Teoria: ZABURZENIA MOWY W ZESPOLE MÓŻDŻKOWYM

Urszula  Ciszewska-Psujek

Autor: Urszula Ciszewska-Psujek

Dodano: 28 kwietnia 2023

Móżdżek jest częścią mózgowia, która odpowiada za koordynację ruchową, równowagę, napięcie mięśni, uczenie się zachowań motorycznych oraz decyduje o płynności i precyzji ruchów dowolnych. Otrzymuje informacje z narządów ruchu, skóry, narządów wzroku, słuchu, równowagi, z okolicy ruchowej kory mózgu oraz z ośrodków ruchowych rdzenia kręgowego (Bochenek, Reicher 2014, s. 211, por. Kozubski, Liberski, 2006, s. 20, 22, por. Ciszewska-Psujek 2014, s. 240, 2014/2015, s. 73).

Pozostało jeszcze 99% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w prowadzeniu skutecznej terapii logopedycznej, nawet w bardzo skomplikowanych przypadkach
  • atrakcyjne graficznie materiały – gry, historyjki obrazkowe, scenariusze i karty pracy
  • dostęp do E-szkoleń
  • zaproszenia na certyfikowane webinaria
  • dostęp do E- mailowej poradni – konsultacje z doświadczonym logopedą
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Urszula  Ciszewska-Psujek

Autor: Urszula Ciszewska-Psujek

doktor nauk humanistycznych w specjalności językoznawstwo, absolwentka filologii polskiej na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim i logopedii z audiologią na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej, glottodydaktyk i logopeda, pracuje w Szkole Języka i Kultury Polskiej KUL, w której zajmuje się nauczaniem języka polskiego jako obcego, drugiego, odziedziczonego oraz szkoleniem nauczycieli języka polskiego jako obcego; jako logopeda prowadzi badania wśród osób, które utraciły kompetencje językowe na skutek uszkodzeń lub chorób OUN; jest autorką kilkunastu publikacji dotyczących zaburzeń mowy, utraty kompetencji językowej i komunikacyjnej, programowania języka i problemów związanych z jego przyswajaniem lub uczeniem się.
Słowa kluczowe:
zaburzenia mowy

„TO, ŻE MILCZĘ, NIE ZNACZY, ŻE NIE MAM NIC DO POWIEDZENIA”. KOMUNIKACJA WSPOMAGAJĄCA I ALTERNATYWNA (AAC)

„TO, ŻE MILCZĘ, NIE ZNACZY, ŻE NIE MAM NIC DO POWIEDZENIA”. KOMUNIKACJA WSPOMAGAJĄCA I ALTERNATYWNA (AAC)
Sprawdź »