• Strefa LogopedyStrefa Logopedy
  • x

    Wyszukaj na stronie:

  • Zaloguj sięZamów »
  • x
  • Kreator
    kart pracy
  • Teoria
  • Certyfikowane
    e-szkolenia
  • Pytania Czytelników
  • Teczka logopedy
    • Kalendarz logopedyczny
    • Wszystkie dokumenty
    • Logopeda w placówce oświatowej
    • Kwestionariusze, badania, testy
    • Kontakt z rodzicem
    • Badania przesiewowe
  • Artykuły

Aktualności

  • Aktualności

3. obchody Międzynarodowego Dnia Matematyki

  • 8 marca 2022

12 marca obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Matematyki.  14 marca to Dzień Liczby Pi, gdyż wartość tej stałej matematycznej wynosi 3,14. »

  • Artykuły
Więcej

Rekomendacje MEiN: Jak rozmawiać z dziećmi o wojnie na Ukrainie

  • 2 marca 2022

W związku z aktualną sytuacją w Ukrainie MEiN przygotowało informację dla nauczycieli i pedagogów dotyczące wsparcia dzieci i młodzieży w obecnej sytuacji. »

  • Artykuły
Więcej

Kwalifikacje nauczyciela logopedy w przedszkolu

  • 24 lutego 2022

Czy nauczyciel logopeda zatrudniony w przedszkolu publicznym, poza wykształceniem logopedycznym i wykształceniem pedagogicznym, musi posiadać wykształcenie /studia lub studia podyplomowe/ z wychowania przedszkolnego? »

  • Pytania Czytelników
Więcej

Percepcja słuchowa

  • 22 lutego 2022

Każde dziecko wie, że do dobrego słyszenia potrzebujemy pary zdrowych uszu - dzięki nim możemy odbierać dźwięki. Rzeczywistość jest jednak trochę bardziej złożona i dobry specjalista powinien zdawać sobie z tego sprawę. »

  • Artykuły
Więcej

Co powinna zawierać dobra opinia logopedyczna?

  • 18 lutego 2022

  Opinia, diagnoza logopedyczna wg G. Jastrzębowskiej to „określony sposób postępowania badawczego, którego celem jest potwierdzenie bądź wykluczenie istnienia zjawisk logopedycznych oraz przewidywanie ich tendencji rozwojowych na podstawie objawów, patogenezy i patomechanizmów”.   »

  • Artykuły
Więcej

Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego - 22 obchody

  • 15 lutego 2022

Dnia 21 lutego 2022 już po raz dwudziesty drugi będziemy celebrować Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego. Został on ustanowiony przez UNESCO 17 listopada w 1999 roku. Po raz pierwszy odbył się w 2000 roku. »

  • Aktualności
Więcej

CKE: Nowe wymagania egzaminacyjne na maturze 2023 i 2024

  • 10 lutego 2022

Na stronie resortu edukacji i Centralnej Komisji Egzaminacyjnej opublikowano wymagania egzaminacyjne obowiązujące na maturze przeprowadzanej w 2023 i 2024 r. Przedstawiamy szczegóły zmian i wytycznych. »

  • Aktualności
Więcej

Lex Czarnek czeka tylko na podpis prezydenta!

  • 10 lutego 2022

Sejm odrzucił uchwałę Senatu dotyczącą Lex Czarnek czyli nowelizacji Prawa oświatowego. Ustawa czeka tylko na podpis Prezydenta. Przedstawiamy najważniejsze zmiany. »

  • Aktualności
Więcej

Jak sposób mówienia rodziców wpływa na naukę języka przez dziecko

  • 1 lutego 2022

To zagadnienie jest rozpatrywane głównie pod kątem nabywania i nauki języka przez dzieci. Sposób mówienia dorosłych, osób zajmujących się pielęgnacją i wychowywaniem małych dzieci w okresie niemowlęcym i wczesnym poniemowlęcym, jest zdecydowanie inny niż do starszych dzieci. Mowa skierowana do maluchów jest mniej skomplikowana, komunikaty są prostsze, przez co i łatwiejsze w odbiorze. Co ciekawe, niektóre elementy takiego sposobu mówienia nie są zarezerwowane tylko i wyłącznie dla małych dzieci. Dorośli w podobny sposób komunikują się z: osobami w podeszłym wieku, niedosłyszącymi. Mówią do nich wolniej i głośniej; obcokrajowcami niedostatecznie znającymi język. Proste i krótkie formy; osobami chorymi, z niepełnosprawnością intelektualną; ze zwierzętami domowymi. »

  • Pytania Czytelników
Więcej

Zapraszamy na webinarium: Centralne Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego

  • 1 lutego 2022

Centralne Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego – wyzwanie diagnostyczne i terapeutyczne dzisiejszej logopedii – CAPD, czyli Central Auditory Processing Disorders, to zaburzenia pracy zmysłu słuchu, które wynikają z nieprawidłowości na poziomie centralnego układu nerwowego. Obejmują szeroki zakres objawów m.in. zaburzenia lokalizacji źródła dźwięku, różnicowania dźwięków i rozpoznawania wzorców dźwiękowych. Autorka przybliża słuchaczowi najważniejsze informacje, dotyczące przyczyn CAPD i odpowiada na pytania m.in. jaki jest typowy obraz tego zaburzenia oraz jakie metody terapeutyczne może zastosować w swojej pracy logopeda. »

  • Certyfikowane e-szkolenia
Więcej
  • « pierwsza
  • «
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • »
  • ostatnia »
1441142714261425142414231422142114191420

Karty Pracy i ćwiczenia

Plakaty i broszury

Gry i dodatki

Aktualny numer Pokaż listę wydań »

EMOCJE DZIECKA A ROZWÓJ MOWY I KOMUNIKACJI – PRZEWODNIK DLA LOGOPEDÓW

EMOCJE DZIECKA A ROZWÓJ MOWY I KOMUNIKACJI – PRZEWODNIK DLA LOGOPEDÓW
Sprawdź »
Bądź na bieżąco z nowościami dotyczącymi pracy logopedy. Zapisz się na bezpłatny newsletter „Strefa logopedy”

Odbierz e-book w
prezencie!

Terapia miofunkcjonalna – 8 pytań i odpowiedzi

Wideo Pokaż więcej »

Zapraszamy na szkolenie: O rozmowie w ujęciu diagnostycznym

Zapraszamy na szkolenie: O rozmowie w ujęciu diagnostycznym

Więcej »
Zapraszamy na szkolenie: Ciąć czy nie ciąć? Diagnoza wędzidełka języka

Zapraszamy na szkolenie: Ciąć czy nie ciąć? Diagnoza wędzidełka języka

Więcej »
RODO w gabinecie logopedycznym i prezentacja programu Logopeda+

RODO w gabinecie logopedycznym i prezentacja programu Logopeda+

Więcej »

Informacje

  • Oferta
  • Redakcja
  • Prezent powitalny
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Pomoc
  • Kontakt
  • Współpraca

Partnerzy

Kontakt

  • Wiedza i Praktyka
    ul. Łotewska 9a
    03-918 Warszawa
  • Centrum Obsługi Klienta
    Czynne: pn-pt w godz. 8:00-16:00
    Telefon: 22 518 29 29
    Fax: 22 617 60 10
  • Email: [email protected]

© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka

Logo WiP

Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?

Włącz powiadomienia

Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.