PODSUMOWANIE MIESIĄCA - GRUDZIEŃ 2022 R.
Zobacz o czym pisaliśmy i jakie materiały dodaliśmy na stronę internetową w grudniu! Od teraz zaczynamy nowy cykl - co miesiąc będziemy robić specjalne zestawienie dla naszych Czytelników. Dzięki temu łatwo można odnaleźć ostatnie informacje z naszej strony! »
Czy [r] gardłowe może być uznawane za normatywne?
Jestem wychowawcą w oddziale przedszkolnym i jednocześnie logopedą po studiach podyplomowych. Ostatnio mama mojego ucznia powiedziała mi, że syn jest po terapii logopedycznej, ale "r" będzie wymawiał gardłowo. Pani logopeda powiedziała, że taki będzie jego urok, ponieważ trudno było im wywołać dziąsłowo. Moja koleżanka z pracy, również logopeda powiedziała mi, że teraz jest to dopuszczalne, mnie uczono inaczej. Chyba, że coś mi umknęło, ale jestem po studiach podyplomowych, a to nie to samo co pięcioletnie studia logopedyczne. Proszę o odpowiedź w tej kwestii, czy zachęcać mamę do ćwiczeń czy rzeczywiście zostawić tak jak jest realizowane? »
Szkolenie "Dziecko z rozszczepem podniebienia i/ lub wargi u logopedy – od czego zacząć?"
Zapraszamy do obejrzenia i wysłuchania szkolenia pt. „Dziecko z rozszczepem podniebienia i/ lub wargi u logopedy – od czego zacząć?” autorstwa dr Agnieszki Banaszkiewicz. Prowadząca w przystępny sposób prezentuje bardzo przydatną i obszerną wiedzę na temat diagnozy i terapii mowy dzieci z rozszczepami. W trakcie werbinaru słuchacz pozna odpowiedzi m.in. na pytania: Jakie są typy rozszczepów? Jak typ rozszczepu wpływa na jakość mowy? Jak wygląda plan działań medycznych w przypadku rozszczepów? Jakie inne problemy zdrowotne są charakterystyczne dla osób z rozszczepem? Jak poszczególne operacje i zabiegi wpływają na możliwości rozwoju mowy? Czym charakteryzuje się mowa osoby po operacji zamknięcia szczeliny rozszczepu? Jakie działania terapeutyczne należy podjęć w pracy z pacjentami? W jaki sposób planować terapię? Jakie obierać cele etapów terapii? »
Niepełnosprawność intelektualna: Charakterystyka mowy dziecka z łagodnym zaburzeniem rozwoju intelektualnego
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim, niski poziom stymulacji środowiskowej, a może samoistne opóźnienie w rozwoju mowy? Co wyróżnia spośród innych zaburzeń zaburzenie mowy określane oligofazją? »
NUMER GRUDNIOWY: DZIECKO Z AFAZJĄ ROZWOJOWĄ/DLD W OBLICZU SZKOLNEJ RZECZYWISTOŚCI
Mamy wielką przyjemność przedstawić problematykę zaburzenia mowy u dzieci z niedokształceniem mowy o typie afazji/ zaburzeniem językowym/DLD. Temat ciekawy, szeroki, wzbudzający dyskusje np. związane ze zróżnicowaną terminologią, niełatwą diagnozą i terapią, trudnościami edukacyjnymi oraz optymalnymi formami pomocy tym dzieciom w szkole. W grudniowym numerze czasopisma „Strefa Logopedy” skupiamy się jednak na tym, co podstawowe dla psychiki dziecka, czyli na jego uczuciach. Dlatego treść czasopisma ma „nachylenie” psychologiczne i jest kierowana do logopedów, psychologów, nauczycieli, wychowawców i rodziców. »
- « pierwsza
- «
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- »
- ostatnia »