Cel: Wspieranie koncentracji i uważności dziecka.
Cel: Doskonalenie uważności i skupienia, czerpanie radości z tworzenia, relaksacja.
Cel: Skierowanie uwagi do wewnątrz, przywrócenie komunikacji interpersonalnej, werbalizacja stanów i potrzeb ciała, wydłużenie wydechu, uspokojenie oddechu, usuwanie napięć w ciele, relaksacja, utrwalenie nawyku prawidłowego oddychania.
Cel: Doskonalenie uważności, poznawanie emocji, kształtowanie odpowiedniej reakcji na trudne emocje, kształtowanie myśli, uczenie akceptacji i elastyczności.
Cel: Odczuwanie oddechu – skupienie na spokojnym wdechu nosem i na wydechu ustami przez słomkę, precyzyjne różnicowanie siły wydechu, wydłużanie fazy wydechowej, wzmacnianie mięśni oddechowych, uwrażliwianie zmysłów poprzez wprowadznie bodźców zapachowych, wzrokowychi dotykowych.
Cel: Werbalizowanie potrzeb i odczuć ciała, rozluźnianie napiętych mięśni.
Uważność to doświadczanie chwili obecnej. To zwracanie uwagi na otaczający nas świat – osoby, rzeczy, naturę. Kiedy decydujemy się na wprowadzenie elementów treningu uważności, szczególnie należy zwracać uwagę na oddech torem nosowym (prawidłowy oddech fizjologiczny).
Zapraszam do skorzystania z dodatku, materiału specjalnego dołączonego do numeru wrześniowego numeru czasopisma "Strefa Logopedy".
Już we wrześniu zapraszamy do lektury 30 numeru czasopisma Strefa logopedy. Tematem numeru jest oddychanie – pozornie najprostsza czynność, która towarzyszy nam od pierwszych sekund życia.
Dziewczynka z MPD ma zwiększone ślinienie po masażu logopedycznym. Czy może być to spowodowane tym, że masaż jest wykonywany po śniadaniu oraz zwiększoną aktywnością mięśni twarzy po takim masażu?
Co mam zrobić, kiedy pięciolatka ma bardzo niewyraźną mowę? Jakie wykonywać ćwiczenia? Jaką byście Państwo zaplanowali terapię?
Czas trwania terapii logopedycznej jest sprawą indywidualną każdego pacjenta. Aby nakreślić plan działania terapeutycznego, częstość spotkań z dzieckiem, a także trudność przypadku, logopeda musi przeprowadzić dokładną diagnozę. W pierwszym etapie diagnozy, specjalista przeprowadza wywiad z rodzicami.
W swojej pracy logopedycznej wykorzystuję elementy jogi już u pacjentów trzyletnich. Wprowadzenie elementów ćwiczeń jogicznych w młodszym wieku pozwala na stworzenie prawidłowych nawyków ruchowych, a także sprzyja rozwojowi prawidłowej postawy ciała, znajomości schematu ciała i świadomości ciała.
© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka
Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?
Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.