KLUCZOWA ROLA RODZICÓW W TERAPII JĄKANIA DZIECI. JĄKANIE OKIEM PSYCHOLOGA

Aleksandra  Jastrzębowska-Jasińska

Autor: Aleksandra Jastrzębowska-Jasińska

Dodano: 29 grudnia 2023

W terapii jąkania, szczególnie dzieci w wieku przedszkolnym, zwraca się uwagę na to, jak znaczącą rolę odgrywają rodzice. Biorąc udział w terapii pośredniej, mogą zaangażować się w terapię dziecka, zrozumieć jego trudności i problem, z którym się mierzy, a także wspierać je na co dzień poprzez własne interakcje, komunikację i umiejętności wychowawcze oraz postawy. Rodzice mają największą rolę w procesie ustępowania lub utrwalania się jąkania u dziecka. Dlatego tak ważne jest angażowanie ich w pracę na rzecz dobra dziecka, ale także własnej zmiany. Wzmocniony i świadomy rodzic to gwarancja sukcesu terapeutycznego dziecka. Terapeuta powinien zadbać o zasoby, regulację i kompetencje rodzica, tak by mógł on skutecznie realizować się we własnym rodzicielstwie i wspierać swoje dziecko. Bez dbałości o własne zasoby, na tzw. wyczerpaniu, może być to niezwykle trudne.

Pozostało jeszcze 98% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w prowadzeniu skutecznej terapii logopedycznej, nawet w bardzo skomplikowanych przypadkach
  • atrakcyjne graficznie materiały – gry, historyjki obrazkowe, scenariusze i karty pracy
  • dostęp do E-szkoleń
  • zaproszenia na certyfikowane webinaria
  • dostęp do E- mailowej poradni – konsultacje z doświadczonym logopedą
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Aleksandra  Jastrzębowska-Jasińska

Autor: Aleksandra Jastrzębowska-Jasińska

– uzyskała tytuł doktora nauk społecznych w dyscyplinie psychologii, neurologopedka kliniczna, psycholożka, pedagożka specjalna, providerka treningu słuchowego Safe and Sound Protocol. W obszarze logopedii specjalizuje się w terapii miofunkcjonalnej i terapii jąkania prowadząc diagnozę i terapię dzieci, młodzieży i dorosłych. Właścicielka Artysta Mowy - Centrum Terapii i Rozwoju. Twórczyni Programu Całościowej Zintegrowanej Aktywności Dzieci CZADⓒ wspierającego odporność psychiczną u dzieci i rodziców, będącego również programem terapeutycznym jąkania dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Autorka licznych publikacji naukowych, wykładowczyni akademicka. Swoje zainteresowania naukowe koncentruje wokół: jąkania, terapii miofunkcjonalnej, wspierania odporności psychicznej, teorii przywiązania, teorii poliwagalnej, radzenia sobie ze stresem oraz pracy z ciałem.
Słowa kluczowe:
terapia jąkania

„TO, ŻE MILCZĘ, NIE ZNACZY, ŻE NIE MAM NIC DO POWIEDZENIA”. KOMUNIKACJA WSPOMAGAJĄCA I ALTERNATYWNA (AAC)

„TO, ŻE MILCZĘ, NIE ZNACZY, ŻE NIE MAM NIC DO POWIEDZENIA”. KOMUNIKACJA WSPOMAGAJĄCA I ALTERNATYWNA (AAC)
Sprawdź »