Rakiety
Cel: utrwalenie wymowy głoski cz między samogłoskami.1. Przeczytaj lub powtórz sylaby na gwiazdkach.2. Przeczytaj lub powtórz sylaby na rakietach rozpoczynając od dołu.3. Pokoloruj gwiazdki i kontury rakiet na różne kolory.4. Zdecyduj, do której gwiazdki dana rakieta doleci i połącz je linią.5. Zapisz na czubku każdej rakiety litery z gwiazdki i przeczytaj je lub powtórz.6. Odszukaj na rakietach i przeczytaj sylaby : aczo, uczę, ecza, yczu, ocze, icza.
- Data: 17.04.2019
Tęczowe cz
Cel: Utrwalenie wymowy głoski cz w izolacji.1. Wskaż cztery dwuznaki cz w kolorze czerwonym, każdy przeczytaj lub powtórz.2. Wskaż i przeczytaj kolejne cztery dwuznaki cz w kolorach:a. zielonym b. pomarańczowym c. czarnym d. niebieskim3. Przeczytaj dwuznaki cz i otocz każdy kółkiem w tym samym kolorze.4. Utrwalając wymowę głoski cz kolejny raz – połącz kółka linią w takim samym kolorze.
- Data: 17.04.2019
Gdzie coś jest…?
Karty ćwiczeń „Gdzie coś jest…?” to ćwiczenia koniugacji. Dotyczy utworzenia formy osobowej czasownika z imiesłowu biernego oraz zastosowania tej formy w zdaniu. Jest także ćwiczeniem rozumienia różnego znaczenia wyrazów mających różne przedrostki, a tę samą podstawę słowotwórczą.
- Data: 12.03.2019
Gdzie się znajduje lub skąd pochodzi?
Karta ćwiczeń „Gdzie się znajduje lub skąd pochodzi?”to ćwiczenia deklinacji. Dotyczy odmiany rzeczowników (nazw własnych) rodzaju męskiego i żeńskiego w miejscowniku liczby pojedynczej. Ćwiczą umiejętność rozumienia nazwy na podstawie brzmienia jej określenia wyrażonego przymiotnikiem. Ćwiczą również tworzenie rzeczownika w mianowniku z tego samego rzeczownika w miejscowniku.
- Data: 12.03.2019