To zagadnienie jest rozpatrywane głównie pod kątem nabywania i nauki języka przez dzieci. Sposób mówienia dorosłych, osób zajmujących się pielęgnacją i wychowywaniem małych dzieci w okresie niemowlęcym i wczesnym poniemowlęcym, jest zdecydowanie inny niż do starszych dzieci.
Mowa skierowana do maluchów jest mniej skomplikowana, komunikaty są prostsze, przez co i łatwiejsze w odbiorze. Co ciekawe, niektóre elementy takiego sposobu mówienia nie są zarezerwowane tylko i wyłącznie dla małych dzieci. Dorośli w podobny sposób komunikują się z:
Cel: Utrwalenie prawidłowej wymowy głosek [ś, ź, ć, ʒ́] w zdaniach i narracji. Doskonalenie umiejętnościukładania historyjki obrazkowej zgodnie z ciągiem przyczynowo-skutkowym.
Cel: Utrwalenie prawidłowej wymowy głosek [ś, ź, ć, ʒ́] w zdaniach i narracji. Doskonalenie umiejętnościsamodzielnego budowania zdań.
Cel: Utrwalanie prawidłowej wymowy głosek [ś, ź, ć, ʒ́] w narracji.
Cel: Utrwalenie prawidłowej wymowy głosek [ś, ź, ć, ʒ́] w narracji.
Cel: Różnicowanie słuchowe głosek [ś, ź, ć, ʒ́] w wyrazach.
Cel: Utrwalenie prawidłowej wymowy głosek [ś, ź, ć, ʒ́] w wyrazach (rzeczowniki).
Cel: Utrwalanie prawidłowej wymowy głosek [ś, ź, ć, ʒ́] w wyrazach (rzeczowniki).
Cel: Utrwalanie prawidłowej wymowy głosek [ś, ź, ć, ʒ́] w wyrazach z minimum dwiema głoskami szeregu.
Cel: Utrwalanie prawidłowej wymowy głosek [ś, ź, ć, ʒ́] w wyrazach.
Cel: Utrwalanie prawidłowej wymowy głosek [ś, ź, ć, ʒ́] w wyrazach (przymiotniki).
Cel: Utrwalanie prawidłowej wymowy głosek [ś, ź, ć, ʒ́] w wyrazach (czasowniki).
Cel: Utrwalanie prawidłowej wymowy głosek [ś, ź, ć, ʒ́] w wyrazach (liczebniki).
© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka
Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?
Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.