• Strefa LogopedyStrefa Logopedy
  • x

    Wyszukaj na stronie:

  • Zaloguj sięZamów »
  • x
  • Kreator
    kart pracy
  • Teoria
  • Certyfikowane
    e-szkolenia
  • Pytania Czytelników
  • Teczka logopedy
    • Kalendarz logopedyczny
    • Wszystkie dokumenty
    • Logopeda w placówce oświatowej
    • Kwestionariusze, badania, testy
    • Kontakt z rodzicem
    • Badania przesiewowe
  • Artykuły

Aktualności

  • Aktualności

„Strefa Logopedy” zaprasza na I Ogólnopolską Konferencję Logopedyczną „Zaburzenia funkcji oralnych – warsztat pracy logopedy”!

  • 17 lutego 2020

Mamy przyjemność poinformować Państwa, że uruchomiliśmy zapisy na I Ogólnopolską Konferencję Logopedyczną „Zaburzenia funkcji oralnych – warsztat pracy logopedy”, która odbędzie się 27 marca w Warszawie. »

  • Aktualności
Więcej

Ćwiczenia po podcięciu wędzidełka

  • 13 lutego 2020

Pytanie: Jakie ćwiczenia stosować u pacjenta po podcięciu wędzidełka? »

  • Pytania Czytelników
Więcej

Terapia u pacjenta zamieniającego szereg syczący i szumiący na ciszący

  • 13 lutego 2020

Pytanie: Od czego zacząć terapię u pacjenta, który zamienia szereg syczący i szumiący na ciszący? »

  • Pytania Czytelników
Więcej

Plastyka i logopedia naprawdę się lubią

  • 31 stycznia 2020

Lubicie rysować, malować, wyklejać, wydzierać itd.? Ja bardzo! Chociaż to nie jest moja najmocniejsza strona, to zawsze gdy robię coś z moimi osobistymi pociechami w domu, mam niebywałą frajdę z takich zajęć. Zwykłe lepienie z plasteliny to już super zabawa, rozwijająca wyobraźnię i kreatywność, a przy okazji umiejętności manualne. Równocześnie jednak to świetna sposobność, by dzieci poćwiczyły prawidłową wymowę głosek, które być może sprawiają im problemy. Wielki potencjał tkwi w nazewnictwie kolorów i narzędzi naszych małych artystów. »

  • Artykuły
Więcej

Na granicy - terapia dzieci bilingwalnych

  • 27 grudnia 2019

Nie będę się dzisiaj skupiać nad wyjaśnianiem czym jest bilingwinizm, ale spróbuję opowiedzieć o swoich terapiach prowadzonych z dziećmi biinwalnymi, tzn. posługującymi się w zrównoważony sposób w dwóch lub więcej językach. Zacznijmy od tego, że według szacunkowych danych, ponad połowa ludzi na świecie jest dwujęzyczna. Generalnie osoby bilingwalne stanowią większość populacji świata i czy nam (logopedom) podoba się to czy nie, musimy myśleć o tym, by sami być dwujęzycznymi. Zastanówmy się chwilę nad tym tylko, że gro z naszych dzieci szkolnych już w wieku kilku lat uczęszcza na szereg zajęć z chociażby języka angielskiego. Ja w swojej praktyce spotkałam mnóstwo dzieci z rodzin dwunarodowościowych, np. mama jest Polką, Tata – Niemcem. Dziecko uczęszcza do przedszkola polskiego, ale do szkoły podstawowej już niemieckiej czy też na odwrót. Czasem mama jest Niemką, Tata – Polakiem, dziecko korzysta z edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w systemie polskim, ale w domu posługuje się językiem niemieckim. »

  • Artykuły
Więcej

Przekłuty balonik – dlaczego moje dziecko traci głos?

  • 27 grudnia 2019

Pamiętam jeszcze z dzieciństwa, jak w nerwowych sytuacjach od dorosłych słyszałam „dzieci i ryby głosu nie mają”. Nie bardzo rozumiałam, co ci dorośli mieli na myśli, ale dziś jako dorosła i w dodatku logopeda częściej spotykam „dzieci i ryby które głos tracą” – niestety. »

  • Artykuły
Więcej

Zapraszamy na bezpłatne e-szkolenie dla logopedów!

