PRZEDSTAWIAMY NASZĄ RADĘ PROGRAMOWĄ! (aktualizacja maj 2021 r.)
Mamy przyjemność, poinformować, że w strefielogopedy.pl swoją wiedzą dziela się najlepsi eksperci. W radzie programowej magazynu zasiadają obecnie: dr. n. hum. Anna Walencik-Topiłko (poprzednio dr. n. hum. Danuta Emiluta-Rozya); Krzysztof Szamburski oraz Katarzyna Wysocka. Eksperci czuwają nad jakością każdego wydania, rekomendują też tematy, którymi warto się zająć w kolejnych numerach. »
ROZWÓJ MOWY BLIŹNIAKÓW
W swoim otoczeniu znajduję wspaniałe mamy i tatusiów mocno zaangażowanych w rozwój swoich dzieci. Zaangażowanie to jest w moich obserwacjach coraz bardziej widoczne, nie tylko z powodu świadomego rodzicielstwa (od 90-tych lat mamy rozkwit publikacji z pogranicza pedagogiki i psychologii dziecka) ale niejako mody na odpowiedzialne rodzicielstwo. Jeśli faktycznie moja intuicja jest słuszna, to bardzo lubię tę modę! Gdy porównuję wychowywanie dziecka w latach 80-90-tych i dzisiaj, widzę że zaangażowane, empatyczne rodzicielstwo staje się jednym z poważniejszych wyzwań. Współcześni rodzice niejednokrotnie nie mogą liczyć na wsparcie rodziny czy przyjaciół, a media, zamiast dostarczać rzetelnych informacji, mam wrażenie, wprowadzają chaos. »
Już jest dostępny najnowszy numer "ARYSTOKRATKI FONETYCZNE – SAMOGŁOSKI POD LUPĄ"
Z przyjemnością prezentuję najnowszy numeru czasopisma Strefa logopedy, którego treść poświęcona jest samogłoskom ustnym. Samogłoski to fundamenty sylaby, dźwięki mowy o wysokiej frekwencji, nośniki siły głosu. Autorka podjęła próbę scharakteryzowania samogłosek ustnych języka polskiego oraz opisania szerokiego spektrum możliwych oddziaływań logopedycznych, w których można bazować na materiale samogłoskowym. »
NUMER CZERWCOWY: ELEMENTY JOGI JAKO WSPARCIE TERAPII LOGOPEDYCZNEJ U DZIECI
W czerwcu oddamy w Twoje ręce numer czasopisma, którego treść dotyczy nowatorskiego połączenia terapii logopedycznej z praktykowaniem jogi. Wskazanie na związek zaburzenia mowy ze sprawnością motoryki dużej jest dowodem na konieczność holistycznego spojrzenia na pacjenta. Mamy nadzieję, że zawarte w części teoretycznej informacje, będą inspirowały do poszerzania wiedzy, zaś ćwiczenia okażą się atrakcyjnym uzupełnieniem warsztatu. »
LIDCOMBE PROGRAM W TERAPII JĄKANIA
Lidcombe Program (LP) jest przykładem jednej z bardziej upowszechnianych behawioralnych form terapii – terapii bezpośredniej, opartej na metodologii warunkowania instrumentalnego (Onslow, Packman, Harri-son, eds., 2003). Program powstał w Australii jako wynik współpracy naukowców z University of Sydney (Australian Stuttering Research Centre) i logopedów praktyków ze Stuttering Unit Bankstone Health Service. Jego nazwa wywodzi się od nazwy dzielnicy Sydney, gdzie znajdował się Lidcombe Hospital. »
Zapraszam do lektury wydania "WYBRANE ĆWICZENIA LEWOPÓŁKULOWE W SŁUŻBIE LOGOPEDII"
Zapraszam do lektury kolejnego numeru czasopisma Strefa logopedy. W niniejszym numerze szczegółowo omówione zostały wybrane aktywności umysłowe, których przebieg ściśle związany jest z funkcjonowaniem lewej półkuli: sekwencjonowanie, szeregowanie i kategoryzowanie. Te aktywności powiązane są z kształtowaniem się w umyśle linearnego przetwarzania bodźców, dostrzegania, porządkowania i stosowania reguł. »
NARZĘDZIOWNIK LOGOPEDY – czyli jak wykorzystać technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK) w pracy
W codziennym życiu zewsząd otaczają nas wysokie technologie. Coraz częściej sięgamy po nie również w edukacji i terapii. Niejednokrotnie nauczyciele, specjaliści i terapeuci zaczynają poszukiwać nowych dróg i metod prowadzenia zajęć. Chętnie sięgają po nowoczesne technologie po to, aby zajęcia miały bardziej atrakcyjną formę. W ostatnim czasie z konieczności niezwykle popularna stała się terapia logopedyczna w formie spotkań zdalnych. W środowisku logopedycznym zauważa się coraz więcej specjalistów, którzy zaczęli korzystać z technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK), aby świadczyć swoje usługi terapeutyczne na odległość, wspomagać rozpoczęte działania czy utrwalać efekty dotychczasowej terapii gabinetowej. Zatem mitem staje się podejście, iż zdalna terapia logopedyczna nie jest możliwa. »
- « pierwsza
- «
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- »
- ostatnia »