Aktualny

Regulamin szkolnego gabinetu logopedycznego

Małgorzata Mańkowska-Ponieważ

Autor: Małgorzata Mańkowska-Ponieważ

Dodano: 19 września 2024
regulamin

Regulaminy szkolnych gabinetów logopedycznych to dokumenty, które określają między innymi zasady korzystania z gabinetu specjalisty i znajdujących się w nim pomocy terapeutycznych. Ich treść może różnić się w zależności od m.in. przyjętych w placówce zwyczajów i liczby osób, korzystających w pracy z danego pomieszczenia. Poznaj przykład regulaminu szkolnego gabinetu logopedycznego.

Z artykułu dowiesz się:

  • Jakie informacje warto zamieścić w prawidłowo sporządzonym regulaminie?
  • Jak może wyglądać regulamin gabinetu do terapii logopedycznej?
  • Czy ten sam regulamin może dotyczyć gabinetów różnych szkolnych specjalistów?

Regulamin szkolnego gabinetu logopedycznego

Przykład regulaminu gabinetu różnych specjalistów, w tym logopedy szkolnego

Załącznik nr .... do rozporządzenia dyrektora .... z dnia .....

Regulamin gabinetów specjalistów w szkole .....

1. Gabinety specjalistów przeznaczone są do prowadzenia terapii z wykorzystaniem różnych metod terapeutycznych.

2. Osoby przebywające w gabinetach specjalistów zobowiązane są do przestrzegania ogólnych zasad BHP.

3. Godziny pracy szkolnego pedagoga, terapeuty pedagogicznego oraz logopedy zamieszczone są na stronie internetowej szkoły.

4. Szczegółowy harmonogram zajęć specjalistów z uczniami umieszczony jest na tablicy w pokoju nauczycielskim.

5. Każdy uczeń, rodzic i nauczyciel ma prawo do korzystania z pomocy specjalistów.

6. Terapia organizowana jest w oparciu o diagnozę i zalecenia poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz spostrzeżenia i wnioski zespołu specjalistów.

7. Uczniowie korzystają z konsultacji, porad oraz zajęć terapeutycznych w czasie wyznaczonym przez specjalistów.

8. W gabinecie specjalistów przebywają pojedynczy uczniowie z wyjątkiem sytuacji, kiedy prowadzone są zajęcia dla grupy uczniów.

9. Czas pracy specjalistów z uczniem oraz grupą uczniów jest zgodny z przepisami określonymi w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej.

10. Korzystanie ze sprzętu i urządzeń odbywa się zgodnie z zaleceniami specjalisty lub osoby prowadzącej terapię w sposób bezpieczny i zapewniający odpowiednią dbałość o sprzęt i pomoce dydaktyczne.

11. Za powierzone mienie odpowiadają specjaliści, którzy jednocześnie pełną funkcję opiekunów gabinetu.

12. W gabinecie może przebywać inna wyznaczona osoba lub osoby tylko w obecności lub za zgodą specjalistów.

13. Za bezpieczeństwo uczestników terapii odpowiedzialny jest specjalista prowadzący terapię.

14. Po zakończeniu pracy specjaliści zobowiązani są do zabezpieczenia sprzętu i urządzeń, zabezpieczenia dokumentacji i materiałów pomocniczych wykorzystanych podczas pracy, pozostawienia gabinetu w czystości i porządku.

[pieczęć i podpis dyrektora szkoły]



Obejrzyj szkolenie:

 

Autor: Małgorzata Mańkowska-Ponieważ
Małgorzata Mańkowska-Ponieważ

Autor: Małgorzata Mańkowska-Ponieważ

ukończyła Filologię polską ze specjalizacją nauczycielską specjalność logopedia na Uniwersytecie Warszawskim oraz studia podyplomowe Neurologopedia na Uniwersytecie Marii Skłodowskiej-Curie. Pracuje w przedszkolu oraz szkole podstawowej jako logopeda i nauczyciel języka polskiego.

DIAGNOZA I TERAPIA ZABURZEŃ GŁOSU U DZIECI

DIAGNOZA I TERAPIA ZABURZEŃ GŁOSU U DZIECI
Sprawdź »