• Strefa LogopedyStrefa Logopedy
  • x

    Wyszukaj na stronie:

  • Zaloguj sięZamów »
  • x
  • Kreator
    kart pracy
  • Teoria
  • Certyfikowane
    e-szkolenia
  • Pytania Czytelników
  • Teczka logopedy
    • Kalendarz logopedyczny
    • Wszystkie dokumenty
    • Logopeda w placówce oświatowej
    • Kwestionariusze, badania, testy
    • Kontakt z rodzicem
    • Badania przesiewowe
  • Artykuły

Aktualności

  • Aktualności

Gdy dwulatek nie mówi ... - 

  • 25 kwietnia 2022

Dwuletnie dziecko mówi – jest to wiedza dostępna i coraz bardziej powszechna wśród rodziców maluchów oraz terapeutów. Co należy jednak zrobić, gdy nie mówi? Jakie mogą być objawy tego, że rozwija się nieprawidłowo? Do gabinetu logopedy coraz częściej trafiają małe dzieci – i bardzo dobrze, bo wczesna interwencja lub pomoc logopedy często skutkuje szybkimi i wymiernymi efektami.  »

  • Artykuły
Więcej

Para uszu nie od parady

  • 14 kwietnia 2022

Czy zastanawiałeś się kiedyś, po co właściwie mamy dwoje uszu? Może z jednym uchem byłoby łatwiej, wygodniej? Czy w ogóle istnieją organizmy, które posiadałyby tylko jedno ucho…? Jak to zwykle bywa w naturze - nic nie jest przypadkowe. Dla człowieka słyszenie obuuszne ma kluczowe znaczenie w wielu aspektach. Dlaczego? »

  • Artykuły
Więcej

E-szkolenie: Rotacyzm

  • 12 kwietnia 2022

Zapraszamy do obejrzenia nowego, certyfikowanego szkolenia o rotacyźmie. Autorką szkolenia jest pani Paulina Grzebalska - neurologopeda, logopeda, provider – terapeuta Johansen IAS, polonista, pedagog pracy.     »

  • Certyfikowane e-szkolenia
Więcej

Tematy zajęć logopedycznych – pomysły na ciekawe zajęcia

  • 11 kwietnia 2022

W pracy z dziećmi ogromne znaczenie ma zainteresowanie i zmotywowanie małego pacjenta do wykonywania ćwiczeń. Zaangażowanie w pracę skutkuje zazwyczaj zadowalającym postępem w terapii. Regularne spotkania z logopedą to doskonała okazja nie tylko do kształtowania i korekcji mowy, ale też do poszerzania ogólnej wiedzy o otaczającym świecie. W praktyce terapeutycznej doskonale sprawdza się pomysł zajęć tematycznych. To zajęcia, których cele terapeutyczne są realizowane w trakcie różnych ćwiczeń, które łączy wspólny temat. Przedstawiamy pomysły na tematy zajęć logopedycznych dla dzieci!   W artykule m.in.: Gdzie szukać pomysłów, aby zajęcia logopedyczne były ciekawe? Przykładowe tematy zajęc logopedycznych »

  • Artykuły
Więcej

Dziecko dwujęzyczne - wyzwania i postępowanie

  • 4 kwietnia 2022

Jeszcze do niedawna temat dwu i wielojęzyczności był w naszym kraju marginalny. Dziś praktycznie w każdym przedszkolu i szkole możemy spotkać uczniów cudzoziemskich oraz dzieci, które powróciły do Polski po dłuższym pobycie zagranicznym. Dodatkowo, od marca, w związku z konfliktem zbrojnym, do placówek oświatowych napływają dzieci z Ukrainy. Z perspektywy dyrektorów szkół, najważniejsze kwestie związane z obecnością takich uczniów w szkole to brak znajomości języka, a w konsekwencji bariery kulturowo-językowej – problemy z adaptacją.  Dzieci dwujęzyczne, w takim samym stopniu jak ich jednojęzyczni rówieśnicy, narażone na różnego rodzaju zaburzenia rozwojowe, które mogą stanowić wskazanie do rozpoczęcia terapii logopedycznej. W takim oto kontekście logopedzi stoją przed nowym wyzwaniem: konieczności adekwatnej diagnozy i terapii dzieci dwu i wielojęzycznych o różnym poziomie znajomości języka polskiego oraz w każdym przypadku całkowicie odmiennych okolicznościach jego nabywania. W artykule: Kim jest osoba dwujęzyczna? Definicja osoby dwujęzycznej Diagnoza logopedyczna dziecka dwujęzycznego »

