WYBRANE METODY TERAPII JĄKANIA U DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM

Dodano: 28 grudnia 2023

Logopedyczna terapia jąkania w wypadku małego dziecka wspiera naturalne procesy remisji, lecz nie może zapewnić każdemu całkowitego ustąpienia objawów. W procesie diagnozy możliwe jest natomiast ustalenie czynników rokujących pozytywnie oraz negatywnie, warunkujących remisję. Im wyższy jest poziom zaniepokojenia dziecka i/lub rodziców oraz im liczniejsze są pozostałe czynniki ryzyka utrwalenia się jąkania, tym silniejsze są wskazania do podjęcia terapii. Należy ją podjąć także wówczas, gdy dziecko nie zdradza objawów zaniepokojenia jąkaniem, ale poziom zaniepokojenia rodziców jest wysoki.

Pozostało jeszcze 99% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto a otrzymasz m.in.:

• praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w prowadzeniu skutecznej terapii logopedycznej, nawet w bardzo skomplikowanych przypadkach
  • atrakcyjne graficznie materiały – gry, historyjki obrazkowe, scenariusze i karty pracy
  • dostęp do E-szkoleń
  • zaproszenia na certyfikowane webinaria
  • dostęp do E- mailowej poradni – konsultacje z doświadczonym logopedą
Sprawdź ofertę »

Adres e-mail: