Cel: utrwalanie wymowy głoski cz między samogłoskami.Dzieci wybrały się na grzybobranie do magicznego lasu. Haneczka będzie zbierała grzyby, które mają kapelusze trójkątne, a Czarek półkoliste .
Cel: utrwalenie wymowy głoski cz między samogłoskami.1. Przeczytaj lub powtórz sylaby na gwiazdkach.2. Przeczytaj lub powtórz sylaby na rakietach rozpoczynając od dołu.3. Pokoloruj gwiazdki i kontury rakiet na różne kolory.4. Zdecyduj, do której gwiazdki dana rakieta doleci i połącz je linią.5. Zapisz na czubku każdej rakiety litery z gwiazdki i przeczytaj je lub powtórz.6. Odszukaj na rakietach i przeczytaj sylaby : aczo, uczę, ecza, yczu, ocze, icza.
Cel: utrwalanie wymowy głoski cz w wygłosie sylab.1. Jesteś kierowcą wyścigówek. Od słowa „start” łącz kropki i przedłużaj fonację danej samogłoski aż do mety gdzie zakończysz wymową głoski cz.2. Pokoloruj auta.
Cel: utrwalanie wymowy głoski cz w wygłosie sylab i wyrazów.Odszukaj po cztery jabłka z taką samą sylabą, przeczytaj i pokoloruj:acz – na zielonoecz – na czerwonoocz – na żółtoucz – na różowoycz – na pomarańczowoicz – na żółto – czerwono
Cel: utrwalanie wymowy głoski cz w nagłosie wyrazów.1. Do cząstek wyrazów w górnych trójkątach dołącz sylaby cza, cze, czo, czu, czy, a następnie zapisz utworzony wyraz w dolnym trójkącie według wzoru.2. Przeczytaj lub powtórz jakie powstały wyrazy
Cel: utrwalanie wymowy głoski cz w nagłosie wyrazów.1. Nazwij obrazki lub powtórz.2. Przeczytaj wyrazy w serduszku.3. Połącz kolorową linią wyrazy o takim samym znaczeniu.4. Obrysuj czerwonym kolorem kontur serca
Cel: utrwalanie wymowy głoski cz w nagłosie wyrazów wielosylabowych.Przeczytaj co jest napisane na poszczególnych gałązkach choinek od czubka po najniższą gałąź
Cel: utrwalanie wymowy głoski cz w nagłosie wyrazów wielosylabowych.Przeczytaj zaczynając od najwyższego schodka co jest napisane na kolejnych.
Moja Promotor na studiach mawiała często „Logopeda musi być omnibusem. Nigdy nie przestawajcie szukać wiedzy. Nie ma dwóch identycznych pacjentów”. Wydawać by się mogło, że przecież wszystkie publikacje, zarówno te naukowe, jak i popularne, przeznaczone dla logopedów, podają pewne schematy diagnozy i procesu terapii systematyzując procedurę postępowania w przypadku seplenienia prostego, bocznego, rotacyzmu, jąkania etc. Tymczasem każdy praktyk wie, że owszem, są standardy postępowań, ale nie raz nijak się one mają, gdy siedzimy w gabinecie z dzieckiem z dysfunkcjami sprzężonymi. Ba! Nijak się mają, gdy rodzic przedstawia nam opinię PPP, która zamiast wytyczyć drogę postepowania, jedynie określa problemy zauważone przez zespół orzekający. Sytuacja niewesoła, bo rodzic przyszedł do logopedy, a tu i pedagog i psycholog i terapeuta SI by się przydali. Od czego więc zacząć?
© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka
Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?
Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.