Cel: Utrwalanie wymowy głosek szumiących – ćwiczenia dykcji, różnicowanie wymowy głosek trzech szeregów.1. Przeczytaj lub powtarzaj (po dwa wersy) wiersze o żabach i sznurowadłach.2. Wyjaśnij własnymi słowami, jak rozumiesz sformułowania (związki frazeologiczne) „zalewać się żółcią” i „szukać dziury w całym”.3. Wykonaj w ramce ilustrację do wybranego wiersza.
Cel: Utrwalanie i kontrola wymowy głosek szeregu szumiącego w mowie – dialog spontaniczny.
Gdy świat stanął na głowie, okazało się, że taka sytuacja ma swoje dobre strony. Oglądamy na zdjęciach przejrzyste kanały Wenecji, gdzie powróciły ryby, a nasze rodzime sarny i jelenie postanowiły wyjadać skrzętnie posadzone na miejskich skwerach bratki i stokrotki :)
Osoby niepełnosprawne intelektualnie komunikują się na miarę swoich możliwości psychofizycznych. Dowiedz się, w jaki sposób niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym wpływa na rozwój komunikacji. Poznaj możliwości poznawcze, społeczne i językowe dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym. W artykule m.in.:• Jaki jest rozwój umiejętności poznawczych dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniuumiarkowanym?• Jakie są możliwości komunikacyjne osoby niepełnosprawnej intelektualnie w stopniu umiarkowanym?
Drodzy moi, wiemy doskonale jaką mamy sytuację w kraju i co dzieję się na świecie, nie ma co tu zastanawiać się czy warto otwierać w tym czasie gabinety, odpowiedź myślę że każdy z nas zna doskonale i wie co robić. Sytuacja jest niewesoła (eufemistycznie rzecz ujmując) i dlatego wymusza ona na wszystkich szukanie nowych rozwiązań, by kolejne tygodnie nie były „stracone” dla terapii logopedycznych, zajęć pedagogicznych etc.
Wiadomo, że w sytuacjach kryzysowych, Polak potrafi! Na pytane, czy się da - odpowiadam zdecydowanie, że tak! Rok temu zaczęłam prowadzenie konsultacji online dla tych, którzy z przeróżnych względów wziąć osobistego udziału w spotkaniu nie mogli. Wystarczył komputer z kamerą, mikrofon i prosty komunikator internetowy. Siadałam ja, pacjent o umówionej godzinie i konsultacja się odbywała. Materiały do pracy przesyłałam mailem rodzicom. Tak pracowałam zanim jeszcze wybuchła epidemia. A teraz?
Mowa bezdźwięczna jest ważnym zagadnieniem w praktyce logopedycznej. Charakteryzuje się szerokim spektrum objawów. Rejestrujemy ją w wypowiedziach, w pisaniu i czytaniu. Proces korygowania tej nieprawidłowości realizacji spółgłosek dźwięcznych ma odmienną i precyzyjnie określoną metodykę postępowania. Zapraszamy do lektury! Przygotowane przez nas opracowanie na temat mowy bezdźwięcznej dedykowane jest przede wszystkim naszym młodszym kolegom i koleżankom rozpoczynającym pracę w zawodzie logopedy. Przedstawione zagadnienia teoretyczne oraz propozycje ćwiczeń stanowią tylko pewien wstęp do zagadnienia. Mamy nadzieję, że będzie to materiał przydatny w procesie usprawniania dzieci, inspirujący praktyków do samodzielnych kreatywnych rozwiązań oraz zgłębiania literatury przedmiotu.
1. Wyraźne mówienie to buzi ćwiczenie
Na etapie utrwalania realizacji głosek dźwięcznych obrazki i etykiety z ćwiczeń 10 i 11 można wykorzystać do gry w memory obrazkowe, wyrazowe lub obrazkowowyrazowe. Należy jedynie skopiować podwójne komplety obrazków lub etykiet.
O współpracy z rodzicem już kiedyś było, to nie jest nowy temat. Tym razem jednak bez zbędnego słów potoku, praktycznie ułożony Kontrakt logopedy z rodzicami. Zapraszam do lektury i wykorzystania gotowego dokumentu.
Mamy przyjemność poinformować Państwa, że uruchomiliśmy zapisy na I Ogólnopolską Konferencję Logopedyczną „Zaburzenia funkcji oralnych – warsztat pracy logopedy”, która odbędzie się 27 marca w Warszawie.
Pytanie: Jakie ćwiczenia stosować u pacjenta po podcięciu wędzidełka?
Pytanie: Od czego zacząć terapię u pacjenta, który zamienia szereg syczący i szumiący na ciszący?
• Poznasz najważniejsze elementy drogi słuchowej• Dowiesz się, co to są funkcje słuchowe• Poznasz cechy dźwięków• Dowiesz się, co to jest lateralizacja słuchowa• Dowiesz się, co to jest uwaga słuchowa• Dowiesz się, co to jest pamięć słuchowa• Dowiesz się, jak rozwija się świadomość fonologiczna
© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka
Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?
Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.