  • 14 marca 2019

Mamy przyjemność zaprosić Państwa na darmowe szkolenie, które przygotowała i poprowadzi pani Alicja Melon. Tytuł szkolenia to: Organizacja pracy logopedy w przedszkolu/szkole. Celem webinarium jest omówienie rozwiązań organizacyjnych sprzyjających realizacji zadań, jakie przed logopedami zatrudnionymi w przedszkolu lub szkole stawia rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.  »

  • Aktualności
Więcej

Edukacja włączająca – jak dostosować przestrzeń edukacyjną do potrzeb wszystkich uczniów?

  • 23 października 2025
  • Artykuł sponsorowany

Edukacja włączająca to podejście, które zakłada, że każde dziecko – niezależnie od swoich możliwości, niepełnosprawności, pochodzenia czy stylu uczenia się – ma prawo do nauki w tym samym środowisku co jego rówieśnicy. »

  • Aktualności
Więcej

Proste sposoby na utrwalanie wiedzy przed klasówką. Jak wykorzystać do tego technologię?

  • 1 września 2025
  • Artykuł sponsorowany

Samo nauczenie się materiału nie gwarantuje dobrego wyniku na klasówce. Niezbędne jest utrwalenie wiedzy, które pozwoli szybciej przypominać sobie informacje. Sprawdź, jak wykorzystać technologię, by powtórki były skuteczniejsze! »

  • Aktualności
Więcej

Wpływ jakości snu na rozwój poznawczy i koncentrację u dzieci – rola materaca w wspieraniu najmłodszych

  • 31 lipca 2025
  • Artykuł sponsorowany

Zdrowy sen stanowi podstawę prawidłowego rozwoju każdego dziecka, wpływając bezpośrednio na funkcje poznawcze, pamięć i zdolność koncentracji. Podczas nocnego odpoczynku mózg najmłodszych przechodzi przez kompleksowe procesy regeneracji i konsolidacji informacji zdobytych w ciągu dnia. Odpowiednie warunki snu, w tym właściwie dobrany materac, odgrywają istotną rolę w zapewnieniu optymalnej jakości wypoczynku. Materac dziecięcy musi spełniać szczególne wymagania, by wspierać zdrowy rozwój organizmu w okresie intensywnego wzrostu. »

  • Aktualności
Więcej
  • « pierwsza
  • «
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • »
  • ostatnia »
538536537520496495213309030332986

Karty Pracy i ćwiczenia

Plakaty i broszury

Gry i dodatki

Aktualny numer Pokaż listę wydań »

EMOCJE DZIECKA A ROZWÓJ MOWY I KOMUNIKACJI – PRZEWODNIK DLA LOGOPEDÓW

EMOCJE DZIECKA A ROZWÓJ MOWY I KOMUNIKACJI – PRZEWODNIK DLA LOGOPEDÓW
Sprawdź »
Bądź na bieżąco z nowościami dotyczącymi pracy logopedy. Zapisz się na bezpłatny newsletter „Strefa logopedy”

Odbierz e-book w
prezencie!

Terapia miofunkcjonalna – 8 pytań i odpowiedzi

Wideo Pokaż więcej »

Zapraszamy na szkolenie: O rozmowie w ujęciu diagnostycznym

Zapraszamy na szkolenie: O rozmowie w ujęciu diagnostycznym

Więcej »
Zapraszamy na szkolenie: Ciąć czy nie ciąć? Diagnoza wędzidełka języka

Zapraszamy na szkolenie: Ciąć czy nie ciąć? Diagnoza wędzidełka języka

Więcej »
RODO w gabinecie logopedycznym i prezentacja programu Logopeda+

RODO w gabinecie logopedycznym i prezentacja programu Logopeda+

Więcej »

Informacje

  • Oferta
  • Redakcja
  • Prezent powitalny
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Pomoc
  • Kontakt
  • Współpraca

Partnerzy

Kontakt

  • Wiedza i Praktyka
    ul. Łotewska 9a
    03-918 Warszawa
  • Centrum Obsługi Klienta
    Czynne: pn-pt w godz. 8:00-16:00
    Telefon: 22 518 29 29
    Fax: 22 617 60 10
  • Email: [email protected]

© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka

Logo WiP

Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?

Włącz powiadomienia

Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.