PEDIATRYCZNE ZABURZENIA KARMIENIA

Justyna Reneteau

Autor: Justyna Reneteau

Dodano: 28 października 2023

U dziecka, u którego podejrzewamy pediatryczne zaburzenia karmienia (ang. pediatric feeding disorder ), trudności z jedzeniem doustnym powinny być obserwowane już w 1. roku życia i mogą trwać dłużej niż dwa tygodnie. To zaburzenie może wystąpić jako odosobniony problem lub współistnieć z chorobą organiczną lub nieprawidłowością strukturalną. Występuje u od 25% do 35% prawidłowo rozwijających się dzieci i u 75% dzieci z chorobą lub niepełnosprawnością (Katz i in. 2013).

Pozostało jeszcze 99% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w prowadzeniu skutecznej terapii logopedycznej, nawet w bardzo skomplikowanych przypadkach
  • atrakcyjne graficznie materiały – gry, historyjki obrazkowe, scenariusze i karty pracy
  • dostęp do E-szkoleń
  • zaproszenia na certyfikowane webinaria
  • dostęp do E- mailowej poradni – konsultacje z doświadczonym logopedą
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Justyna Reneteau

Autor: Justyna Reneteau

doktor, logopeda dwujęzyczny (polski, francuski), nauczyciel akademicki. Pracuje na oddziale neonatologii i pediatrii wspierając prawidłowy rozwój karmienia u wcześniaków urodzonych po 24. tygodniu ciąży oraz u noworodków i niemowląt. Jest członkiem grupy wielodyscyplinarnej, której celem jest badanie rozwoju dzieci urodzonych jako ekstremalnie skrajne wcześniaki (od urodzenia do siedmiu lat). Prowadzi szkolenia dla personelu szpitalnego oraz rodziców dzieci z pediatrycznymi zaburzeniami karmienia. Uczestniczy w konferencjach międzynarodowych i jest członkiem francuskiej logopedycznej grupy badawczej Société Universitaire de Recherche en Orthophonie. W Polsce i we Francji publikuje artykuły na temat diagnozy i terapii dzieci dwujęzycznych oraz wcześniaków.

„TO, ŻE MILCZĘ, NIE ZNACZY, ŻE NIE MAM NIC DO POWIEDZENIA”. KOMUNIKACJA WSPOMAGAJĄCA I ALTERNATYWNA (AAC)

„TO, ŻE MILCZĘ, NIE ZNACZY, ŻE NIE MAM NIC DO POWIEDZENIA”. KOMUNIKACJA WSPOMAGAJĄCA I ALTERNATYWNA (AAC)
Sprawdź »