  • Artykuły
Więcej

Zaburzenie percepcji słuchowej a zaburzenia ze spektrum autyzmu

  • 1 kwietnia 2022

Chyba każdy terapeuta czynnie pracujący z małymi dziećmi zwrócił uwagę na fakt, że od dłuższego czasu obserwuje się niemalże stały wzrost liczby pacjentów, u których w diagnozie są słowa „spektrum autyzmu”. Pod tym określeniem kryje się wiele różnorakich zachowań i trudności. Wiele miejsca i energii poświęca się na badania dotyczące tej grupy osób. Warto wiedzieć, że od niedawna pojawiają się koncepcje głoszące, iż problemy z percepcją sensoryczną są główną przyczyną całego bogactwa cech charakterystycznych dla autyzmu. Percepcja sensoryczna to temat nie tylko bardzo ciekawy, lecz także szeroki. Treść niniejszego artykułu skupia się jedynie wokół percepcji słuchowej. Z artykułu dowiesz się: Jaki wpływ na jakość rozwoju komunikacji mają charakterystyczne dla autyzmu zaburzenia przetwarzania słuchowego? Jakie deficyty, oprócz nadwrażliwości czy zaburzenia uwagi słuchowej, towarzyszą najczęściej dzieciom z zaburzeniem ze spektrum autyzmu? Jakie są konsekwencje zaburzeń wyższych funkcji słuchowych? »

  • Artykuły
Więcej

Wymiar urlopu wypoczynkowego nauczyciela logopedy

  • 29 marca 2022

Nauczyciel jest zatrudniony w publicznym przedszkolu na 7 godz./tyg. jako logopeda. Ile urlopu wypoczynkowego mu przysługuje w ciągu roku szkolnego? »

  • Pytania Czytelników
Więcej

Autyzm w klasyfikacji ICD-10 i ICD-11

  • 29 marca 2022

Od stycznia 2022 r. do polskiego nazewnictwa wszedł nowy system kodowania chorób oraz zaburzeń psychicznych. Miejsce systemu ICD-10 zastąpił nieco zmieniony ICD-11. Znaczące zmiany obejmują nazewnictwo i kodowanie przypisane do zaburzeń ze spectrum autyzmu. »

  • Artykuły
Więcej

Zobacz najnowszy numer magazynu "Strefa Logopedy" : Kontrowersyjne ą, ę

  • 24 marca 2022

W 37 numerze miesięcznika Strefa Logopedy publikujemy niezwykle cenną treść. Autorka Renata Bronisz przygotowała obszerną część teoretyczną, w której wyjaśnia zawiłości związane z wymową dźwięków mowy przypisanych do liter ą ę. Czytelnik może poznać stanowiska różnych badaczy. Do tej pory ukazało się niewiele publikacji, które mogłyby być wsparciem praktycznej strony terapii i ćwiczeń wymowy tych dźwięków mowy.  »

  • Co w kolejnych wydaniach
Więcej

Wycieczka szkolna dla ucznia ze spektrum autyzmu

  • 24 marca 2022
  • Jacek Miklasiński

Dziecko ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera ma na lekcjach nauczyciela wspomagającego. Czy może pojechać na wycieczkę szkolną (organizowaną po lekcjach) do teatru bez dodatkowego opiekuna (rodzica, nauczyciela wspomagającego, wychowawcy)? »

  • Pytania Czytelników
Więcej
  • « pierwsza
  • «
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • »
  • ostatnia »
1485148414831482148114801479147814771476

Karty Pracy i ćwiczenia

Plakaty i broszury

Gry i dodatki

Aktualny numer Pokaż listę wydań »

WĘDZIDEŁKA JAMY USTNEJ W PRAKTYCE LOGOPEDYCZNEJ. UTRWALANIE WYMOWY GŁOSEK TRZECH SZEREGÓW LOGOPEDYCZNYCH

WĘDZIDEŁKA JAMY USTNEJ W PRAKTYCE LOGOPEDYCZNEJ. UTRWALANIE WYMOWY GŁOSEK TRZECH SZEREGÓW LOGOPEDYCZNYCH
Sprawdź »
Bądź na bieżąco z nowościami dotyczącymi pracy logopedy. Zapisz się na bezpłatny newsletter „Strefa logopedy”

Odbierz e-book w
prezencie!

Terapia miofunkcjonalna – 8 pytań i odpowiedzi

Wideo Pokaż więcej »

Zapraszamy na szkolenie: O rozmowie w ujęciu diagnostycznym

Zapraszamy na szkolenie: O rozmowie w ujęciu diagnostycznym

Więcej »
Zapraszamy na szkolenie: Ciąć czy nie ciąć? Diagnoza wędzidełka języka

Zapraszamy na szkolenie: Ciąć czy nie ciąć? Diagnoza wędzidełka języka

Więcej »
RODO w gabinecie logopedycznym i prezentacja programu Logopeda+

RODO w gabinecie logopedycznym i prezentacja programu Logopeda+

Więcej »

Informacje

  • Oferta
  • Redakcja
  • Prezent powitalny
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Pomoc
  • Kontakt
  • Współpraca

Partnerzy

Kontakt

  • Wiedza i Praktyka
    ul. Łotewska 9a
    03-918 Warszawa
  • Centrum Obsługi Klienta
    Czynne: pn-pt w godz. 8:00-16:00
    Telefon: 22 518 29 29
    Fax: 22 617 60 10
  • Email: [email protected]

© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka

Logo WiP

Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?

Włącz powiadomienia

Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.