Zapraszamy na szkolenie „Dziecko ma trudności z rozszerzaniem diety – perspektywa neurologopedy”
Szkolenie autorstwa Marceliny Przeździęk pt. „Dziecko ma trudności z rozszerzaniem diety – perspektywa neurologopedy” to źródło najważniejszych z punktu widzenia terapeuty informacji o normatywnym przebiegu i możliwych zaburzeniach w rozwoju procesu karmienia. Autorka porusza kwestie m.in.: - holistycznego patrzenia na warunki do rozwoju umiejętności pobierania pokarmu, - związku motoryki dużej i motoryki małej z procesem rozszerzania diety, - oceny gotowości do rozszerzania diety, - sposobu diagnozowania zaburzeń karmienia. »
Światowy Dzień Zespołu Downa - terapia dziecka
Terapia dziecka z zespołem Downa to doświadczenie, z którym spotyka się wielu logopedów, bowiem każdego roku rozpoznanie tej nieprawidłowości chromosomalnej dotyczy 1 na 750 noworodków. W przypadku osób z trisomią 21 niezwykle ważna jest systematyczna terapia logopedyczna już od pierwszych dni życia - im wcześniej zacznie się pracę nad ogólnym rozwojem dziecka (w tym mowy i komunikacji), tym lepszych rezultatów możemy oczekiwać. Najbardziej intensywnym, a zarazem efektywnym rozwojem językowym osób z zespołem Downa, cechuje się okres do około 15.-16. r.ż. (czyli do okresu dojrzewania biologicznego). »
20 marca – Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej
Od 2007 roku dzięki inicjatywie Światowej Federacji Dentystycznej obchodzony jest Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej, który ma na celu zwrócenie uwagi na wpływ stanu zdrowia jamy ustnej na zdrowie całego organizmu. W Polsce pieczę nad wydarzeniem pełnią Polskie Towarzystwo Stomatologiczne, Polskie Towarzystwo Stomatologii Dziecięcej i Polski Czerwony Krzyż. »
Ogólnopolski Dzień Dentysty 5 marca – o znaczeniu stanu uzębienia dla efektów terapii logopedycznej
Dn. 5 marca obchodzony jest Ogólnopolski Dzień Dentysty. W ostatnich latach wiedza z zakresu stomatologii znacznie wzrosła. Stomatolodzy dysponują nowoczesnym sprzętem, bezpiecznymi formami znieczulenia, znają techniki, które pozwalają na skuteczne leczenie. Warto, by logopedzi w trakcie kontroli budowy i sprawności jamy ustnej dzieci, zwracali uwagę na stan uzębienia. »
Wywoływanie głoski [s] - wskazówki, praktyczne porady
Mam w terapii od dłuższego czasu chłopca 5cio letniego (ze stwierdzoną afazją), który zamiast [s] mówi [ś]. Trenowaliśmy język, zapewne chodzi o to, że język nie leży cały płasko. Wie jak ma wyglądać wymowa, jak ma być ustawiony język, czasem przytrzymuję go szpatułką, ale jak mówi sam nawet przy przypominaniu to dalej mu to [s] świszczy. Jak mogłabym mu pomoc? »
- « pierwsza
- «
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- »
- ostatnia »