Kłopotliwe końcówki
Karta ćwiczeń „Kłopotliwe końcówki” to ćwiczenie deklinacji dotyczące odmiany rzeczowników pospolitych rodzaju żeńskiego w przypadkach, gdy formy odmiany zakończone są końcówką –ą lub –om. Wymaga zastosowania tych form w zdaniu. Jest jednocześnie ćwiczeniem związku rządu czasownika z rzeczownikiem. Jest także ćwiczeniem ortograficznym.
- Data: 12.03.2019
Mam różnych kolegów
Karty ćwiczeń „Mam różnych kolegów” to ćwiczenia fleksyjne. Dotyczą odmiany rzeczownika (nazw własnych) rodzaju męskiego w liczbie pojedynczej z przymiotnikiem w związku zgody oraz związku rządu czasownika z rzeczownikiem. Obok ćwiczenia fleksji zawierają także ćwiczenia wzbogacające słownictwo w zakresie cech człowieka wyrażonych przymiotnikami oraz bogaty zasób czasowników.
- Data: 12.03.2019
Miejsca
Karty ćwiczeń „Miejsca”to ćwiczenia rozumienia wyrazów pokrewnych na podstawie identyfikacji znaczenia podstawy słowotwórczej. Są to także ćwiczenia w tworzeniu zdań, które są odpowiedzią na pytania poprzez użycie w odpowiedzi części pytania. Ćwiczenia zawarte w tych kartach pracy wzbogacają słownictwo, a przy tym również wiedzę dziecka.
- Data: 12.03.2019
Nazwij jednym słowem
Karta ćwiczeń „Nazwij jednym słowem” to ćwiczenia rozumienia i czytania ze zrozumieniem oraz identyfikowania tych elementów pytania, które decydują o udzieleniu prawidłowej odpowiedzi. Pytania tworzą pary zdań o bardzo podobnej budowie składniowej i zawartości, ale zawierają element, na podstawie którego odpowiedzi tworzą parę rzeczowników – nazw przeciwstawnych wykonawców czynności.
- Data: 12.03.2019
Sześć słów wystarczy
Karta ćwiczeń „Sześć słów wystarczy” to ćwiczenia tworzenia wypowiedzi i umiejętności definiowania za pomocą sześciu słów. Takie ograniczenie wymusza od dziecka wybranie cech najistotniejszych do opisu danego zjawiska. Uczy formułowania wypowiedzi. Można w tym ćwiczeniu pozwolić dziecku na użycie od pięciu do siedmiu słów.
- Data: 12.03.2019
W dwóch słowach
Karty ćwiczeń „W dwóch słowach” to ćwiczenia rozumienia wyrazów i umiejętności tworzenia znaczeniowych kategorii nadrzędnych w stosunku do wymienionych możliwych elementów zbioru. Kategoria nadrzędna jest jednak zwężona i wymaga od dziecka znalezienia nazwy uszczegółowionej. Ćwiczenie to wzbogaca zakres słownictwa dziecka oraz motywuje do przypomnienia sobie potrzebnych słów.
- Data: 12.03.2019