ZABURZONY ROZWÓJ MOWY I KOMUNIKACJI NA SKUTEK URAZU CZASZKOWO-MÓZGOWEGO. STUDIUM PRZYPADKU

Katarzyna  Rogozińska

Autor: Katarzyna Rogozińska

Dodano: 28 kwietnia 2023

Z uwagi na wypadek, który miał miejsce w 2012 r., opisywany pacjent otrzymał orzeczenie o niepełnosprawności – stopień znaczny z oznaczeniem 10-N. Ustawa z 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej zalicza do tego punktu choroby neurologiczne: w tym udar mózgu, guzy centralnego układu nerwowego, choroby zapalne, obwodowe, choroby pozapiramidowe, choroby rdzenia kręgowego oraz uszkodzenia nerwów czaszkowych i obwodowych o różnej etiologii.

Pozostało jeszcze 98% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w prowadzeniu skutecznej terapii logopedycznej, nawet w bardzo skomplikowanych przypadkach
  • atrakcyjne graficznie materiały – gry, historyjki obrazkowe, scenariusze i karty pracy
  • dostęp do E-szkoleń
  • zaproszenia na certyfikowane webinaria
  • dostęp do E- mailowej poradni – konsultacje z doświadczonym logopedą
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Katarzyna  Rogozińska

Autor: Katarzyna Rogozińska

logopeda, terapeuta AAC, oligofrenopedagog, kynoterapeuta, filolog. Autorka bajek logopedycznych, artykułów i książek dla dzieci: ,,Jestem Lili” (książka służy m.in.do pracy metoda AAC), ,,Kowidiusz XIX i jego podboje". Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego. Specjalizuje się w diagnozie i terapii logopedycznej dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Wykonuje diagnozy różnicowe opóźnionego rozwoju mowy (ORM) na autorskim narzędziu diagnostycznym, diagnozy kompetencji komunikacyjnych. Obejmuje opieką metodyczną placówki terapeutyczne, specjalne i rodziny. Dodatkowo prowadzi warsztaty i grupy wsparcia dla rodziców oraz szkolenia w placówkach oświatowych. Na co dzień zajmuje się diagnozowaniem pacjentów, stymulowaniem rozwoju mowy, wprowadzaniem wspomagających i alternatywnych metod komunikacji oraz usprawnianiem aparatu mowy. Obecnie pracuje jako nauczyciel logopeda w przedszkolu specjalnym, specjalista AAC w ośrodku dla osób niepełnosprawnych, szkoleniowiec w przedszkolach i szkołach.
Słowa kluczowe:
zaburzenia mowy

„TO, ŻE MILCZĘ, NIE ZNACZY, ŻE NIE MAM NIC DO POWIEDZENIA”. KOMUNIKACJA WSPOMAGAJĄCA I ALTERNATYWNA (AAC)

„TO, ŻE MILCZĘ, NIE ZNACZY, ŻE NIE MAM NIC DO POWIEDZENIA”. KOMUNIKACJA WSPOMAGAJĄCA I ALTERNATYWNA (AAC)
Sprawdź »