Polecenie: Wybierz, który wyraz nie pasuje do pozostałych. Nazwij kategorię, do której należą pozostałe przedmioty.
Polecenie: Posłuchaj fragmentu wiersza J. Brzechwy „Na straganie” i naciśnij dzwonek naciskowy, uderz w bębenek lub podnieś rękę za każdym razem, kiedy usłyszysz nazwę warzywa. Ile nazw warzyw było w tekście?
Polecenie: Teraz wspólnie będziemy nazywać różne części ciała. Pokazuj je razem ze mną i nazywaj. Np. To jest głowa. To jest oko. To jest ucho. (Takie postepowanie jest elementem wychowania słuchowego). Następnie części ciała możemy wskazywać na lalce, misiu. A teraz posłuchaj, którą część ciała wymienię, powtórz usłyszany wyraz i pokaż odpowiednią część ciała.
Polecenie (ćw. słuchowe): Nazwij części ciała przedstawione na obrazku. Posłuchaj, jaki wyraz wypowiem i powtórz go albo wskaż na obrazku.
Polecenie (ćwiczenie słuchowe, zajęcia grupowe): Ta zabawa wymaga skupienia! Posłuchaj poleceniai wykonaj zadanie.
Polecenie: Posłuchaj zdań i odpowiedz, czy zdanie jest prawdziwe, czy fałszywe.
Polecenie 1 (ćw. słuchowe): Przyjrzyj się obrazkom i nazwij części garderoby. Posłuchaj, którą część garderoby wypowiem, i wskaż ją na obrazku.
Gra „Piotruś” – gra dla 2–4 osób, zawierająca 19 kart – 9 par i jedną kartę bez pary – „Piotrusia”
Polecenie: Wytnij meble i urządź pokój według usłyszanej instrukcji. Sugerowana jest zamiana ról i układanie obrazka według własnego pomysłu.
CZĘŚĆ I. Podstawowe informacje dotyczące słuchu – fizjologia i patologia słyszenia, klasyfikacje uszkodzeń słuchu, objawy niedosłuchu
Zajęcia logopedyczne, zgodnie z § 6 ust. 2 pkt 5 rozporządzenia w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej są zajęciami specjalistycznymi. Zgodnie z § 16 ust. 1 przywołanego rozporządzenia godzina zajęć specjalistycznych, w tym logopedycznych trwa 45 minut, przy czym możliwe jest prowadzenie tych zajęć w czasie dłuższym lub krótszym niż 45 minut, z zachowaniem ustalonego dla ucznia łącznego tygodniowego czasu tych zajęć, jeżeli jest to uzasadnione potrzebami ucznia.
Zapraszam do zapoznania się z materiałem
Z artykułu dowiesz się, jakie mechanizmy odpowiadają za powstanie mowy i jak prawidłowo używać głosu. Dowiesz się też, jakie funkcje pełnią poszczególne narządy mowne, co kryje się w głosie poza treścią i jak możesz wykorzystać prozodyczne elementy kodu językowego. Poznasz zasady bezpiecznego używania głosu.
© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka
Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?
Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.