Czy nauczyciel logopeda (pełny etat), pedagog specjalny 1/2 etatu oraz pedagog 1/2 etatu realizują godziny dostępności?
W tym szkoleniu zachęcamy logopedów i nauczycieli do wglądu w siebie, oceny swoich zasobów i refleksji nad własnym stanem psychicznym związanym z wykonywaną pracą. Przedstawiciele zawodów wymagających stałego kontaktu z drugim – często będącym w potrzebie i prezentującym trudne zachowania – człowiekiem, są szczególnie narażeni na wypalenie zawodowe.
Zapraszamy do wysłuchania szkolenia autorstwa Katarzyny Płuski. Zachęcamy do zapoznania się z notatkami załączonymi w formie pliku PDF.
Czy w okresie wakacji dyrektor przedszkola może oddelegować osobę zatrudnioną jako logopeda posiadającą kwalifikacje nauczyciela wychowania przedszkolnego do prowadzenia zajęć opiekuńczo-wychowawczo-dydaktycznych (dyżur w grupie zgodnie z wymiarem czasu pracy logopedy)?
Zapraszamy do wysłuchania szkolenia pt. „Czas pracy i urlop wypoczynkowy nauczyciela logopedy” autorstwa radcy prawnego, specjalisty prawa oświatowego Michała Kowalski. Specjalista wyjaśnia m.in.:
Czy nauczyciel logopeda, który ma uprawnienia do prowadzenia zajęć metodą terapii słuchowej (zatrudniony w szkole podstawowej), może prowadzić zajęcia z przedszkolakami (z innej placówki) bez umowy o pracę?
Jak wyliczyć urlop logopedy zatrudnionego w przedszkolu od 1 listopada 2023 roku na 5/22 etatu? Nauczyciel ma pracować 3 dni w tygodniu. Zapraszam do zapoznania się z konkretnymi wytycznymi, przepisami i postępowaniem krok po korku przy wyliczaniu urlopu nauczyciela logopedy!
Czy nauczyciel logopeda (pensum 22) zatrudniony w szkole podstawowej - realizujący obowiązki w oddziałach przedszkolnych tej szkoły - może skorzystać z podwyższenia pensum na podstawie art. 42 ust. 4a Karty Nauczyciela?
Nauczyciel zatrudniony w szkole podstawowej realizuje pensum 18/18. Dodatkowo realizuje godziny specjalistyczne w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej z logopedii, z pensum 22 jako nadgodziny. Z jakiego pensum powinnam wypłacać stawkę za nadgodzinę - z 18 takich jak ma cały etat czy z 22 ponieważ nadgodziny realizuje typowo z logopedii?
Czy nauczyciel logopeda mający łączone pensum 16 h logopedii i 7,5 h z wychowania przedszkolnego jest uprawniony do dodatku funkcyjnego za wychowawstwo? Czy dodatek takowy przysługuje również nauczycielowi współorganizującemu kształcenie w grupie przedszkolnej?
Co to są badania przesiewowe? Jak zorganizować pracę w placówce oświatowej w pierwszych dniach roku szkolnego? Ile czasu możemy przeznaczyć na wykonywanie badań przesiewowych? W jakiej formie przekazać rodzicowi wynik naszych obserwacji w trakcie „przesiewówki”? Czy możemy wykonać badanie przesiewowe nie mając zgody rodzica? Z jakich formularzy najlepiej skorzystać? Jak wykonać badania przesiewowe w żłobku?
Czy rewalidację językową dla dziecka z afazją może prowadzić logopeda, który nie posiada uprawnień z żadnej pedagogiki specjalnej?
Nauczyciel jest zatrudniony w publicznym przedszkolu na 7 godz./tyg. jako logopeda. Ile urlopu wypoczynkowego mu przysługuje w ciągu roku szkolnego?
Czy nauczyciel logopeda zatrudniony w przedszkolu publicznym, poza wykształceniem logopedycznym i wykształceniem pedagogicznym, musi posiadać wykształcenie /studia lub studia podyplomowe/ z wychowania przedszkolnego?
W codziennym życiu zewsząd otaczają nas wysokie technologie. Coraz częściej sięgamy po nie również w edukacji i terapii. Niejednokrotnie nauczyciele, specjaliści i terapeuci zaczynają poszukiwać nowych dróg i metod prowadzenia zajęć. Chętnie sięgają po nowoczesne technologie po to, aby zajęcia miały bardziej atrakcyjną formę. W ostatnim czasie z konieczności niezwykle popularna stała się terapia logopedyczna w formie spotkań zdalnych. W środowisku logopedycznym zauważa się coraz więcej specjalistów, którzy zaczęli korzystać z technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK), aby świadczyć swoje usługi terapeutyczne na odległość, wspomagać rozpoczęte działania czy utrwalać efekty dotychczasowej terapii gabinetowej. Zatem mitem staje się podejście, iż zdalna terapia logopedyczna nie jest możliwa.
Obserwuję od kilku lat w moim środowisku zawodowym coraz częstsze używanie terminu „roszczeniowi rodzice”. Sformułowanie to ma zdecydowanie pejoratywny charakter. Używa się go na określenie trudnej relacji lub rozmowy z rodzicami mającymi, zdaniem logopedy, nieuzasadnione lub nadmierne oczekiwania. Zwykle taka rozmowa ma burzliwy przebieg i kończy się wysokim poziomem stresu po obydwu stronach. Cechą charakterystyczną takiej rozmowy jest język żądań i oczekiwań rodziców.
© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka
Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?
Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.