• Strefa LogopedyStrefa Logopedy
  • x

    Wyszukaj na stronie:

  • Zaloguj sięZamów »
  • x
  • Kreator
    kart pracy
  • Teoria
  • Certyfikowane
    e-szkolenia
  • Pytania Czytelników
  • Teczka logopedy
    • Wszystkie dokumenty
    • Logopeda w placówce oświatowej
    • Kwestionariusze, badania, testy
    • Kontakt z rodzicem
    • Badania przesiewowe
  • Artykuły

Aktualności

  • Aktualności

Karciana potyczka – głoski [š ž č ǯ] w wyrazach trudnych - dodatek do numeru 41

  • 2 sierpnia 2022

Instrukcja: W grze bierze udział dwóch graczy. Talia jest tasowana, po czym karty są rozdawane do chwili wyczerpania liczby kart w talii. Gracze kładą przed siebie swoje karty rewersem do góry (nie patrzą na obrazki) i równocześnie odwracają (lub wykładają na blat stołu) karty znajdujące się na wierzchu stosu ich kart. Gracz, który odkrył kartę o wyższej wartości zabiera odkryte karty i chowa je na spód swojego stosu. Jeśli obie odkryte karty są tej samej wartości, następuje „wojna”. »

  • Gry i dodatki
Więcej

Smoczek uspokajacz. Kilka rad dla terapeutów - dodatek do numeru 39

  • 2 sierpnia 2022

Terapeutyczna rola smoczka uspokajacza została udowodniona naukowo. Wprowadzenia smoczka uspokajacza u dzieci przedwcześnie urodzonych i długotrwale hospitalizowanych ma przede wszystkim pozytywne znaczenie. Przede wszystkim wpływa na skrócenie czasu hospitalizacji i szybsze przejście z karmienia przez sondę nosowo-żołądkową na karmienie doustne. »

  • Karty pracy i ćwiczenia
Więcej

Kwalifikacje do prowadzenia zajęć rewalidacji językowej dla dziecka z afazją

  • 26 lipca 2022

Czy rewalidację językową dla dziecka z afazją może prowadzić logopeda, który nie posiada uprawnień z żadnej pedagogiki specjalnej? »

  • Artykuły
Więcej

Mózgowe przyczyny zaburzeń mowy

  • 8 lipca 2022

  Mózg jest najbardziej złożonym narządem człowieka oraz częścią ośrodkowego układu nerwowego. W lewej półkuli mózgowej znajduje się ośrodek mowy. W płacie czołowym mózgu zlokalizowany jest ośrodek ruchowy mowy (ośrodek Broki), natomiast w płacie skroniowym ośrodek czuciowy mowy (ośrodek Wernickego).   W artykule: Rodzaje afazji Diagnostyka i postępowanie »

  • Artykuły
Więcej

Obóz logopedyczny czyli wakacje z terapią logopedyczną w tle

  • 4 lipca 2022

Obóz logopedyczny jest wspaniałym sposobem na kontynuację terapii podczas wakacji. Dziecko utrwala umiejętności zdobyte w trakcie roku szkolnego, a przy tym świetnie bawi się i poznaje nowe miejsca oraz kolegów. »

  • Artykuły
Więcej

Z kim współpracuje logopeda?

  • 22 czerwca 2022

Najkorzystniejsze, pozwalające zaopiekować wszystkie potrzeby pacjenta, jest spojrzenie na jego opóźnienie rozwojowe lub zaburzenia w sposób holistyczny. Logopeda niejednokrotnie zaleca zatem diagnozę wielospecjalistyczną. »

  • Artykuły
Więcej

Zaburzenia ośrodkowego układu nerwowego OUN

  • 20 czerwca 2022

W układzie nerwowym człowieka ze względu na budowę wyróżniamy ośrodkowy (centralny) układ nerwowy i obwodowy układ nerwowy. Na ośrodkowy układ nerwowy składa się mózg i rdzeń kręgowy. Jest to centrum kontroli całego organizmu, które odbiera informacje, a potem wysyła odpowiedzi do narządów wykonawczych. W skład układu nerwowego znajdującego się na obwodzie wchodzą nerwy czuciowe i ruchowe, odchodzące od mózgowia i rdzenia kręgowego. »

  • Artykuły
Więcej

Szkolenie „Słowne i rytmiczne – ćwiczenia LOGOrytmiczne”

