• Strefa LogopedyStrefa Logopedy
  • x

    Wyszukaj na stronie:

  • Zaloguj sięZamów »
  • x
  • Kreator
    kart pracy
  • Teoria
  • Certyfikowane
    e-szkolenia
  • Pytania Czytelników
  • Teczka logopedy
    • Kalendarz logopedyczny
    • Wszystkie dokumenty
    • Logopeda w placówce oświatowej
    • Kwestionariusze, badania, testy
    • Kontakt z rodzicem
    • Badania przesiewowe
  • Artykuły

Aktualności

  • Aktualności

Międzynarodowy Dzień Głuchych i Języka Migowego

  • 20 września 2022

Co roku od 1958 roku w ostatnią niedzielę września świętujemy Międzynarodowy Dzień Głuchych i Języka Migowego. Od pewnego czasu obchody te zostały rozszerzone na cały tydzień. Celem jest zwrócenie uwagi na osiągnięcia głuchych oraz problemy, z jakimi się spotykają (w tym także edukacja dzieci niesłyszących i przygotowanie ich do dorosłego życia).  Międzynarodowy Dzień Głuchych to okazja do organizowania akcji promujących równouprawnienie, zrozumienie i poczucie solidarności. By jeszcze bardziej wyczulić społeczeństwo, ochronić różnorodność kulturową Głuchych oraz zwrócić uwagę na ich tożsamość ONZ w 2017 roku ustanowiło 23 września Międzynarodowym Dniem Języków Migowych. »

  • Artykuły
Więcej

Kosmos – ćwiczenie grupowe - dodatek do nr 42

  • 16 września 2022

Cel: Doskonalenie rozpoznawania lokalizacji źródła dźwięku i pamięci słuchowej.Polecenie: Dzieci siedzą w kole, jedna osoba siedzi w środku z zamkniętymi oczami. »

  • Karty pracy i ćwiczenia
Więcej

Terapia logopedyczna online - o czym warto wiedzieć?

  • 12 września 2022

W codziennym życiu zewsząd otaczają nas wysokie technologie. Coraz częściej sięgamy po nie również w edukacji i terapii. Niejednokrotnie nauczyciele, specjaliści i terapeuci zaczynają poszukiwać nowych dróg i metod prowadzenia zajęć. Chętnie sięgają po nowoczesne technologie po to, aby zajęcia miały bardziej atrakcyjną formę. W ostatnim czasie z konieczności niezwykle popularna stała się terapia logopedyczna online tzn. w formie spotkań zdalnych. W środowisku logopedycznym zauważa się coraz więcej specjalistów, którzy zaczęli korzystać z technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK), aby świadczyć swoje usługi terapeutyczne na odległość, wspomagać rozpoczęte działania czy utrwalać efekty dotychczasowej terapii gabinetowej. Zatem mitem staje się podejście, iż terapia logopedyczna online nie jest możliwa. »

  • Artykuły
Więcej

Dodatek funkcyjny za wychowawstwo dla nauczyciela logopedy

  • 6 września 2022

Czy nauczyciel logopeda mający łączone pensum 16 h logopedii i 7,5 h z wychowania przedszkolnego jest uprawniony do dodatku funkcyjnego za wychowawstwo? Czy dodatek takowy przysługuje również nauczycielowi współorganizującemu kształcenie w grupie przedszkolnej? »

  • Pytania Czytelników
Więcej

Schizofazja - czym jest i jak ją zdiagnozować

  • 6 września 2022

Werbalne komunikaty osób chorych na schizofrenię najczęściej stanowią podstawę do stwierdzenia zaburzeń myślenia, dzwiaczności czy ich nielogiczności. Umiejętność pomiaru patologii językowej w schizofrenii ma istotne znaczenie – stąd poniżej przedstawienie definicji schizofazji. »

  • Artykuły
Więcej

Zapraszamy na webinarium „Logopedyczne badania przesiewowe”

  • 6 września 2022

Co to są badania przesiewowe? Jak zorganizować pracę w placówce oświatowej w pierwszych dniach roku szkolnego? Ile czasu możemy przeznaczyć na wykonywanie badań przesiewowych? W jakiej formie przekazać rodzicowi wynik naszych obserwacji w trakcie „przesiewówki”? Czy możemy wykonać badanie przesiewowe nie mając zgody rodzica? Z jakich formularzy najlepiej skorzystać? Jak wykonać badania przesiewowe w żłobku? »

  • Certyfikowane e-szkolenia
Więcej

Kierunki studiów na pedagoga specjalnego

  • 30 sierpnia 2022
  • Marta Wysocka

Które studia są potrzebne, by być pedagogiem specjalnym w szkole od 1 września 2022 roku? »

  • Pytania Czytelników
Więcej

Zespół FAS

  • 29 sierpnia 2022

Spożywanie alkoholu przez kobietę będącą w ciąży ma destrukcyjny wpływ na rozwijające się w jej łonie dziecko. Może skutkować wystąpieniem u niego licznych zaburzeń rozwojowych i neurologicznych. Zaburzenia te określane są mianem Płodowego Zespołu Alkoholowego (Fetal Alcohol Syndrome – FAS). »

