Co powinna zawierać dobra opinia logopedyczna?
Opinia, diagnoza logopedyczna wg G. Jastrzębowskiej to „określony sposób postępowania badawczego, którego celem jest potwierdzenie bądź wykluczenie istnienia zjawisk logopedycznych oraz przewidywanie ich tendencji rozwojowych na podstawie objawów, patogenezy i patomechanizmów”. »
Jak sposób mówienia rodziców wpływa na naukę języka przez dziecko
To zagadnienie jest rozpatrywane głównie pod kątem nabywania i nauki języka przez dzieci. Sposób mówienia dorosłych, osób zajmujących się pielęgnacją i wychowywaniem małych dzieci w okresie niemowlęcym i wczesnym poniemowlęcym, jest zdecydowanie inny niż do starszych dzieci. Mowa skierowana do maluchów jest mniej skomplikowana, komunikaty są prostsze, przez co i łatwiejsze w odbiorze. Co ciekawe, niektóre elementy takiego sposobu mówienia nie są zarezerwowane tylko i wyłącznie dla małych dzieci. Dorośli w podobny sposób komunikują się z: osobami w podeszłym wieku, niedosłyszącymi. Mówią do nich wolniej i głośniej; obcokrajowcami niedostatecznie znającymi język. Proste i krótkie formy; osobami chorymi, z niepełnosprawnością intelektualną; ze zwierzętami domowymi. »
Zapraszamy na webinarium: Centralne Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego
Centralne Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego – wyzwanie diagnostyczne i terapeutyczne dzisiejszej logopedii – CAPD, czyli Central Auditory Processing Disorders, to zaburzenia pracy zmysłu słuchu, które wynikają z nieprawidłowości na poziomie centralnego układu nerwowego. Obejmują szeroki zakres objawów m.in. zaburzenia lokalizacji źródła dźwięku, różnicowania dźwięków i rozpoznawania wzorców dźwiękowych. Autorka przybliża słuchaczowi najważniejsze informacje, dotyczące przyczyn CAPD i odpowiada na pytania m.in. jaki jest typowy obraz tego zaburzenia oraz jakie metody terapeutyczne może zastosować w swojej pracy logopeda. »
- « pierwsza
- «
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- »
- ostatnia »