Cel: utrwalanie wymowy głoski cz w nagłosie wyrazów.1. Nazwij obrazki lub powtórz.2. Przeczytaj wyrazy w serduszku.3. Połącz kolorową linią wyrazy o takim samym znaczeniu.4. Obrysuj czerwonym kolorem kontur serca
Cel: utrwalanie wymowy głoski cz w nagłosie wyrazów.1. Do cząstek wyrazów w górnych trójkątach dołącz sylaby cza, cze, czo, czu, czy, a następnie zapisz utworzony wyraz w dolnym trójkącie według wzoru.2. Przeczytaj lub powtórz jakie powstały wyrazy
Cel: utrwalanie wymowy głoski cz w wygłosie sylab i wyrazów.Odszukaj po cztery jabłka z taką samą sylabą, przeczytaj i pokoloruj:acz – na zielonoecz – na czerwonoocz – na żółtoucz – na różowoycz – na pomarańczowoicz – na żółto – czerwono
Cel: utrwalanie wymowy głoski cz w wygłosie sylab.1. Jesteś kierowcą wyścigówek. Od słowa „start” łącz kropki i przedłużaj fonację danej samogłoski aż do mety gdzie zakończysz wymową głoski cz.2. Pokoloruj auta.
Cel: utrwalenie wymowy głoski cz między samogłoskami.1. Przeczytaj lub powtórz sylaby na gwiazdkach.2. Przeczytaj lub powtórz sylaby na rakietach rozpoczynając od dołu.3. Pokoloruj gwiazdki i kontury rakiet na różne kolory.4. Zdecyduj, do której gwiazdki dana rakieta doleci i połącz je linią.5. Zapisz na czubku każdej rakiety litery z gwiazdki i przeczytaj je lub powtórz.6. Odszukaj na rakietach i przeczytaj sylaby : aczo, uczę, ecza, yczu, ocze, icza.
Cel: utrwalanie wymowy głoski cz między samogłoskami.Dzieci wybrały się na grzybobranie do magicznego lasu. Haneczka będzie zbierała grzyby, które mają kapelusze trójkątne, a Czarek półkoliste .
Zapraszamy na szkolenie! Prezentacja składa się z 3 części. Prowadzi je pani Alicja Melon.
Do każdej karty pracy zamieszczamy karty odpowiedzi. Przydatne będą dla logopedów i innych specjalistów, nauczycieli oraz rodziców, to jest tych wszystkich osób, które wspomagając rozwój mowy i języka dziecka z SLI, poszukują materiałów do terapii. Dołączenie do każdego ćwiczenia karty odpowiedzi daje także samemu dziecku możliwość samodzielnej pracy z natychmiastowym sprawdzeniem trafności rozwiązania. Karty odpowiedzi mają także walor dydaktyczny. Dziecko poprzez ich zastosowanie uczy się i utrwala nabywane umiejętności językowe.
Terminologia dotycząca specyficznych zaburzeń językowych SLI jest tematem bardzo kontrowersyjnym w środowisku logopedycznym. Wiele osób ma trudności z interpretacją tych zbliżonych, a jednocześnie różniących się od siebie terminów.
Publikacja dotyczy dzieci, które:
Adresowana jest do logopedów i innych specjalistów, nauczycieli i rodziców, którzy poszukują gotowych materiałów, pomysłów i inspiracji do terapii dziecka z SLI.
Karta ćwiczeń „Zagadki”to ćwiczenia deklinacji. Dotyczy tworzenia mianownika rzeczowników wszystkich trzech rodzajów z innych przypadków niż mianownik. Ćwiczy umiejętność rozumienia nazwy na podstawie brzmienia jej określenia wyrażonego przymiotnikiem.
Karty ćwiczeń „Moi koledzy lubią sport”,obok ćwiczeń fleksyjnych, zawierają także ćwiczenia bazujące na kojarzeniu słów pokrewnych poprzez podobieństwo ich brzmienia.
Karta ćwiczeń „Sześć słów wystarczy” to ćwiczenia tworzenia wypowiedzi i umiejętności definiowania za pomocą sześciu słów. Takie ograniczenie wymusza od dziecka wybranie cech najistotniejszych do opisu danego zjawiska. Uczy formułowania wypowiedzi. Można w tym ćwiczeniu pozwolić dziecku na użycie od pięciu do siedmiu słów.
© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka
Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?
Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.