Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w nagłosie sylab otwartych.Polecenie:1. Dzieci w przedszkolu bawiły się klockami. Przeczytaj na nich sylaby.2. Pokoloruj klocki.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w nagłosie sylab.Polecenie: Znajdź na obrazku 16 sylab, otocz pętlą i przeczytaj.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” między samogłoskami.Polecenie:1. Przeczytaj sylaby na ptaszkach, a potem na budkach.2. Połącz ptaszki i budki z takimi samymi sylabami, a potem przeczytaj utworzone pary
Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w wygłosie sylab.Polecenie:1. Jesteś pilotem. Od słowa „start” łącz kropki na pasie startowym i przedłużaj fonację danej samogłoski do miejsca, gdzie samolot odrywa się od ziemi. Od „sz” łącz kropki i przedłużaj wymowę głoski szszsz…..2. Przeczytaj sylaby na samolotach.3. Pokoloruj samoloty.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w nagłosie wyrazów.Polecenie:1. Nazwij prawidłowo obrazki.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w nagłosie wyrazów.Polecenie:1. Nazwij obrazki, a potem przeczytaj wyrazy w jabłuszku.2. Połącz kolorowymi liniami wyrazy o takim samym znaczeniu.3. Obrysuj zielonym kolorem kontur jabłuszka.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w nagłosie wyrazów.Polecenie:1. Przeczytaj co jest napisane na poszczególnych poziomach piramid, zaczynając od czubka.2. Policz sylaby w wyrazach.3. Który z wyrazów ma mniej sylab niż pozostałe?
Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w śródgłosie wyrazówPolecenie:1. Nazwij prawidłowo obrazki.
Cel: Utrwalenie wymowy głoski „sz” w śródgłosie wyrazów.Polecenie: Znajdź ukryte obrazki i nazwij je.
Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w wygłosie wyrazów.Polecenie:1. Nazwij obrazki.
Cel: Utrwalenie wymowy głoski „sz” w wygłosie sylab i wyrazów.Polecenie:1. Odszukaj po trzy gruszki z taką samą sylabą, przeczytaj, a potem pokoloruj:asz – na zielono, esz – na czerwono, osz – na żółto, usz – na różowo, ysz – na pomarańczowo, isz – na żółto-czerwono
Zapraszam do zapoznania się z zapowiedzią numeru
Bingo – owoceGra świetnie sprawdza się na zajęciach grupowych, ale można w nią również grać podczas zajęć indywidualnych – uczeń i logopeda. Grę można wykorzystać dla dzieci młodszych (wersja obrazkowa) i starszych (wersja z napisami), które opanowały umiejętność czytania. Jeśli dziecko prezentuje trudności w zakresie słuchowego rozpoznawania wyrazów, grę warto poprzedzić ćwiczeniami z wykorzystaniem obrazków i trenować identyfikację wyrazów w mniejszych zestawach 3–4elementowych, stopniowo zwiększając ich liczbę.
Polecenie: Posłuchaj zdań, które przeczytam, i policz, ile wyrazów usłyszałeś. Pokoloruj tyle płatków na kwiatku, ile wyrazów było w zdaniu. (Propozycja innych aktywności wykonywanych podczas liczenia wyrazów w zdaniu: odcinanie kawałków papieru/nawlekanie koralików lub makaronów/ rysowanie kresek prostych, ukośnych.)
Polecenie: Posłuchaj i uzupełnij listę zakupów.
© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka
Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?
Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.