Aktualny

Podsumowanie pracy logopedy w I semestrze roku szkolnego w placówce oświatowej – przykładowy arkusz sprawozdania z zajęć logopedycznych

Dorota Dudzińska

Autor: Dorota Dudzińska

Dodano: 15 stycznia 2025
Podsumowanie pracy logopedy

Koniec pierwszego semestru roku szkolnego w przedszkolu lub szkole podstawowej to czas podsumowań. Także logopedzi przygotowują wtedy dokument, w którym opisują po krótce przebieg swojej dotychczasowej pracy. Podsumowanie pracy logopedy w I semestrze roku szkolnego powinno zawierać podstawowe informacje na temat podejmowanych działań, sposobu organizacji pracy z uczniami oraz jej efektów.

Z artykułu dowiesz się:

  • Jak może wyglądać dokument „Podsumowanie pracy logopedy w I semestrze roku szkolnego”?
  • Jakie informacje warto zawrzeć w podsumowaniu semestralnym?

Podsumowanie pracy logopedy w I semestrze roku szkolnego w placówce oświatowej – przykładowy arkusz sprawozdania z zajęć logopedycznych

Podsumowanie pracy logopedy w I semestrze roku szkolnego

W dokumencie podsumowującym pracę logopedy w I semestrze roku szkolnego warto zawrzeć informacje o:

  • przebiegu badań przesiewowych, np. jakich grup lub klas dotyczyły, w jakim okresie zostały wykonane, ilu uczniów zakwalifikowano do terapii logopedycznej,
  • formie kontaktu z rodzicami, np. opisy wyników badań przesiewowych, zgody na udział dziecka w terapii logopedycznej, ustalenie terminu spotkań terapeutycznych,
  • formie prowadzonych zajęć z logopedii (indywidualne/w parach/grupowe/on-line),
  • czasie trwania spotkań z uczniami,
  • częstotliwości spotkań z uczniami (np. raz w tygodniu),
  • diagnozach – rodzajach zaburzeń stwierdzonych u uczniów, np. opóźniony rozwój mowy, seplenienie międzyzębowe, niepłynność mowy,
  • ogólnych postępach terapii, np. zaangażowanie uczniów w ćwiczenia, przygotowanie do zajęć, obecność, jakość współpracy z rodzicami i wychowawcą, liczba uczniów kończących terapię logopedyczną z końcem semestru,
  • wnioski do dalszej pracy.

W podsumowaniu może także znaleźć się opis innych niż jedynie diagnostyczne i terapeutyczne działań podejmowanych przez logopedę. Zaliczyć można do nich m.in.:

  • prowadzenie zajęć logorytmicznych (np. dla oddziału przedszkolnego),
  • organizacja konkursu logopedycznego,
  • przeprowadzenie prelekcji dla rodziców lub grona pedagogicznego,
  • doposażenie gabinetu logopedycznego,
  • prowadzenie obserwacji jakość komunikacji dzieci i sprawności ich narządu żucia (np. w stołówce).
Autor: Dorota Dudzińska
Dorota Dudzińska

Autor: Dorota Dudzińska

Neurologopeda, terapeuta ręki, oligofrenopedagog, hipoterapeuta. Pracuje przede wszystkim z dziećmi (w wieku żłobkowym, przedszkolnym i szkolnym). Chętnie łączy formy terapii (np. hipoterapia i logopedia, terapia ręki i logopedia), ceni holistyczne podejście do terapii podopiecznego. Pasjonatka w zawodzie z dużym doświadczeniem w pracy z dziećmi z dyslalią, opóźnionym rozwojem mowy, oligofazją i z całościowym zaburzeniem rozwoju. Redaktor merytoryczna recenzowanego czasopisma Strefa Logopedy.

ROLA MUZYKI W ROZWOJU I TERAPII MOWY DZIECKA

ROLA MUZYKI W ROZWOJU I TERAPII MOWY DZIECKA
Sprawdź »