„Strefa Logopedy” zaprasza na I Ogólnopolską Konferencję Logopedyczną „Zaburzenia funkcji oralnych – warsztat pracy logopedy”!
Mamy przyjemność poinformować Państwa, że uruchomiliśmy zapisy na I Ogólnopolską Konferencję Logopedyczną „Zaburzenia funkcji oralnych – warsztat pracy logopedy”, która odbędzie się 27 marca w Warszawie. »
Plastyka i logopedia naprawdę się lubią
Lubicie rysować, malować, wyklejać, wydzierać itd.? Ja bardzo! Chociaż to nie jest moja najmocniejsza strona, to zawsze gdy robię coś z moimi osobistymi pociechami w domu, mam niebywałą frajdę z takich zajęć. Zwykłe lepienie z plasteliny to już super zabawa, rozwijająca wyobraźnię i kreatywność, a przy okazji umiejętności manualne. Równocześnie jednak to świetna sposobność, by dzieci poćwiczyły prawidłową wymowę głosek, które być może sprawiają im problemy. Wielki potencjał tkwi w nazewnictwie kolorów i narzędzi naszych małych artystów. »
Na granicy - terapia dzieci bilingwalnych
Nie będę się dzisiaj skupiać nad wyjaśnianiem czym jest bilingwinizm, ale spróbuję opowiedzieć o swoich terapiach prowadzonych z dziećmi biinwalnymi, tzn. posługującymi się w zrównoważony sposób w dwóch lub więcej językach. Zacznijmy od tego, że według szacunkowych danych, ponad połowa ludzi na świecie jest dwujęzyczna. Generalnie osoby bilingwalne stanowią większość populacji świata i czy nam (logopedom) podoba się to czy nie, musimy myśleć o tym, by sami być dwujęzycznymi. Zastanówmy się chwilę nad tym tylko, że gro z naszych dzieci szkolnych już w wieku kilku lat uczęszcza na szereg zajęć z chociażby języka angielskiego. Ja w swojej praktyce spotkałam mnóstwo dzieci z rodzin dwunarodowościowych, np. mama jest Polką, Tata – Niemcem. Dziecko uczęszcza do przedszkola polskiego, ale do szkoły podstawowej już niemieckiej czy też na odwrót. Czasem mama jest Niemką, Tata – Polakiem, dziecko korzysta z edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w systemie polskim, ale w domu posługuje się językiem niemieckim. »
Przekłuty balonik – dlaczego moje dziecko traci głos?
Pamiętam jeszcze z dzieciństwa, jak w nerwowych sytuacjach od dorosłych słyszałam „dzieci i ryby głosu nie mają”. Nie bardzo rozumiałam, co ci dorośli mieli na myśli, ale dziś jako dorosła i w dodatku logopeda częściej spotykam „dzieci i ryby które głos tracą” – niestety. »
Zapraszamy na bezpłatne e-szkolenie dla logopedów!
Mamy przyjemność zaprosić Państwa na darmowe szkolenie, które przygotowała i poprowadzi pani Alicja Melon. Tytuł szkolenia to: Organizacja pracy logopedy w przedszkolu/szkole. Celem webinarium jest omówienie rozwiązań organizacyjnych sprzyjających realizacji zadań, jakie przed logopedami zatrudnionymi w przedszkolu lub szkole stawia rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. »
Edukacja włączająca – jak dostosować przestrzeń edukacyjną do potrzeb wszystkich uczniów?
Edukacja włączająca to podejście, które zakłada, że każde dziecko – niezależnie od swoich możliwości, niepełnosprawności, pochodzenia czy stylu uczenia się – ma prawo do nauki w tym samym środowisku co jego rówieśnicy. »
Proste sposoby na utrwalanie wiedzy przed klasówką. Jak wykorzystać do tego technologię?
Samo nauczenie się materiału nie gwarantuje dobrego wyniku na klasówce. Niezbędne jest utrwalenie wiedzy, które pozwoli szybciej przypominać sobie informacje. Sprawdź, jak wykorzystać technologię, by powtórki były skuteczniejsze! »
Wpływ jakości snu na rozwój poznawczy i koncentrację u dzieci – rola materaca w wspieraniu najmłodszych
Zdrowy sen stanowi podstawę prawidłowego rozwoju każdego dziecka, wpływając bezpośrednio na funkcje poznawcze, pamięć i zdolność koncentracji. Podczas nocnego odpoczynku mózg najmłodszych przechodzi przez kompleksowe procesy regeneracji i konsolidacji informacji zdobytych w ciągu dnia. Odpowiednie warunki snu, w tym właściwie dobrany materac, odgrywają istotną rolę w zapewnieniu optymalnej jakości wypoczynku. Materac dziecięcy musi spełniać szczególne wymagania, by wspierać zdrowy rozwój organizmu w okresie intensywnego wzrostu. »
- « pierwsza
- «
- 37
- 38
- 39
- 40
- 41
- »
- ostatnia »







