Jak sposób mówienia rodziców wpływa na naukę języka przez dziecko
To zagadnienie jest rozpatrywane głównie pod kątem nabywania i nauki języka przez dzieci. Sposób mówienia dorosłych, osób zajmujących się pielęgnacją i wychowywaniem małych dzieci w okresie niemowlęcym i wczesnym poniemowlęcym, jest zdecydowanie inny niż do starszych dzieci. Mowa skierowana do maluchów jest mniej skomplikowana, komunikaty są prostsze, przez co i łatwiejsze w odbiorze. Co ciekawe, niektóre elementy takiego sposobu mówienia nie są zarezerwowane tylko i wyłącznie dla małych dzieci. Dorośli w podobny sposób komunikują się z: osobami w podeszłym wieku, niedosłyszącymi. Mówią do nich wolniej i głośniej; obcokrajowcami niedostatecznie znającymi język. Proste i krótkie formy; osobami chorymi, z niepełnosprawnością intelektualną; ze zwierzętami domowymi. »
Zapraszamy na webinarium: Centralne Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego
Centralne Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego – wyzwanie diagnostyczne i terapeutyczne dzisiejszej logopedii – CAPD, czyli Central Auditory Processing Disorders, to zaburzenia pracy zmysłu słuchu, które wynikają z nieprawidłowości na poziomie centralnego układu nerwowego. Obejmują szeroki zakres objawów m.in. zaburzenia lokalizacji źródła dźwięku, różnicowania dźwięków i rozpoznawania wzorców dźwiękowych. Autorka przybliża słuchaczowi najważniejsze informacje, dotyczące przyczyn CAPD i odpowiada na pytania m.in. jaki jest typowy obraz tego zaburzenia oraz jakie metody terapeutyczne może zastosować w swojej pracy logopeda. »
W poszukiwaniu dźwięków - dodatek do numeru 34
Cel: Utrwalanie wyrażeń dźwiękonaśladowczych.Polecenie: Przeczytaj podpowiedzi pod wykreślanką. Litery, z których składają się odgadnięte hasła, wykreśl z poziomych rzędów diagramu. Pozostałe litery czytane poziomo utworzą rozwiązanie. Zapisz je w miejscu do tego przeznaczonym. »
NUMER LUTOWY: „Dziewięćdziesiąt odcieni leśnej zieleni – „ciszki” w roli głównej. Utrwalenie prawidłowej wymowy głosek tzw. szeregu ciszącego
Lutowy numer jest podsumowaniem cyklu numerów, których treść poświęcona była terapii poszczególnych głosek tzw. szeregu ciszącego. W tym miesiącu Autorki przygotowały: część teoretyczną, w której przedstawiają najważniejsze informacje o omawianych głoskach; część praktyczną, bogatą w karty pracy, gry, plakaty i inne materiały, gotowe do wykorzystania na etapie utrwalania wymowy głosek [ś, ź, ć, ʒ́] w wyrazach trudniejszych artykulacyjnie, wyrażeniach, zdaniach prostych i złożonych oraz dłuższych wypowiedziach inicjowanych i spontanicznych; porady praktyczne w postaci odpowiedzi na pytania Czytelników. »
POSTĘPOWANIE LOGOPEDYCZNE W PRZYPADKU OPÓŹNIONEGO ROZWOJU MOWY
Terapia logopedyczna bezpośrednio wiąże się nie tylko z kształtowaniem mowy dziecka, ale całej jego osobowości. Logopeda powinien uwzględniać całościowo przebiegający rozwój dziecka. Efekty terapii w dużej mierze zależeć będą od jego zaangażowania i podejścia do dziecka. Praca z dziećmi wymaga od logopedy umiejętności organizacyjnych, a ponadto życzliwości, taktu, umiejętności nawiązywania kontaktu werbalnego i emocjonalnego oraz rozumienia potrzeb dziecka. Nie bez znaczenia będą również konsekwencja terapeuty, jego wytrwałość i systematyczność. »
RADOSNY CHIŃCZYK
Przygotowanie do gry:• Do gry potrzebne są pionki (od 2 do 9), kostka do gry, kartoniki z obrazkami w ramkach (dostępnena stronie www.strefalogopedy.pl) oraz plansza.• Na początku każdy gracz wybiera pionek/ pionki i ustawia je na okrągłych polach z wybranym oznaczeniem.Jednemu oznaczeniu przypisane są pionki w jednym kolorze. W zależności od czasu, którymdysponujemy, możemy rozegrać grę przy użyciu jednego, dwóch lub trzech pionków dla każdegoz dwóch lub trzech graczy. »
- « pierwsza
- «
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- »
- ostatnia »