Ćwiczenia aparatu artykulacyjnego z wykorzystaniem słomki
Dnia 3 stycznia w kalendarzu świąt nietypowych znaleźć można informację o Dniu Słomki do Picia. Słomki można znaleźć w każdym gabinecie logopedycznym, bo doskonale nadają się do różnego rodzaju ćwiczeń, mających na celu usprawnianie aparatu mowy oraz oddychania. Z okazji Dnia Słomki zapraszamy dziś do wspólnej zabawy! »
PODSUMOWANIE MIESIĄCA - GRUDZIEŃ 2022 R.
Zobacz o czym pisaliśmy i jakie materiały dodaliśmy na stronę internetową w grudniu! Od teraz zaczynamy nowy cykl - co miesiąc będziemy robić specjalne zestawienie dla naszych Czytelników. Dzięki temu łatwo można odnaleźć ostatnie informacje z naszej strony! »
Czy [r] gardłowe może być uznawane za normatywne?
Jestem wychowawcą w oddziale przedszkolnym i jednocześnie logopedą po studiach podyplomowych. Ostatnio mama mojego ucznia powiedziała mi, że syn jest po terapii logopedycznej, ale "r" będzie wymawiał gardłowo. Pani logopeda powiedziała, że taki będzie jego urok, ponieważ trudno było im wywołać dziąsłowo. Moja koleżanka z pracy, również logopeda powiedziała mi, że teraz jest to dopuszczalne, mnie uczono inaczej. Chyba, że coś mi umknęło, ale jestem po studiach podyplomowych, a to nie to samo co pięcioletnie studia logopedyczne. Proszę o odpowiedź w tej kwestii, czy zachęcać mamę do ćwiczeń czy rzeczywiście zostawić tak jak jest realizowane? »
Szkolenie "Dziecko z rozszczepem podniebienia i/ lub wargi u logopedy – od czego zacząć?"
Zapraszamy do obejrzenia i wysłuchania szkolenia pt. „Dziecko z rozszczepem podniebienia i/ lub wargi u logopedy – od czego zacząć?” autorstwa dr Agnieszki Banaszkiewicz. Prowadząca w przystępny sposób prezentuje bardzo przydatną i obszerną wiedzę na temat diagnozy i terapii mowy dzieci z rozszczepami. W trakcie werbinaru słuchacz pozna odpowiedzi m.in. na pytania: Jakie są typy rozszczepów? Jak typ rozszczepu wpływa na jakość mowy? Jak wygląda plan działań medycznych w przypadku rozszczepów? Jakie inne problemy zdrowotne są charakterystyczne dla osób z rozszczepem? Jak poszczególne operacje i zabiegi wpływają na możliwości rozwoju mowy? Czym charakteryzuje się mowa osoby po operacji zamknięcia szczeliny rozszczepu? Jakie działania terapeutyczne należy podjęć w pracy z pacjentami? W jaki sposób planować terapię? Jakie obierać cele etapów terapii? »
- « pierwsza
- «
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- »
- ostatnia »