  • 10 czerwca 2022

Zapraszamy do wysłuchania szkolenia pt. „Słowne i rytmiczne – ćwiczenia LOGOrytmiczne” autorstwa p. Natalii Chruściel-Janas. Nagranie zawiera szereg najważniejszych informacji teoretycznych o metodzie terapeutycznej – logorytmice, oraz przydatne porady praktyczne. Autorka dzieli się swoim bogatym doświadczeniem z pracy zawodowej i podaje konkretne przykłady zabaw logorytmicznych, szczegółowo zaznajamiając słuchacza ze sposobem ich przeprowadzenia oraz ich celem. »

  • Certyfikowane e-szkolenia
Więcej

SLI/ DLD– specyficzne zaburzenia językowe

  • 7 czerwca 2022
  • Renata Bronisz

Specyficzne zaburzenie językowe (Specific Language Impairment, SLI), a właściwie - zaburzenia rozwoju językowego (Developmental Language Disorders, DLD) to samoistne zaburzenie charakteryzujące się ilościowym i jakościowym upośledzeniem zdolności językowych, odnoszącym się do produkcji i/lub rozumienia języka, którego skutkiem mogą być poważne problemy w rozwoju i funkcjonowaniu dzieci. »

  • Artykuły
Więcej

Rozwój mowy dziecka

  • 3 czerwca 2022

Rozwój mowy dziecka uwarunkowany jest wieloczynnikowo. Tak naprawdę rozpoczyna się już w okresie prenatalnym, kiedy to kształtują się narządy mowy i zmysłów, a także dojrzewa układ nerwowy. Podstawowy podział zakłada ważność czynników endo- i egzogennych. Do pierwszej z wymienionych grup zaliczamy: czynnik genetyczny, prawidłowy rozwój narządów zmysłów, szczególnie słuchu i wzroku, prawidłowy rozwój psychoruchowy i poznawczy. Do egzogennych zaliczamy przede wszystkim czynniki środowiskowe, mając na myśli prawidłową opiekę i pielęgnację dziecka w okresie noworodkowo – niemowlęcym oraz prawidłowe wzorce środowiska w zakresie mowy i komunikacji. Rozwój mowy to zatem proces, w którym biorą udział czynniki biologiczne i społeczne. Pojęcie mowa dziecka może dotyczyć okresu, w którym dziecko przyswaja stopniowo sposoby komunikowania się z otoczeniem, ale bywa też określeniem opisującym pewne charakterystyczne sposoby i formy porozumiewania się dynamicznie zmieniające się w zależności od wieku. Podając za J. Porayskim-Pomstą, pod tym pojęciem w ramach tej publikacji będę rozumiała całokształt zjawisk związanych z porozumiewaniem się dziecka. »

  • Artykuły
Więcej
  • « pierwsza
  • «
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • »
  • ostatnia »
1593159015631562156115451544154315421541

Karty Pracy i ćwiczenia

Plakaty i broszury

Gry i dodatki

Aktualny numer Pokaż listę wydań »

ĆWICZENIA SŁUCHU FONEMATYCZNEGO

ĆWICZENIA SŁUCHU FONEMATYCZNEGO
Sprawdź »
Bądź na bieżąco z nowościami dotyczącymi pracy logopedy. Zapisz się na bezpłatny newsletter „Strefa logopedy”

Odbierz e-book w
prezencie!

Terapia miofunkcjonalna – 8 pytań i odpowiedzi

Wideo Pokaż więcej »

Jak być usłyszanym i słuchanym? Sztuka wystąpień publicznych

Jak być usłyszanym i słuchanym? Sztuka wystąpień publicznych

Więcej »
Zapraszamy na szkolenie: Dziecko słabo mówiące po polsku w gabinecie logopedy

Zapraszamy na szkolenie: Dziecko słabo mówiące po polsku w gabinecie logopedy

Więcej »
Zapraszamy na szkolenie: Dysfonia – cechy świadczące o nieprawidłowości w pracy głosem. Propozycje postępowania terapeutycznego

Zapraszamy na szkolenie: Dysfonia – cechy świadczące o nieprawidłowości w pracy głosem. Propozycje postępowania terapeutycznego

Więcej »

Informacje

  • Oferta
  • Redakcja
  • Prezent powitalny
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Pomoc
  • Kontakt
  • Współpraca

Partnerzy

Kontakt

  • Wiedza i Praktyka
    ul. Łotewska 9a
    03-918 Warszawa
  • Centrum Obsługi Klienta
    Czynne: pn-pt w godz. 8:00-16:00
    Telefon: 22 518 29 29
    Fax: 22 617 60 10
  • Email: [email protected]

© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka

Logo WiP

Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?

Włącz powiadomienia

Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.