  • Artykuły
Więcej

Badanie przesiewowe w teorii i praktyce

  • 25 sierpnia 2022

Logopedyczne badania przesiewowe służą wstępnej identyfikacji zaburzeń mowy. Mają na celu wyłonienie w określonej grupie ryzyka zagrożeniem zaburzeniem mowy tych osób, dla których wskazana jest szczegółowa diagnoza logopedyczna. Badania mowy, znane jako badania przesiewowe, przeprowadzane są w Polsce od lat 60. XX wieku. B. Woynarowska przedstawia istotę tych badań, pisząc: „Test przesiewowy według Światowej Organizacji Zdrowia jest wstępną identyfikacją nierozpoznanych dotychczas chorób, zaburzeń lub wad, otrzymaną dzięki zastosowaniu testów i innych szybkich metod badania. Pozwala wyodrębnić w populacji osoby, które prawdopodobnie mają daną chorobę (zaburzenie), i osoby, które prawdopodobnie jej nie mają. Celem testu przesiewowego jest wczesne wykrywanie i leczenie zaburzeń w okresie, gdy można jeszcze odwrócić proces chorobowy lub zahamować tempo jego rozwoju (progresji). Celem testu nie jest ustalenie rozpoznania. Osoby z dodatnim wynikiem testu, czyli podejrzeniem zaburzenia lub choroby, powinny być poddane procesowi diagnozowania w celu wykluczenia lub ustalenia rozpoznania i niezbędnego leczenia. Test przesiewowy jest pierwszą fazą programu przesiewowego”. »

  • Artykuły
Więcej

NUMER WRZEŚNIOWY "Słyszeć nie znaczy słuchać, bo słuch jest zmysłem, a słuchanie sztuką. O PERCEPCJI SŁUCHOWEJ"

  • 25 sierpnia 2022

We wrześniu 2022 roku mam przyjemność oddać w Państwa ręce 42 numer miesięcznika Strefa Logopedy, którego treść dotyczyrozwoju, zaburzenia i terapii percepcji słuchowej. Autorki niniejszej publikacji przygotowały obszerny artykuł, w którym przybliżają zagadnienia związane ze słuchem, m.in.:• przedstawiają i charakteryzują rodzaje słuchu,• przybliżają informacje o rozwoju percepcji słuchowej u dzieci,• opisują przyczyny i obraz zaburzeń percepcji słuchowej,• proponują sposób postępowania w trakcie diagnozy,• informują o możliwych formach stymulowania rozwoju oraz terapii zaburzeń percepcji słuchowej dzieci. »

  • Co w kolejnych wydaniach
Więcej
  • « pierwsza
  • «
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • »
  • ostatnia »
1635163416331630163116321602160116001599

Karty Pracy i ćwiczenia

Plakaty i broszury

Gry i dodatki

Aktualny numer Pokaż listę wydań »

WĘDZIDEŁKA JAMY USTNEJ W PRAKTYCE LOGOPEDYCZNEJ. UTRWALANIE WYMOWY GŁOSEK TRZECH SZEREGÓW LOGOPEDYCZNYCH

WĘDZIDEŁKA JAMY USTNEJ W PRAKTYCE LOGOPEDYCZNEJ. UTRWALANIE WYMOWY GŁOSEK TRZECH SZEREGÓW LOGOPEDYCZNYCH
Sprawdź »
Bądź na bieżąco z nowościami dotyczącymi pracy logopedy. Zapisz się na bezpłatny newsletter „Strefa logopedy”

Odbierz e-book w
prezencie!

Terapia miofunkcjonalna – 8 pytań i odpowiedzi

Wideo Pokaż więcej »

Zapraszamy na szkolenie: O rozmowie w ujęciu diagnostycznym

Zapraszamy na szkolenie: O rozmowie w ujęciu diagnostycznym

Więcej »
Zapraszamy na szkolenie: Ciąć czy nie ciąć? Diagnoza wędzidełka języka

Zapraszamy na szkolenie: Ciąć czy nie ciąć? Diagnoza wędzidełka języka

Więcej »
RODO w gabinecie logopedycznym i prezentacja programu Logopeda+

RODO w gabinecie logopedycznym i prezentacja programu Logopeda+

Więcej »

Informacje

  • Oferta
  • Redakcja
  • Prezent powitalny
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Pomoc
  • Kontakt
  • Współpraca

Partnerzy

Kontakt

  • Wiedza i Praktyka
    ul. Łotewska 9a
    03-918 Warszawa
  • Centrum Obsługi Klienta
    Czynne: pn-pt w godz. 8:00-16:00
    Telefon: 22 518 29 29
    Fax: 22 617 60 10
  • Email: [email protected]

© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka

Logo WiP

Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?

Włącz powiadomienia

Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.