Szkolenie "Dziecko z rozszczepem podniebienia i/ lub wargi u logopedy – od czego zacząć?"
Zapraszamy do obejrzenia i wysłuchania szkolenia pt. „Dziecko z rozszczepem podniebienia i/ lub wargi u logopedy – od czego zacząć?” autorstwa dr Agnieszki Banaszkiewicz. Prowadząca w przystępny sposób prezentuje bardzo przydatną i obszerną wiedzę na temat diagnozy i terapii mowy dzieci z rozszczepami. W trakcie werbinaru słuchacz pozna odpowiedzi m.in. na pytania: Jakie są typy rozszczepów? Jak typ rozszczepu wpływa na jakość mowy? Jak wygląda plan działań medycznych w przypadku rozszczepów? Jakie inne problemy zdrowotne są charakterystyczne dla osób z rozszczepem? Jak poszczególne operacje i zabiegi wpływają na możliwości rozwoju mowy? Czym charakteryzuje się mowa osoby po operacji zamknięcia szczeliny rozszczepu? Jakie działania terapeutyczne należy podjęć w pracy z pacjentami? W jaki sposób planować terapię? Jakie obierać cele etapów terapii? »
Niepełnosprawność intelektualna: Charakterystyka mowy dziecka z łagodnym zaburzeniem rozwoju intelektualnego
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim, niski poziom stymulacji środowiskowej, a może samoistne opóźnienie w rozwoju mowy? Co wyróżnia spośród innych zaburzeń zaburzenie mowy określane oligofazją? »
NUMER GRUDNIOWY: DZIECKO Z AFAZJĄ ROZWOJOWĄ/DLD W OBLICZU SZKOLNEJ RZECZYWISTOŚCI
Mamy wielką przyjemność przedstawić problematykę zaburzenia mowy u dzieci z niedokształceniem mowy o typie afazji/ zaburzeniem językowym/DLD. Temat ciekawy, szeroki, wzbudzający dyskusje np. związane ze zróżnicowaną terminologią, niełatwą diagnozą i terapią, trudnościami edukacyjnymi oraz optymalnymi formami pomocy tym dzieciom w szkole. W grudniowym numerze czasopisma „Strefa Logopedy” skupiamy się jednak na tym, co podstawowe dla psychiki dziecka, czyli na jego uczuciach. Dlatego treść czasopisma ma „nachylenie” psychologiczne i jest kierowana do logopedów, psychologów, nauczycieli, wychowawców i rodziców. »
Zapraszamy na webinarium „Karta pracy - Warsztat tworzenia materiałów dydaktycznych”
Zapraszamy do obejrzenia i wysłuchania webinaru pt. „Karta pracy - Warsztat tworzenia materiałów dydaktycznych”. Autorka Dorota Dudzińska, na przykładzie karty pracy do terapii logopedycznej, dzieli się ze słuchaczami informacjami o tym jak poprawnie przygotować materiał dydaktyczny na kartce. »
Podstawowe informacje o prawidłowej postawie podczas pisania
Pracując w gabinecie, dając wskazówki do ćwiczeń w domu oraz podczas wielogodzinnej pracy przy komputerze, należy szczególną uwagę zwrócić na pozycję siedzącą podczas prac stolikowych. Jeśli pracujemy na materiale wymagającym precyzji grafomotorycznej, pamiętać należy o odpowiednim ułożeniu kartki na blacie stołu. »
Rozwój mowy dzieci urodzonych przedwcześnie
Wcześniactwo nie jest przyczyną tego, że dziecko nie mówi. Kalendarz rozwoju mowy jest dla wszystkich dzieci taki sam, ale rzeczywiście dane naukowe dostarczają nam informacji o tym, że dzieci przedwcześnie urodzone mogą doświadczać większych trudności w zakresie rozwoju mowy i umiejętności komunikacyjnych. Specjaliści podkreślają, że wcześniaki co najmniej do 18. miesiąca wieku korygowanego powinny być objęte szczegółową i systematyczną opieką[1]. Nie ma jasności co do tego, do kiedy rzeczywiście obliczać wiek korygowany. Najczęściej odnajdujemy informację, że ma to sens do 2. roku życia. Warto jednak pamiętać, że różnice pomiędzy wiekiem urodzeniowym a korygowanym mogą wynieść nawet 3–4 miesiące. Z mojego doświadczenia wynika, że obliczanie wieku korygowanego ma szczególne znaczenie i może pomóc nam w ocenie logopedycznej dziecka zarówno w zakresie rozwoju funkcji pokarmowych, jak i mowy i umiejętności komunikacyjnych. »
- « pierwsza
- «
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- »
- ostatnia »