Regulamin szkolnego gabinetu logopedycznego
Regulaminy szkolnych gabinetów logopedycznych to dokumenty, które określają między innymi zasady korzystania z gabinetu specjalisty i znajdujących się w nim pomocy terapeutycznych. Ich treść może różnić się w zależności od m.in. przyjętych w placówce zwyczajów i liczby osób, korzystających w pracy z danego pomieszczenia. Poznaj przykład regulaminu szkolnego gabinetu logopedycznego.
Z artykułu dowiesz się:
- Jakie informacje warto zamieścić w prawidłowo sporządzonym regulaminie?
- Jak może wyglądać regulamin gabinetu do terapii logopedycznej?
- Czy ten sam regulamin może dotyczyć gabinetów różnych szkolnych specjalistów?
Regulamin szkolnego gabinetu logopedycznego
Przykład regulaminu gabinetu różnych specjalistów, w tym logopedy szkolnego
Załącznik nr .... do zarządzenia dyrektora .... z dnia .....
Regulamin gabinetów specjalistów w szkole .....
1. Gabinety specjalistów przeznaczone są do prowadzenia terapii z wykorzystaniem różnych metod terapeutycznych.
2. Osoby przebywające w gabinetach specjalistów zobowiązane są do przestrzegania ogólnych zasad BHP.
3. Godziny pracy szkolnego pedagoga, terapeuty pedagogicznego oraz logopedy zamieszczone są na stronie internetowej szkoły.
4. Szczegółowy harmonogram zajęć specjalistów z uczniami umieszczony jest na tablicy w pokoju nauczycielskim.
5. Każdy uczeń, rodzic i nauczyciel ma prawo do korzystania z pomocy specjalistów.
6. Terapia organizowana jest w oparciu o diagnozę i zalecenia poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz spostrzeżenia i wnioski zespołu specjalistów.
7. Uczniowie korzystają z konsultacji, porad oraz zajęć terapeutycznych w czasie wyznaczonym przez specjalistów.
8. W gabinecie specjalistów przebywają pojedynczy uczniowie z wyjątkiem sytuacji, kiedy prowadzone są zajęcia dla grupy uczniów.
9. Czas pracy specjalistów z uczniem oraz grupą uczniów jest zgodny z przepisami określonymi w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej.
10. Korzystanie ze sprzętu i urządzeń odbywa się zgodnie z zaleceniami specjalisty lub osoby prowadzącej terapię w sposób bezpieczny i zapewniający odpowiednią dbałość o sprzęt i pomoce dydaktyczne.
11. Za powierzone mienie odpowiadają specjaliści, którzy jednocześnie pełną funkcję opiekunów gabinetu.
12. W gabinecie może przebywać inna wyznaczona osoba lub osoby tylko w obecności lub za zgodą specjalistów.
13. Za bezpieczeństwo uczestników terapii odpowiedzialny jest specjalista prowadzący terapię.
14. Po zakończeniu pracy specjaliści zobowiązani są do zabezpieczenia sprzętu i urządzeń, zabezpieczenia dokumentacji i materiałów pomocniczych wykorzystanych podczas pracy, pozostawienia gabinetu w czystości i porządku.
[pieczęć i podpis dyrektora szkoły]
Przeczytaj także:
- Dokumentacja logopedy w placówce oświatowej – profilaktyka, badania przesiewowe, diagnoza, wywiad, organizacja logopedii
- Organizacja i przebieg logopedycznych badań przesiewowych w szkole i przedszkolu – dokumenty i źródła wiedzy
- Co powinna zawierać dobra opinia logopedyczna?
- Badanie przesiewowe w teorii i praktyce
Obejrzyj szkolenie: