjalistów, wciąż wiele chorób i zaburzeń pozostaje nie do końca zbadanych. Pacjent borykający się z nietypowym problemem z trudem znajduje wsparcie. Chcemy promować wiedzę o rzadkich zaburzeniach – tych, których występowanie łączy się z koniecznością wdrożenia terapii logopedycznej. »
NUMER GRUDNIOWY: DZIECKO Z AFAZJĄ ROZWOJOWĄ/DLD W OBLICZU SZKOLNEJ RZECZYWISTOŚCI
Mamy wielką przyjemność przedstawić problematykę zaburzenia mowy u dzieci z niedokształceniem mowy o typie afazji/ zaburzeniem językowym/DLD. Temat ciekawy, szeroki, wzbudzający dyskusje np. związane ze zróżnicowaną terminologią, niełatwą diagnozą i terapią, trudnościami edukacyjnymi oraz optymalnymi formami pomocy tym dzieciom w szkole. W grudniowym numerze czasopisma „Strefa Logopedy” skupiamy się jednak na tym, co podstawowe dla psychiki dziecka, czyli na jego uczuciach. Dlatego treść czasopisma ma „nachylenie” psychologiczne i jest kierowana do logopedów, psychologów, nauczycieli, wychowawców i rodziców. »
NUMER WRZEŚNIOWY "Słyszeć nie znaczy słuchać, bo słuch jest zmysłem, a słuchanie sztuką. O PERCEPCJI SŁUCHOWEJ"
We wrześniu 2022 roku mam przyjemność oddać w Państwa ręce 42 numer miesięcznika Strefa Logopedy, którego treść dotyczyrozwoju, zaburzenia i terapii percepcji słuchowej. Autorki niniejszej publikacji przygotowały obszerny artykuł, w którym przybliżają zagadnienia związane ze słuchem, m.in.:• przedstawiają i charakteryzują rodzaje słuchu,• przybliżają informacje o rozwoju percepcji słuchowej u dzieci,• opisują przyczyny i obraz zaburzeń percepcji słuchowej,• proponują sposób postępowania w trakcie diagnozy,• informują o możliwych formach stymulowania rozwoju oraz terapii zaburzeń percepcji słuchowej dzieci. »
Zapraszam do zapoznania się z numerem czerwcowym: "Wczesna interwencja logopedyczna"
Już w czerwcu zapraszamy do lektury kolejnego numeru czasopisma Strefa Logopedy. Niniejszy numer poświęcony jest tematowi pracy z najmłodszymi dziećmi – od dnia narodzin do końca trzeciego roku życia. Autorka porusza najważniejsze zagadnienia z zakresu rozwoju mowy małego dziecka oraz wczesnej interwencji logopedycznej. »
Zobacz najnowszy numer magazynu "Strefa Logopedy" : Kontrowersyjne ą, ę
W 37 numerze miesięcznika Strefa Logopedy publikujemy niezwykle cenną treść. Autorka Renata Bronisz przygotowała obszerną część teoretyczną, w której wyjaśnia zawiłości związane z wymową dźwięków mowy przypisanych do liter ą ę. Czytelnik może poznać stanowiska różnych badaczy. Do tej pory ukazało się niewiele publikacji, które mogłyby być wsparciem praktycznej strony terapii i ćwiczeń wymowy tych dźwięków mowy. »
NUMER LUTOWY: „Dziewięćdziesiąt odcieni leśnej zieleni – „ciszki” w roli głównej. Utrwalenie prawidłowej wymowy głosek tzw. szeregu ciszącego
Lutowy numer jest podsumowaniem cyklu numerów, których treść poświęcona była terapii poszczególnych głosek tzw. szeregu ciszącego. W tym miesiącu Autorki przygotowały: część teoretyczną, w której przedstawiają najważniejsze informacje o omawianych głoskach; część praktyczną, bogatą w karty pracy, gry, plakaty i inne materiały, gotowe do wykorzystania na etapie utrwalania wymowy głosek [ś, ź, ć, ʒ́] w wyrazach trudniejszych artykulacyjnie, wyrażeniach, zdaniach prostych i złożonych oraz dłuższych wypowiedziach inicjowanych i spontanicznych; porady praktyczne w postaci odpowiedzi na pytania Czytelników. »
- 1
- 2
- 3
- »
- ostatnia »