• Poznasz najważniejsze elementy drogi słuchowej• Dowiesz się, co to są funkcje słuchowe• Poznasz cechy dźwięków• Dowiesz się, co to jest lateralizacja słuchowa• Dowiesz się, co to jest uwaga słuchowa• Dowiesz się, co to jest pamięć słuchowa• Dowiesz się, jak rozwija się świadomość fonologiczna
Zapraszam do zapoznania się z zapowiedzią numeru >>
Lubicie rysować, malować, wyklejać, wydzierać itd.? Ja bardzo! Chociaż to nie jest moja najmocniejsza strona, to zawsze gdy robię coś z moimi osobistymi pociechami w domu, mam niebywałą frajdę z takich zajęć. Zwykłe lepienie z plasteliny to już super zabawa, rozwijająca wyobraźnię i kreatywność, a przy okazji umiejętności manualne. Równocześnie jednak to świetna sposobność, by dzieci poćwiczyły prawidłową wymowę głosek, które być może sprawiają im problemy. Wielki potencjał tkwi w nazewnictwie kolorów i narzędzi naszych małych artystów.
Instrukcja dla logopedy:Do gry potrzebna jest kostka i pionki.Pionki stawiamy na starcie, a celem gry jest jak najszybsze dotarcie zawodników do mety i precyzyjne wykonywanie ćwiczeń aparatu artykulacyjnego. Zatrzymując się na polu, wykonujemy z dzieckiem ćwiczenie aparatu artykulacyjnego oznaczone danym symbolem (za każdym razem ćwiczenie wykonują wszyscy gracze, nie tylko osoba stojąca na danym polu). „Karą” za niepodjęcie próby wykonania zadania lub niewłaściwe odtworzenie układu aparatu artykulacyjnego jest cofnięcie się o 2 pola. Oceniamy się nawzajem i dziecko też ma prawo uznać, że nasze wykonanie było niepoprawne. Dlatego proponujemy, aby logopeda co jakiś czas celowo popełniał błąd (np. robiąc Balonik – zamiast nadymać policzki, wciągał je).
Instrukcja dla logopedy:Dziecko wycina puzzle i układa obrazek.Proponowane zabawy dźwiękonaśladowcze na podstawie planszy:• klaksony samochodów: pi bip• stłuczka samochodów: bach• wystraszony/zmartwiony kierowca ze stłuczki: ojej ojej• jedzie karetka: i o i o• jedzie policja: iiiii ooooooo iiiiiiii oooooooo• jedzie straż pożarna: e o e o
Instrukcja dla logopedy:Proponowane zabawy dźwiękonaśladowcze na podstawie planszy:• krowa muczy: muuu• owca beczy: bee• koza meczy: mee• koń rży: ihaa
Instrukcja dla logopedy:Zadaniem dziecka jest połączenie kółka danego koloru z właściwymi obrazkami (rzeczy występujące w danym kolorze, np. czerwony – pomidor, serce, biedronka).
1. KOLORY2. PRZYMIOTNIKIInstrukcja dla logopedy:Zadaniem dziecka jest wskazanie, który element nie pasuje do pozostałych, i uzasadnienie dlaczego.W oryginale rysunki są niepokolorowane. W razie potrzeby (dostosowania poziomu trudności) można je pokolorować.
Instrukcja dla logopedy:Zadaniem dziecka jest przeprowadzenie osób lub zwierząt przez labirynty (w sposób ustalony z logopedą – np. kredką, palcem).
Instrukcja dla logopedy:Kartoniki należy wyciąć wzdłuż linii.Zadaniem dziecka jest przyjrzeć się obrazkom i ułożyć je we właściwej kolejności. Następnie prosimy dziecko, aby opowiedziało, co wydarzyło się na ilustracjach. Proponujemy również wymyślenie tytułu dla historyjki.
Instrukcja dla logopedy:Zadaniem dziecka jest pokolorowanie lub otoczenie pętlą obrazków związanych z danym czasownikiem, np.: lata – samolot, mucha, balon…
Instrukcja dla logopedy:Kartoniki należy wyciąć.Wszystkie kartoniki należy potasować i rozłożyć obrazkami do dołu. Powinny leżeć tak, aby nie przykrywały się nawzajem. Przez cały czas trwania gry kartoniki nie mogą zmieniać swojego miejsca.
© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka
Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?
Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.