Krople dżdżu na źdźbłach trawy – dz, dzi/dź, dż
W terapii wymowy tzw. trzech szeregów logopedycznych zazwyczaj najwięcej czasu poświęcamy pracy nad doskonaleniem artykulacji głosek szczelinowych oraz zwarto-szczelinowych [c ć č]. Zwarto-szczelinowe [ʒ ʒ́ ǯ], ze względu na niższą frekwencję w języku, rzadziej są opracowywane i proponowane do wykorzystania w materiałach dydaktycznych. Nie łatwo znaleźć taki zestaw wyrazów, który można zobrazować na karcie pracy. »
Czym jest empatia? O empatii w autyzmie
W wynikach badań (S. Baron-Cohen i in.) wykazano, iż dzieci z zaburzeniem ze spektrum autyzmu nie przejawiają trudności z odczytywaniem i rozumieniem przeżywanych przez innych tzw. prostych stanów emocjonalnych: radości, smutku, złości czy strachu. Problematyczne natomiast okazało się rozpoznawanie tzw. emocji kognitywnych: zaskoczenia, zakłopotania, zaciekawienia, zdziwienia, rozczarowania, zazdrości, wstydu czy znudzenia. Zrozumienie tych stanów wymaga wyobrażenia sobie, co przeżywa obserwowana osoba, tego co dzieje się w jej umyśle – wymaga empatii. »
1 lipca: Światowy Dzień Architektury. Zapraszamy do wspólnej zabawy!
1 lipca obchodzony jest Światowy Dzień Architektury. Święto ustanowione zostało przez Międzynarodową Unię Architektów. W niektórych krajach obchodzone jest pierwszy poniedziałek października, w Polsce ustalono datę 1 lipca. Z okazji tego dnia przygotowaliśmy dwie karty pracy, związane z architekturą. Karty pracy zostały przygotowane za pomocą naszego narzędzia - Kreatora Kart Pracy, który znajduje się na stronie "Strefy Logopedy". Jeśli chcecie tworzyć własne pomoce dydaktyczne, koniecznie zalogujcie się na Strefie Logopedy i korzystajcie z Kreatora bez ograniczeń! »
Zapraszamy na szkolenie: Zwykła niepłynność mówienia, a jąkanie
Zapraszamy do obejrzenia i wysłuchania szkolenia pt. Zwykła niepłynność mówienia, a jąkanie. Ekspertka, dr Aleksandra Jastrzębowska-Jasińska omawia m.in.: klasyfikacje zaburzeń płynności mowy, cechy jąkania, cechy fizjologicznej niepłynności mowy, czynniki powodujące występowanie obu typów niepłynności, epidemiologię. »
Światowy Dzień Smerfa
Światowy Dzień Smerfa, to idealna okazja do tego, aby poćwiczyć wymawianie głosek "s" i "z". Specjalnie dla Was przygotowaliśmy więc smerfowe karty pracy, które pomogą najmłodszym pacjentom w utrwaleniu tych głosek!Pomoce przygotowaliśmy oczywiście w naszym Kreatorze Kart Pracy - narzędziu, które pozwala tworzyć samodzielnie autorskie karty pracy. Jeśli chcecie tworzyć własne pomoce dydaktyczne, które dostosowane będą do indywidualnych potrzeb każdego ucznia, koniecznie przetestujcie nasz Kreator! »
Logorytmika jako metoda profilaktyczna i terapeutyczna w praktyce logopedy
Logorytmika to holistyczne, czyli całościowe podejście do rozwoju duszy i ciała człowieka. Podczas zajęć logorytmicznych nie rozdziela się ciała na poszczególne układy czy narządy, nie izoluje głowy od barków, klatki piersiowej od kończyn górnych czy dolnych. Wspomniane wyżej układy są ze sobą nierozerwalnie złączone, wpływają na siebie wzajemnie i współdziałają dążąc do zachowania homeostazy. Logorytmika, podobnie jak rytmika, nie poprzestaje jedynie na postrzeganiu ciała w sensie fizycznym. Skupia się również na jego duchowych aspektach, biorąc pod uwagę myśli, emocje i odczucia zmysłowe. »
Dziś Ogólnopolski Dzień Dogoterapii: Dogoterapia w logopedii
Dogoterapia to rodzaj terapii wspomagającej polegająca na różnorodnych oddziaływaniach specjalistycznych z udziałem psów. Z uwagi na wiele korzyści i szeroki wachlarz możliwości ta forma pracy zyskała ostatnio dużą popularność. Wzrosło również zainteresowanie tym podejściem w logopedii. Odpowiednie realizowanie zajęć logopedycznych z elementami dogoterapii może przynieść korzyści zarówno dla dzieci, jak i dorosłych pacjentów z różnymi trudnościami komunikacyjnymi. »
Zapraszamy na szkolenie: Mowa pacjenta z demencją
Terapia logopedyczna skupia się nie tylko na pracy z dziećmi. Coraz częściej z pomocy logopedy korzystają pacjenci w podeszłym wieku. Wśród nich liczna grupa to osoby z zaburzeniem mowy wynikającym z demencji. Zapraszam do obejrzenia i wysłuchania szkolenia autorstwa dr Pauliny Wójcik-Topór pt. Mowa pacjenta z demencją. Obraz choroby, diagnoza i terapia logopedyczna. »
Ten dzień powinien trwać cały rok! Światowy Dzień Środowiska
Światowy Dzień Środowiska (ang. World Environment Day, WED) został ustanowiony przez Zgromadzenie Ogólne ONZ na Konferencji Sztokholmskiej w 1972 roku. Obchodzony jest corocznie 5 czerwca w ponad 100 państwach dla przypomnienia głównych haseł konferencji dotyczących zgodności rozwoju cywilizacji z rozwojem ekologicznym otaczającego świata. Z okazji tego świąta zapraszamy do wspólnej zabawy i wykorzystania karty pracy, stworzonej w Kreatorze Kart Pracy. Więcej gotowych kart oraz materiały do samodzielnego opracowywania w Kreatorze Kart Pracy >>
Zapraszamy do wspólnej zabawy z okazji Dnia Dziecka!
1 czerwca to w Polsce najważniejszy dzień w roku :) Międzynarodowy Dzień Dziecka (MDD) został ustanowiony w 1954 przez Zgromadzenie Ogólne Organizacji Narodów Zjednoczonych (ONZ) dla upowszechniania ideałów i celów dotyczących praw dziecka zawartych w Karcie Narodów Zjednoczonych (1945). Obchodzony jest od 1955 w różne dni roku w różnych krajach członkowskich ONZ. W Polsce Dzień Dziacka obchodzony jest 1 czerwca. »
- « pierwsza
- «
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- »
- ostatnia »